Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@08:57:06 GMT

"اسپیس‌ایکس" مامور ارسال محموله به "دروازه" ناسا شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۱۰۰۵

'اسپیس‌ایکس' مامور ارسال محموله به 'دروازه' ناسا شد

ناسا شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌ایکس (SpaceX) را برای حمل محموله به ایستگاه فضایی فضای عمیق "Gateway" انتخاب کرده است.

بنابر این قرارداد به عنوان اولین قرارداد خدمات لجستیک "دروازه" که به یک شرکت آمریکایی اعطا می‌شود، شرکت اسپیس‌ایکس موظف است مواد و تدارکات، آزمایشات و موارد تحت فشار و بدون فشار را به ایستگاه "دروازه" تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ایستگاه فضایی "دروازه" برای برنامه "آرتمیس" (Artemis) که برای بازگشت فضانوردان آمریکایی به سطح ماه و حضور مداوم و پایدار در آن طراحی شده است، استفاده خواهد شد.

هنگامی که ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) یا ایستگاه برنامه‌ریزی شده "دروازه" را می‌بینیم، به راحتی نمی‌توان از این واقعیت غافل شد که این‌ها خودکفا نیستند، بلکه باید مدام تغذیه شوند و غذا و لوازم و مایحتاج فضانوردان از زمین برای آن‌ها ارسال شود و نتیج آزمایشات آن‌ها به زمین بازگردانده شود.

"دروازه" اگرچه از "ISS" کوچکتر است، اما به دلیل وظیفه خود در انجام مأموریت‌های قمری و تمرین برای راه‌اندازی اولین پرواز سرنشین‌دار به مریخ، حتی بیشتر به امکانات و وسایل نیازمند خواهد بود.

ناسا در همین راستا چندین ماموریت ارسال محموله به "دروازه" را پیش‌بینی کرده است که بین شش ماه تا یک سال در آنجا باقی می‌مانند.

این ارسال‌ها توسط شرکت‌های خصوصی علاوه بر اسپیس‌ایکس انجام می‌شود که هر کدام دو ماموریت را انجام خواهند داد. حداکثر ارزش کلی برای کلیه قرارداد‌های انجام این ماموریت‌ها ۷ میلیارد دلار برآورد شده است.

براساس گفته‌های ناسا، قرارداد خدمات لجستیک "دروازه" شامل پرواز‌های ارسال محموله ۱۲ ساله توسط شرکت‌های فضایی خصوصی و شرکای خارجی به همراه یک دوره حمایت عملکرد ۱۵ ساله توسط ناسا است.

"دن هارتمن" مدیر برنامه "دروازه" در مرکز فضایی جانسون ناسا می‌گوید: ما پیشرفت چشمگیری در تبدیل "دروازه" از یک مفهوم به واقعیت داشته‌ایم. قرارداد لجستیک این اطمینان را می‌دهد که ما می‌توانیم کلیه منابع ضروری مورد نیاز روی سطح ماه را برای انجام تحقیقات و پیاده‌سازی فناوری‌ها در فضا ارسال کنیم. ما همچنین می‌توانسم انواع تحقیقات مختلف را انجام دهیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر ناسا پروژه آرتمیس اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمای زیبایی از خلیج فارس از ایستگاه فضایی (فیلم)



منبع:پیج big.bangpage

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یاسمین مقبلی به زمین رسید/ لحظه فرود کپسول حامل فضانوردان کرو-۷ ناسا (فیلم) صد کودک از ایران برای یاسمن مقبلی نقاشی فرستاده‌اند/ نمایش نقاشی‌ها از ایستگاه فضایی را ببینید (فیلم) یاسمین مقبلی در ایستگاه فضایی سلمانی راه انداخت (فیلم)

دیگر خبرها

  • بودجه و شجاعت بازگشت به ماه وجود ندارد!
  • دلایل فرود نیامدن مجدد انسان روی ماه
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام
  • نخستین پرواز فضاپیمای سرنشین‌دار «استارلاینر» انجام می‌شود
  • مواجهه ماهواره روسی و فضاپیمای ناسا از بیخ گوش بشریت گذشت!
  • مواجهه‌ای که همه کارکنان ناسا را ترساند
  • نمای زیبایی از خلیج فارس از ایستگاه فضایی (فیلم)
  • ماهواره جاسوسی روسی از بیخ گوش ماهواره ناسا گذشت
  • رقابت استارت‌آپ‌ها پس از رایگان‌سازی ماموریت ۱۱ میلیارد دلاری مریخ توسط ناسا
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه اول اردیبهشت