Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@05:15:58 GMT

اگر چک مفقود شود چه اقداماتی باید انجام داد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۰۶۳۰

اگر چک مفقود شود چه اقداماتی باید انجام داد؟

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، چک یکی از مهمترین اسناد تجاری است که باید مراقب بود تا به طور ناگهانی بر اثر غفلت و سهل انگاری گم نشود، زیرا در صورت وقوع چنین امری ممکن است کلاهبرداری توسط آن صورت گیرد.

چک یا بطور ناگهانی گم می‌شود یا ممکن است از سوی دیگری سرقت شود؛ در صورتی که چک گم شود باید مراحل قانونی را برای جلوگیری از مفقود شدن آن طی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از مفقوی چک باید به بانک صادر کننده چک مراجعه کرد و کاربرگ مخصوص بانک را پر کرد و از بانک خواست از پرداخت وجه چک به دیگری خودداری کند پس از انجام این کار بانک با احراز هویت شخص چک را به مدت یک هفته مسدود می‌کند.

پس از مسدود شدن چک، فرد موظف است به دادسرای محل استقرار افتتاح کننده حساب مراجعه کند و شکایتش را به دادسرا تقدیم و دادسرا گواهی صادر کند.

پس از انجام این دو مرحله فردی که چک او مفقود شده باید مجددا به بانک مراجعه کند و گواهی‌ای را که از دادسرا گرفته تحویل بانک دهد، اگر این کار در مدت یک هفته انجام نشود و شخصی چک را به بانک ببرد درصورتی که پول در حساب باشد چک برای او نقد می‌شود.

به همین دلیل مراجعه به بانک برای اعلام مفقودی چک و دریافت گواهی از دادسرا امری ضروری است که برای جلوگیری از نقد شدن چک گم شده حتما باید رعایت شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چک مفقودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۸۰ تن گوشت قرمز در همدان

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال شرایط اقتصادی کشور به عنوان مهمترین مسئله کشور، فراز و فرودهایی داشته است و سعی ما رقم خوردن بهترین شرایط بوده و تلاش‌هایی در این زمینه داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته جلسه بانک‌ها را داشتیم و در این یک سال ۴۲۰ میلیارد تومان وجه نقد به بانک‌ها آوردیم که به نسبت سال قبل چهار برابر بوده و هیچ مشکل نقدینگی وجود ندارد.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به اینکه کشیک همه بانک‌ها تدبیر شده تا در همه بانک‌ها شعب کشیک ایام نوروز فعال باشند گفت: تأمین گوشت قرمز چالش بود که با تدبیر ۲۰ تن گوشت گوسفندی توزیع کردیم و امروز بعد از ظهر هم جهاد کشاورزی توزیع‌هایی دارد.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان گفت: پیگیریم ۸۰ تن گوشت قرمز در همدان برای ایام نوروز توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ فروشگاه گوشت گوسفندی را به قیمت ۳۲۵ هزار تومان توزیع خواهد کرد بیان کرد: قول ۳۰ تن هم برای امشب گرفتیم و در تلاشیم ۸۰ تنی توزیع کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: در طرح کالابرگ اختلاف نظر وجود دارد اما واقعیت این است از ۱۷ بهمن ماه عنوان فجرانه گرفت و ۱۲۰ هزار تومان قبل در بهمن ماه به ۲۲۰ هزار تومان رسید.

وی با بیان اینکه به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف در خرید ۱۱ قلم کالا تعلق می‌گیرد عنوان کرد: افراد اگر ۱۱ قلم را خرید کنند به قیمت امروز باید ۷۴۳ هزار تومان پرداخت کنند که دولت قیمت سال گذشته یعنی ۵۲۳ هزار تومان را با آنها محاسبه می‌کند.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به اینکه به هیچ وجه سیستم کالا برگ قطع نیست گفت: اقدامی در پس فروشگاه‌ها انجام می‌شد که کالایی جدای از ۱۱ قلم را به فروش می‌رساندند که سامانه دیگر رفع شده و نمی‌توانند کالای دیگری را ثبت کنند و سیستم هم فعال است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در راستای امیدآفرینی اقدامی داشته باشیم افزود: ابتدای امسال تسهیلات با کارمزد ۴ درصد پرداخت کردیم که مرحله دیگر هم اجرایی می‌شود؛ کارهای این مرحله نیز انجام شده تنها موضوعات فرآیندی دارد و اگر انجام شود، پرداخت می‌کنیم.

حسینی بیان کرد: فعلاً تسهیلات رقمی با سود بیشتر و آن هم ۱۲ تا ۱۵ درصد است که اگر سال بعد بماند امیدواریم ۴ درصد پرداخت کنیم.

وی در خصوص آسیب کتیبه‌های گنجنامه طی روزهای اخیر گفت: حفظ این اثر ملاحظات فنی دارد و کار کارشناسی و مطالعه علمی نیاز است که البته اقداماتی در این زمینه انجام می‌شود، به طور نمونه گفته می‌شود اگر حصار شیشه کار شود امکان بخار اثر وجود دارد.

گفتنی است در پایان این مراسم از خبرنگاران حوزه اقتصادی و گردشگری همدان تقدیر شد.

کد خبر 6056667

دیگر خبرها

  • آگهی مزایده عمومی املاک بانک ایران زمین شماره ح/۱۴۰۲
  • تامین ارز حمل و نقل بین المللی از بازار آزاد انجام می شود
  • پیکر بی‌جان کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات شازند پیدا شد
  • کشف پیکر بی جان کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات شهباز
  • منطقه ۴ اصفهان آماده استقبال از بهار/جانمایی ۱۴۷ فلاورباکس و ۳ مرکز صرف غذای مسافران نوروز
  • منطقه ۴ اصفهان آماده استقبال از مسافران نوروزی/جانمایی ۱۴۷ فلاورباکس در منطقه
  • بانک‌ها به تعطیلات رفتند؟
  • توزیع ۸۰ تن گوشت قرمز در همدان
  • پیدا شدن جنازه فرد مفقود شده در ارتفاعات روستای بادخور شهرستان قوچان
  • جنازه فرد مفقود شده در ارتفاعات روستای بادخور پیدا شد