Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@09:59:02 GMT

خواص اعجاب برانگیز سیاه دانه

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۰۶۳۱

خواص اعجاب برانگیز سیاه دانه

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیاه دانه طعم تلخی دارد و به شکل ادویه در مواد غذایی به خصوصا ترشیجات استفاده می‌شود. این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از گذشته به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می‌کردند. مصرف سیاه دانه برای زنان شیرده مفید است، زیرا موجب بالا امدن ترشح شیر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارشات نشان داده شده است که مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری‌های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است. اسید‌های چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو هم بسیار مفید است. سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، موجب از بین رفتن مسمومیت خونی و یبوست می‌شود. سیاه دانه دارای خاصیت‌های بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد.

افرادی که بعد از مبتلا شدن به سرماخوردگی مدام عطسه می‌کنند می‌توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بوداده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود بگذارند. این مخلوط به آن‌ها کمک می‌کند تا از شر عطسه‌ها خلاص شوند. مصرف سیاه دانه در وعده‌های غذایی برای خانم‌های سردمزاجی که شیر آن‌ها برای نوزادشان کم است موثر است و به مرور باعث بالا رفتن شیر آن‌ها می‌شود.

خواص و فواید سیاه دانه در طب سنتی و نسخه‌های گیاهی درمانی
سیاه دانه برای درمان سرگیجه و درد گوش

یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کنید و هر صبح ناشتا، بخورید. این کار را حداقل تا ۱۱ روز ادامه دهید.

سیاه دانه برای درمان اسهال
یک قاشق غذاخوری سیاه دانه‌ی آسیاب شده را با نصف استکان عصاره‌ی تره تیزک (شاهی) مخلوط کرده و پس از صرف غذا در سه وعده میل کنید. مصرف تنها ۲ گرم سیاه دانه در روز میزان قند خون و هموگلوبین گلیکوزیه (HbA۱C) را کم میکند. همینطور قادر است عملکرد سلول بتا را بالا برده، در حالی که مقاومت به انسولین را کم می‌کند.

سیاه دانه برای درمان فشار خون بالا
افراد ابتلا به این مشکل می‌توانند تنها طی مدت دو ماه درمان شوند. کافی است دوبار در روز ۱۰۰ و ۲۰۰ میلی گرم عصاره سیاه دانه را مصرف کنند.

سیاه دانه برای درمان آسم
آزمایشات انجام شده بر روی تعداد زیادی حیوانات ابتلا به آسم به وضوح نشان می‌دهد که اثرات سیاه دانه (همراه با آویشن) نتیجه‌های بسیار چشمگیری را نسبت به دارو‌های معمولی دارد. در ادامه دیگر آزمایشات نوشیدن آب جوش به همراه عصاره سیاه دانه اثرات بسیار مطلوبی را برای افراد ابتلا به آسم و راه‌های هوایی آن‌ها دارد.

سیاه دانه برای درمان سرطان روده بزرگ
این سرطان رشد یافته را می‌توان با استفاده ازعصاره سیاه دانه به راحتی متوقف کرده و از مصرف دارو‌های شیمیایی مضر در امان ماند. تحقیقات دامی نشان می‌دهد که روغن سیاه دانه بدون داشتن عوارض جانبی، اثرات عجیبی را بر روی موش‌های سرطانی داشته است.

سیاه دانه برای جوانی و زیبایی پوست
مالیدن جوهر سیاه دانه بر صورت موجب جوان شدن پوست صورت می‌شود. در اکثر متن‌های طب سنتی به این نکته اشاره شده که استفاده موضعی از تخم سیاه دانه و روغن کنجد برای درمان جوش‌های زیرپوستی بسیار موثر است. این درمان گران برای تهیه این ترکیب به بیماران شان توصیه می‌کنند روغن کنجد و پودر سیاه دانه را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورت ماسک کنند. استفاده از این ترکیب به مدت ۲ هفته به بهبود جوش‌های زیرپوستی منجر می‌شود، ولی هنگام استفاده از این ترکیب باید مراقب بود که بیش از اندازه از این روغن روی پوست استفاده نکنید چرا که استفاده بیش از اندازه از انواع روغن‌ها باعث بسته شدن منافذ پوستی می‌شود. برای استفاده از این ترکیب باید سرانگشتان تان را اندکی به این روغن آغشته کنید و روی پوست تان ماساژدهید.

سیاه دانه برای درمان و ترک اعتیاد
سیاه دانه قادر بوده ۳۵ فرد معتاد را که به طور طولانی مدت در دام مواد مخدر بوده اند، نجات دهد.

سیاه دانه برای درمان ناراحتی‌های کبدی
مقداری از پودر سیاه دانه را با گیاه صبر زرد (آلوئه ورا) و عسل مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، به مدت زمان هفت روز یک قاشق مرباخوری از آن را بخورید.

سیاه دانه برای درمان جوش‌های چرکی
اگر در گروه جوان‌هایی قرار دارید که از دست جوش‌های التهابی و ترشحات چرکی آن رنج می‌برید، می‌توانید با استفاده از خمیر سیاه دانه برای درمان این جوش‌ها که غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود می‌آید و در بعضی موارد تا جوانی افراد ادامه پیدا می‌کند، اقدام کنید. برای تهیه این خمیر کافی است ۲ قاشق پودر سیاه دانه را با مقداری سرکه ترکیب کرده و آن را روی صورت خود ماسک کنید. این ترکیب کمک می‌کند جوش‌های التهابی و چرکی در طول زمان خشک و برطرف شوند.

سیاه دانه برای درمان تب
اگر مقداری سیاه دانه را بکوبید و با کمی سکنجبین بخورید، تب را برطرف می‌کند.

خواص سیاه دانه و عسل
خواص سیاه دانه معجون سیاه دانه و عسل معروف به معجون دوسین از دارو‌های ساده و در کاملا اثر بخشی هست که از گذشته در طب سنتی محبوب بوده است.

در پایان گفتنی است این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از گذشته به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می‌کردند. مصرف سیاه دانه برای زنان شیرده مفید است، زیرا موجب بالا امدن ترشح شیر می‌شود.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ دمنوش سیاه دانه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؟

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیاه دانه جذاب ترین ها اخبار علمی سیاه دانه برای درمان سیاه دانه سیاه دانه سیاه دانه سیاه دانه جوش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای «کودک‌شو» چالش برانگیز است

ملیکا شریفی نیا بازیگر سینما و تلویزیون که این روز‌ها اجرای برنامه کودک شو را به عهده گرفته در حاشیه بازدید مدیر شبکه نسیم در جمع خبرنگاران درباره حضورش در این برنامه گفت: اجرا به نظرم کار سختی است و اعتماد به نفس بالایی را می‌خواهد و از طرفی اعتماد به نفس را بالا می‌برد و چالش برانگیز است.

وی ادامه داد: با بچه‌ها ارتباط داشتم البته به صورت تنگاتنگ و مشخص نبود بلکه در کاری حضور داشتم که درباره کودکان بوده یا با عروسک در ارتباط بودم. در برنامه «کودک‌شو» هم با کودکان ارتباط مستقیم ندارم و بیشتر با پدر و مادر‌ها ارتباط دارم.

شریفی نیا عنوان کرد: از تجربه اجرا پشیمان نیستم و البته تجربه سختی است و به نظرم سخت‌ترین کاری بود که تاکنون انجام داده‌ام. حوزه اجرا جذاب است، اما زمان کاری برایم مهم است که واقعا زندگی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی افزود: بازخورد‌ها عالی بود و کار با این تیم را دوست دارم و مثل یک خانواده هستیم و اگر می‌خواهیم کار اجرا انجام دهیم تیم «کودک شو» یک تیم ایده آل فوق العاده است.

شریفی نیا درباره ارتباط و کار با کودکان توضیح داد: روانشناسی هنر کودک خواندم و تصویرگری کتاب کودک انجام دادم و دوره‌های تربیت مربی کودک را گذراندم و از سال ۸۶ این کار‌ها را به صورت تخصصی انجام دادم و اندوخته را با خودم داشتم وگرنه وارد این حوزه نمی‌شدم.

وی درباره حواشی حضور بازیگران همچون محمدرضا گلزار و جواد رضویان در حوزه اجرا عنوان کرد: من این نقد‌ها را ندیدم و البته نقدی که به آقای گلزار می‌شود به من ارتباطی ندارد و من براساس دانسته‌های خودم این جایگاه را پذیرفتم و انتقاد‌هایی را درباره خودم ندیدم. یک آدم با یکسری دانسته و علم درباره کودک حالا اجرا می‌کند و من در کنارش بازیگر هم هستم مثلا من به یک نفر نقاشی یاد بدهم و بگویند یک بازیگر نقاشی یاد می‌دهد در صورتی که من اولین هنر زندگی‌ام نقاشی و گرافیک است و حالا بازیگر هم هستم در زمینه کودک هم علم کافی را دارم و به عنوان کسی که بازیگر هم هست در حوزه اجرا هم فعالیت می‌کنم.

وی افزود: من انتقادی ندیدم البته می‌توانند به من بگویید که اجرایم خوب یا بد است، اما نمی‌توانند بگویند به عنوان بازیگر در یک جایگاه غلط قرار گرفته ام منطبق نیست چراکه من براساس یک آورده‌ای در این جایگاه قرار گرفته ام و در کنارش بازیگر هم هستم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • خواص باورنکردنی گیاه دارویی «کلپوره» یا «مریم نخودی»
  • خواص باورنکردنی گیاه دارویی «کَلپوره» یا «مریم نخودی»
  • شوخی بحث‌برانگیز سریال زیرخاکی با شیرازی‌ها
  • (تصویر) یک نکته خاص در تقویم ۱۴۰۳ که توجه‌برانگیز شد
  • تفکیک جنسیتی عجیب در تلویزیون که بحث‌برانگیز شد
  • اشتراک‌گذاری داده بین اینستاگرام و تردز در ترکیه حساسیت برانگیز شد
  • بازدید از مزرعه گلرنگ در شهرستان زارچ
  • استوری تحسین برانگیز آرنولد برای هادی چوپان
  • اجرای «کودک‌شو» چالش برانگیز است
  • به این افراد هرگز گل گاو زبان ندهید