Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@03:01:46 GMT

توبه و استغفار ماه شعبان زمینه رفع مصائب و بیماری ها است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۰۶۵۱

توبه و استغفار ماه شعبان زمینه رفع مصائب و بیماری ها است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عظمت و جایگاه ماه شعبان به عنوان مقدمه رسیدن به ضیافت الهی تأکید کرد که توبه و استغفار ماه شعبان زمینه رفع مصائب و بیماری ها است.

آیت الله «سید رحیم توکل» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ضمن تبریک به مناسبت فرار رسیدن ماه شریف شعبان و فراهم شدن زمینه بیشتر برای دعا و مناجات و تضرع خاطرنشان کرد: اولا باید بدانیم که این بلاها و مصائب غالبا به دلیل اعمال خود ما پدید می آید و ما در این موارد ابتدا باید یقه خود را بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خداوند انسان ها را برای رسیدن به عبودیت آفریده است، گفت:وقتی بنده ای بارها و بارها کار اشتباه خود را تکرار می‌کند بلا و مصیبت بر او نازل می‌شود، همچنان که در قرآن کریم نیز به این مسأله اشاره شده است، آنجایی که در سوره شوری می خوانیم: آنچه از رنج و مصائب به شما می‌رسد همه از دست اعمال زشت خود شماست.

 

وی تصریح کرد: دنیا مثل مزرعه کشاورزی است که انسان هرچه بکارد درو خواهد کرد، اما این هم یک سنت الهی است که اگر ما از گذشته خود پشیمان شویم و به درگاه خداوند برگردیم خداوند نیز قطعا بلا و مصیبت را از ما دور خواهد کرد.

 

آیت الله توکل در بخش دیگری از این گفت‌وگو به آیه «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا إِلي‏ أُمَمٍ مِنْ قَبْلِکَ فَأَخَذْناهُمْ بِالْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ يَتَضَرَّعُونَ» اشاره کرد و گفت: در این آیه به صراحت می خوانیم همه امت ها به گرفتاری، بلا، بیماری و مشکلات امتحان می شوند تا این که به درگاه خدا تضرع کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه یادآور شد: استغفار، دعا و تأمل درونی در این ایام خیلی ضروری است، یعنی در این ایام علاوه بر این که دعا می کنیم کمی هم به این فکر کنیم که چرا این مصائب بر ما نازل شده است؟

 

وی با بیان این که باید همه ما عبد واقعی خدا بشویم، خاطرنشان ساخت: اگر اعمال ما درست شود، بلا برمی گردد از این رو در این ماه شعبان که مقدمه ماه مبارک و معظم و شریف رمضان است باید بیشتر با خود و با خدای خود خلوت کنیم و با راز و نیاز و استغفار تلاش کنیم تا مصائب و گرفتاری ها را از خود و جامعه دور کنیم.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: بلا و مصیبت آیت الله توکل اعمال ماه شعبان اهمیت ماه شعبان ماه شعبان ماه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان ، بابک عزتی ، توانسته با بومی سازی این دارو به صنعت داروسازی کشور کمک کند.

قطره خوراکی برای درمان عفونت و زخم معده ، اسپری مخصوص درمان بیماری های دهان و کرم مخصوص درمان بیماری های پوستی از جمله تولیدات این محقق همدانی است .

زنبور عسل از شیره درختان برگ سوزنی و گیاهان همیشه سبز مثل صنوبر ترکیبی بسیار مقوی به نام بره موم تولید می‌کند که به آن چسب زنبور یا propolis  نیز گفته می‌شود.

این ماده چسبناک به ویژه در سال‌های اخیر در علم پزشکی بسیار مورد توجه قرار گرفته و خواص درمانی فوق ‌العاده‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • روایت کارشناس کانادایی از حمله ایران به اسرائیل
  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان
  • فعالیت ۶۰ هزار نفر در ایلام در زمینه دامداری
  • کانون علمی آرد و نان در البرز راه اندازی می‌شود
  • شوخی بانمک نعیمه نظام‌دوست با سن نیما شعبان‌نژاد
  • از عوارض دیابت چه می‌دانید؟
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی