Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@15:30:27 GMT

طرح مشاغل خانگی چه تعداد شغل ایجاد کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۰۹۶۴

طرح مشاغل خانگی چه تعداد شغل ایجاد کرد؟


مهناز امامدادی در گفت: وگو با ایسنا، درباره آمار ایجاد اشتغال در بخش خانگی گفت: از ابتدای اجرای طرح مشاغل خانگی تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شده و بیشترین تقاضا در حوزه تولید پوشاک و اقلام بهداشتی و در روستا‌ها دامداری و کشاورزی بوده است.

وی افزود: در این مدت نزدیک به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در قالب طرح ثبت نام کردند که از این تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر موفق به دریافت مجوز شده و یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امامدادی با اشاره به صدور مجوز مشاغل خانگی گفت: در حال حاضر مدت زمان دریافت مجوز مشاغل خانگی بسته به نوع طرح متفاوت است. برخی از طرح‌ها به بررسی بیشتر مراجع ذیربط نیاز دارند، اما یکسری از طرح‌ها در مدت زمان کمتر و دو هفته‌ای به نتیجه می‌رسد.

به گفته رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با الکترونیکی شدن صدور مجوز مشاغل خانگی روند کار با سرعت بیشتری دنبال می‌شود به نحوی که متقاضیان حضور کمتری در ادارات کار پیدا می‌کنند و از این طریق میزان رضایتمندی متقاضیان هم افزایش می‌یابد.

امامدادی خاطرنشان کرد:متقاضیان طرح مشاغل خانگی از طریق کد رهگیری که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد می‌توانند پرونده خود را پیگیری کنند و بدون مراجعه حضوری، وضعیت پرونده از مرحله اخذ مجوز تا ارجاع به دستگاه اجرایی به آن‌ها پیامک و اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش ایسنا، با همکاری دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و واحد فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اخیرا مجوز‌های مشاغل خانگی به طور کامل به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. کاهش زمان و هزینه، تامین رضایت متقاضیان و تسریع در انجام امور از جمله مزیت‌های صدور الکترونیکی مجوز مشاغل خانگی به شمار می‌رود.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر مشاغل خانگی مجوز الکترونیکی مجوز مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی

به گزارش خبرگزاری مهر، سیداحمد خادمیان مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را توسط بانک‌ها تشریح کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۹۵۳ نفر در «سامانه» ثبت‌نام کردند. از متقاضیان ثبت نام شده یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۴۵۲ نفر حائز شرایط اولیه شدند و از این تعداد ۹۹۱ هزار و ۶۵۸ متقاضی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه معرفی شدند.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: طبق آمارها، تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها به متقاضیان وام ودیعه به تعداد ۴۳۸ هزار و ۵۵۸ فقره است که با توجه به فصل نقل و انتقالات، انتظار داریم تا این میزان افزایش یابد و تعداد بیشتری از مردم بتوانند از این امکان برای فراهم کردن مسکن مناسب خود و خانواده استفاده کنند. بانک‌ها طبق بخشنامه شرایط پرداخت وام ودیعه را تسریع بدهند.

وی توضیح داد: به تازگی گزارش‌هایی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده که بر اساس آن، برخی از شعب، مدارک مازاد از بخشنامه از متقاضیان تسهیلات ودیعه طلب می‌کنند و حتی استعلام‌هایی را مجدداً بعد از حائز شرایط شناخته شدن متقاضی می‌خواهند که این موارد مورد تأیید وزارت راه و شهرسازی نیست. تمامی شعب بانک باید بر اساس بخشنامه پیش بروند و مدارک و استعلاماتی خارج از بخشنامه از متقاضیان طلب نکنند.

کد خبر 6084633 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت نام به هیچ یک از موسسات آموزشی ندادیم
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت نام برای هیچ یک از موسسات آموزشی ندادیم
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید/ ارسال پیامک تعداد روز‌های اشتغال به بیمه‌شدگان
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر
  • اثرات اتوماسیون و هوش مصنوعی بر مشاغل آینده
  • توجه به مشاغل خانگی یکی از ظرفیت‌های تحقق شعار سال است
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند