Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@20:46:58 GMT

جذابیت خرید تولید داخل را برای مردم ایجاد کنیم

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۱۰۲۲

جذابیت خرید تولید داخل را برای مردم ایجاد کنیم

علی اکبر سیارمه در گفت: وگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری امسال به "جهش تولید" اظهار کرد: در بحث جهش تولید به عنوان شعار محوری امسال، اشتغال، نیروی کار، کارگر و کارفرما مثل زنجیره‌های متصل به هم پیوسته هستند و هر کدام در دیگری تاثیرگذارند. چرا باید به تولید داخلی بیشتر اهمیت بدهیم؟ چون بیکاری افراد و عدم توانایی خرید برای قشر قابل توجهی از مردم در اقتصاد تاثیرگذار است، اما اگر تولید رونق بگیرد، کارگر سرکار می‌رود، اشتغال افزایش می‌یابد، چرخ کارخانه‌ها به گردش در می‌آید و گردش مالی بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: ما باید به مساله تولید بیشتر از جنبه اشتغال نگاه کنیم و اگر مشکل بخش اعظمی از جامعه که با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند برطرف و آن‌ها را از نظر اشتغال تامین کنیم، بدیهی است که تولید هم به جریان می‌افتد و در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد.

این کارشناس حوزه کار، تقاضای داخل را در رونق و جهش تولید موثر خواند و گفت: باید فرهنگ مصرف کالای داخل را تقویت و این مساله را نهادینه کنیم که اگر تولید داخل خرید و مصرف شود در واقع از اشتغال فرزندان خودمان حمایت کرده ایم.

سیارمه گفت: در هندوستان زمانی که می‌خواستند مقابل استعمار انگلیس بایستند، پارچه‌های انگلیسی را تحریم و از مصرف آن خودداری کردند تا تولید خودشان را حفظ کنند. اگر چنین حسی در مردم و کارفرمایان به وجود آید، به رونق تولیدات منجر می‌شود و تقاضا برای خرید و مصرف کالای داخلی افزایش می‌یابد.

به گفته وی جهش تولید زمانی اتفاق می‌افتد که هم جذابیت در مصرف کننده ایجاد شود که کالای داخلی را خریداری کند و هم مرغوبیت و کیفیت تولیدات داخلی به قدری بالا برود که قابل صادرات و رقابت با بازار‌های خارجی باشد.

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۹ را به نام سال «جهش تولید» نامگذاری و تاکید کردند باید با کار ۱۰ برابری تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر تولید جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی افزود: این فرصت‌های شغلی با پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸، تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است.
وی گفت: نظارت بر نحوه اجرای طرح‌ها و هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده، بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که شیوه نامه نظارت بر عملکرد طرح‌ها صادر شده است تا مورد رصد قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر راستی آزمایی طرح‌های اشتغال نیز تاکید و اضافه کرد: ایجاد شغل باید بتواند به معیشت و درآمد شهروندان کمک کند.
فخرموحدی با اشاره به اینکه بانک‌ها محدودیت‌های پرداخت تسهیلات را اعلام کنند، گفت: بانک‌ها باید موانع و محدودیت‌های موجود برای عدم پرداخت تسهیلات شناسایی و به شکل مکتوب اعلام کنند تا مراتب به شبکه بانکی اطلاع‌رسانی شود.
وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی تنها مشکلات مالی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از این واحد‌ها مشکلات مدیریتی و حقوقی نیز دارند که رفع موانع و فعال سازی مجدد آنها در سال جاری به صورت جدی دنبال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۳ تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟
  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد