Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@09:47:09 GMT

شورای شهر سقز بدون حاشیه وظایف خود را انجام می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۱۰۹۱

شورای شهر سقز بدون حاشیه وظایف خود را انجام می‌دهد

رضا اسعدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی افراد با انتشار اخبار بی پایه و کذب در فضای مجازی به جای همراهی با مردم در نحوه مقابله و مبارزه با کرونا، شرایط بحرانی سقز را بهترین فرصت برای ضربه زدن به شورای اسلامی و رسیدن به اهدافشان دیده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز ستاد بحران مقابله با کرونا در شهرستان سقز فعال است و شورای اسلامی و شهرداری نیز با آنها همکاری می‌کند، افزود: همه مسوولان با همدلی و مشارکت سعی بر رفع این مشکل بزرگ و کاهش آلام مردم دارند حال اگر سهوا یا عمدا نامی از دستگاهی و عملکردش در این ستاد برده نمی شود نباید نگران و ناراحت شویم چون هدف ما انجام وظایف و خدمت رسانی به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسعدی اضافه کرد: زمان سە ماهە سرپرست شهرداری سقز (کیوان شهلایی) که از پنجم دی ماه پارسال شروع شده اکنون بە پایان رسیدە و اعضای شورای اسلامی شهر وظیفه دارند طبق قانون یا سرپرست فعلی را ابقا یا فرد دیگری را برای این مسوولیت انتخاب کنند تا امور خدمات رسانی به مردم دچار وقفه نشود.

وی به دیدار اعضای شورای اسلامی سقز با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اشاره کرد و گفت: این دیدار برای جذب اعتبارات استانی و کشوری و مساعدت بیشتر به شهرداری سقز در این شرایط بحرانی، پرداخت حقوق پرسنل و همچنین بحث شهردار منتخب شورا برای سر وسامان دادن سریعتر به وضعیت شهر و شهرداری با درخواست اعضای شورا و تماس از طرف دفتر ایشان انجام گرفت.  

اسعدی به انتخاب بختیار علیزاده به عنوان سرپرست جدید شهرداری سقز اشاره کرد و یادآور شد: ما معتقدیم در مورد ایشان بحث مدیریت میانی مطرح نیست بلکە عَلم کردن این مسائل ناشی از عصبانیت عده‌ای از استقلال شورای شهر و عمل بدون حاشیه به شرح وظایف و اختیارات است.

اسعدی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری سقز در پرداخت حقوق پرسنل مشکل دارد، تاکید کرد: علاوه بر اقدام شخصی اعضای شورا برای مقابله با کرونا، آن چه لازم بود از جمله تهیه بسته های بهداشتی و پخش آن در محلات حاشیه ای و واحدهای شهرداری، ضد عفونی کردن شهر، بخشش اجاره اسفند املاک شهرداری و جمع آوری سریع پسماندها بویژه بیمارستانی و آگاه سازی شهروندان از طریق چاپ و نصب بنرهای متعدد در سطح وسیعی از شهر، انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: بحث برگزاری جشنوارە هنر در خانه از طرف رییس کمیسیون فرهنگی شورا با همراهی اکثریت اعضا به خاطر کمک به همشهریان در این شرایط و ماندن در خانه مطرح شد و برنامه ای منطقی و مناسب برای سرگرم کردن شهروندان است ضمن اینکه تامین بودجه این جشنواره از منابع و محل های دیگر نیازی به تصویب شورا ندارد و طرح آن بخاطر اطلاع اعضا و آگاهی آنها بوده و هیچ مشکلی در این خصوص نیست.

اسعدی افزود: اگر عضو شورا (افشین) قصد نقد داشتند دو دوره و یکسال ریاست شورا می توانست زمان مناسبی باشد که شهروندان ما آگاه اند که چه اقداماتی داشته اند، این که عضو شورا، سایر اعضا را در این نظارت بر عملکرد شهرداری در شرایط بحرانی همراهی نمی‌کنند و خبری از ایشان و یکی دو عضو دیگر در دست نیست که جای نگرانی دارد.

وی یادآور شد: بر اساس مستندات در این برهه حساس و بحرانی، دو، سه عضو شورا، چندین بار به جلسات شورای شهر برای تصمیم گیری های مهم دعوت شدند اما در جلسات حاضر نمی‌شوند چون عضویت در شورا را با کارمندی یک اداره اشتباه گرفته‌اند بنابراین پیشنهادات و درخواست ها چگونه بررسی و در موردشان اظهار نظر شود،  آیا این تناقض نیست؟

اسعدی در بخشی دیگری گفت: مشکلات و گرفتاری مختص شهرداری سقز نیست و آنان که با چشمان باز و بدون غرض و مرض مسائل شهرداری ها رو رصد می‌کنند خوب می‌دانند بیشتر شهرداری ها با این مشکلات از جمله کمبود منابع مالی و درآمدی دست و پنجه نرم می‌کنند.  

وی افزود: آن چه در شهر ما معضلی اساسی شده این که بعضی افراد بدون هیچ آگاهی و علمی خود را جامعه شناس، مرد سیاست و دانای کل به امور شهری می بینند و دایه دلسوزتر از مادر برای شهر و شهروندان شده و متاسفانه فقط چوب لای چرخ شهرداری می‌گذارند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان کردستان اعضای شورای اسلامی شهر جامعه خدمات رسانی به مردم خدمت رسانی به مردم بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شورای اسلامی شهرداری سقز اعضای شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، محمدرضا جعفری اصل با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سربازان گمنام امام زمان(عج)، متهمان بازداشت‌ شده مرتکب تخلفات و فساد گسترده مالی شده‌اند، بیان کرد: پس از وصول گزارش اولیه بلافاصله پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات تحت نظر معاون دادستان آغاز که منجر به بازداشت آنان شد.

وی افزود: با تکمیل تحقیقات اولیه، حسب مورد اتهاماتی از جمله پرداخت رشوه، تبانی در معاملات و مناقصات شهرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، معاونت در ارشاء به متهمان تفهیم شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی، گفت: پرونده در حال رسیدگی است و پس از بررسی همه جوانب، اخذ نظر کارشناس رسمی دادگستری، انجام مراحل حسابرسی و همچنین اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، نسبت به افراد مرتبط و مسئول در این فساد مالی تصمیم گیری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امام جمعه سابق لواسان: ساخت مسجد کار شهرداری نیست؛ شهرداری به وظایف اصلی خود بپردازد که درباره آن‌ها به غایت کم کاری می‌کند
  • قم امروز با چند سال قبل تفاوت‌های محسوسی پیدا کرده است
  • اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به از بین رفتن انگیزه‌ها شود
  • توصیه امام جمعه قم خطاب به مسئولان برای ایجاد وحدت
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • عضو جدید شورای شهر اردکان تحلیف شد
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • دستگاه قضا صادقانه به مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • دستگاه قضا صادقانه مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • هدف‌گذاری اجرای ۲ میلیون مترمربع آسفالت در معابر سنندج