Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-19@07:42:35 GMT

آمریکا با آزادسازی دارایی‌های ایران مخالفت کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۰۸۴۵

آمریکا با آزادسازی دارایی‌های ایران مخالفت کرد

وب‌سایت «واشنگتن فیری» در گزارشی نوشت وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است این کشور قصد ندارد دارایی‌های ایران را برای مقابله با شیوع کرونا آزاد کند.

به گزارش شریان نیوز، وب‌سایت «واشنگتن فیری بیکن» در گزارشی براساس اطلاعاتی که وزارت امور خارجه آمریکا منحصرا در اختیار این وب‌سایت قرار داد، نوشت این وزارت‌خانه گزارش‌هایی را مبنی بر اینکه دولت دونالد ترامپ به زودی قصد دارد معافیت‌های تحریمی را در نظر بگیرد که بر اساس آن ایران می‌تواند برای مقابله با بحران کرونا به دارایی‌های نقدی خود در بانک‌های اروپایی دست یابد کاملا «نادرست» اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وب سایت «میدل ایست آی» در گزارشی در اواخر روز جمعه به نقل از منابعی نوشت: «آمریکا توافق کرده است که به برخی از کشور‌ها معافیت‌های تحریمی اعطا کند تا به آن‌ها اجازه داده شود دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کنند و به تهران برای خرید دارو و تجهیزات برای مقابله با ویروس کرونا کمک شود.»

در ادامه این گزارش آمده بود: «در حال حاضر به دلیل تحریم‌های شدید دولت ترامپ علیه ایران بخش زیادی از دارایی‌های این کشور در بسیاری از حساب‌های بانکی اروپا مسدود شده است.»

اما وزارت امورخارجه آمریکا در گفت‌وگوی مستقیم با وب‌سایت واشنگتن فیری صحت گزارش میدل ایست آی را تکذیب کرد و مدعی شد ایران به اندازه کافی پول دارد که برای مقابله با کرونا از آن استفاده کند.

واشنگتن فیری در ادامه نوشت: ایران سال‌هاست که به دنبال آزاد سازی دارایی‌ها بلوکه شده خود در بانک‌های اروپایی است. توافق هسته‌ای برجام این امکان را برای ایران فراهم کرده بود تا بتواند به پول‌های خود دسترسی پیدا کند، اما دولت ترامپ با تحریم‌های مجدد و بی‌سابقه‌ای که علیه این کشور اعمال کرد مانع دستیابی تهران به دارایی‌هایش در اروپا شد. کسانی که خواستار رفع تحریم‌ها علیه ایران هستند، از جمله چند کشور اروپایی، می‌خواهند تهران در این شرایط بحرانی به دارایی خود دست یابد، اما دولت ترامپ با متهم ساختن ایران به آنکه قصد دارد از این پول‌ها برای مقاصد تروریستی استفاده کند مانع این کار می‌شود.

روز گذشته، مجید تخت روانچی، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، از پیگیری‌های ایران برای مبارزه با کرونا خبر داده و ابراز امیدواری کرده بود تلاش‌های این سازمان و همچنین «آنتونیو گوترش»، دبیرکل آن برای برداشتن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه تهران به منظور مقابله بهتر با کرونا نتیجه بخش باشد.

همچنین روز گذشته اعلام شد ۱۱ سناتور آمریکایی با ارسال نامه‌ای به مایک پمپئو، وزیر خارجه و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، از آن‌ها خواستند به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و ونزوئلا را به مدت ۹۰ روز به حالت تعلیق در آورند. این سناتور‌ها در این نامه نوشتند: هدف ما از ارسال این نامه، ابراز نگرانی از وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی در کشور‌هایی است که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند. ما از گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران و ونزوئلا ابراز نگرانی می‌کنیم. در حالی که این کشور‌ها درگیر مبارزه با ویروس کرونا هستند، تحریم‌های آمریکا جریان آزاد تجهیزات انسانی و درمانی را تضعیف می‌کند.

دولت ترامپ از زمان برسرکار آمدن با استراتژی فشار حداکثری، بی‌سابقه‌ترین و شدیدترین تحریم‌ها را در تاریخ علیه مردم ایران اعمال کرده است. در نتیجه این تحریم‌ها نه تنها دارایی‌های ایران در سایر کشور‌های بلوکه شده، بلکه امکان فروش نفت و ورود کالا نیز به کشور گرفته شده است. با وجود ادعا‌های دولت ترامپ مبنی بر اینکه غذا و دارو شامل تحریم‌ها نمی‌باشد، عملا به دلیل امکان پذیر نبودن مبادلات بانکی امکان ورود دارو به کشور وجود ندارد.

منبع: شریان

کلیدواژه: برای مقابله ویروس کرونا دولت ترامپ دارایی ها تحریم ها کشور ها وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ بایدن با تکرار برخی ادعاها افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفتگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد».

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • مخالفت افکار عمومی داخلی و متحدان رژیم صهیونیستی با حمله به ایران