Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@01:31:05 GMT

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۰۶۸۸

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای(8فروردین ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام؛عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: در طول سال ۹۸ تعداد ۸۱۸ فقره پروانه تولید انفرادی صنایع‌دستی برای متقاضیانی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی به فرایند تولید و توانایی ساخت محصول دریکی از رشته‌های صنایع‌دستی بوده‌اند صادرشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مجوزها بیانگر نوع، ظرفیت تولید و سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای یک‌رشته در مکانی معین است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: افرادی که مجوز پروانه تولید انفرادی دریافت می‌کنند به شکل مستمر و مداوم در رشته مورد تقاضای خود فعالیت و تولید خواهند داشت.

 

۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری می‌شود

 

حیدر نعمتی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: امسال ۳۰ مرکز خرید گندم با ۱۵۰ نفر عوامل کار خرید گندم از کشاورزها در استان انجام می‌دهند.

وی در ادامه از افزایش میزان خرید گندم به بیش از ۳۰۰ هزار تن در سال جاری خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه دولت قیمت خرید هر کیلو گرم گندم معمولی ۲۵ هزار ریال و گندم دروم ۲۶ هزار ریال تعیین شده که توسط بانک عامل پس از خرید به حساب کشاورزان استان واریز می‌شود.

 

غربالگری بیش از 122 هزار نفر توسط هلال احمر ایلام

 

حسین عارفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با اعلام این خبر گفت: از ابتدای طرح غربالگری تاکنون برای مقابله با کرونا ویروس، 122 هزار و 762 نفر در ورودی‌های استان ایلام توسط تیم‌های امداد و نجات هلال احمر ایلام ،پایش تب سنجی و اطلاع رسانی شدند.

وی افزود: در غربالگری‌های صورت گرفته تا کنون ۲۷ نفر دارای علامت (تب) توسط نیروهای امدادی این جمعیت که به بیماری کرونا مشکوک بودند به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

 

انتهای پیام /970821

منبع: فارس

کلیدواژه: استان ایلام ایلام گردشگری میراث فرهنگی استان ایلام صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره حمایت این معاوت از زنان شاغل در حوزه صنایع دستی گفت: صنایع دستی متولی خود را دارد برای اشتغال بانوان هم بحث تعاونی ها و هم مشاغل خانگی را داریم که تا جایی که بتوانیم هم در بحث تسهیلات هم در بحث مجوزها و بازارچه های فروش حمایتشان می کنیم اما متولیان خاص آنها باید اقدامات اساسی تر را انجام دهند در استان ها و اعتباراتی که برای آنها تصویب می کنیم یکی از مباحث بازارچه‌ها است که اقدامات ما در خصوص آنها برای سرپرستان خانوار و مشاغل خانگی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره درج نام مادران در کارت ملی گفت: در این خصوص مراحلی را پیش رفتیم ولی گفتند این کارت ها دارد منسوخ می شود و اصلا هیچ نامی نمی آید و فقط کد ملی روی کارت ها قرار است درج شود. گفتند اصلا در کارت‌های جدید نه نام پدر و نه نام مادر درج نمی‌شود و این مساله دیگر موضوعیت ندارد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی
  • پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی