Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر آخوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باید به شکل قاطعانه اجرا و تقویت شود و در بسیاری از کشورها این کار انجام شده است.

وی اظهار داشت: در کشور ما طرح فاصله گذاری اجتماعی باید زودتر اجرا می‌شد و کشورهای دیگر مثل چین همان روزهای ابتدای شیوع کرونا این طرح با قاطعیت انجام شد اما کشورهایی که این کار را نکردند امروز با مشکلات زیادی مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند گفت: اگر به کشوری مثل ایتالیا که ابتدا این بیماری را خیلی جدی نگرفت نگاهی بیندازید می‌بینید که امروز با مشکلات زیادی به دلیل شیوع زیاد ویروس کرونا مواجه است و آمریکا هم با آن هیمنه‌اش در مقابله با کرونا بسیار درگیر و ناتوان به نظر می‌رسد.

وی افزود: چین از ابتدا کرونا را جدی گرفت و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را با قاطعیت اجرا و مردم را قرنطینه کرد و با آن جمعیت زیاد فقط سه هزار کشته داشت لذا اگر در کشور ما هم از ابتدا محدودیت بیشتری ایجاد شده بود بخش زیادی از مشکلات فعلی را نداشتیم.

آخوندی گفت: نزدیک به ۳۷ روز است که از انتشار خبر شیوع کرونا در کشور گذشته و همچنان روند ابتلا به ویروس سیر صعودی دارد که این موضوع بسیار خطرناک است چون فعالیت‌های اقتصادی و آموزشی تعطیل شده و بسیاری از مردم هم مثل بنده که از روز اول در خانه ماندیم تا حدودی خسته شده‌اند و لازم است زندگی و کار به روال عادی بازگردد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باید با سختگیری و قاطعیت اجرا شود و گرنه این بیماری ممکن است چندین ماه گریبان ما را بگیرد و مشکلات دوچندان می‌شود.

دکترای جامعه شناسی افزود: ما بعد از چین با بحران کرونا مواجه شدیم و می‌توانستیم با الگوگیری از آنها با این ویروس مقابله کنیم و نیازی به آزمون و خطا هم نبود.

وی گفت: مراکز تجمع مثل مراکز خرید، دانشگاه‌ها و پارک‌ها برای مدت ۲ هفته حتما باید تعطیل شود و گرنه با جان مردم بازی می‌شود.

آخوندی افزود: هرچند در حال حاضر بخش زیادی از مردم درخصوص بیماری کرونا و خطرات آن توجیه شده‌اند اما بخشی که هنوز توجیه نشده‌اند یکی از دلایل اصلی دوگانگی در عملکردهاست که امکان اقناع مردم را سخت می‌کند.

وی اظهار داشت: ابتدا باید مسوولان در این بحران صدای واحد داشته باشند و سپس آن بخش از مردم که به هشدارها بی‌توجهی می‌کنند، توجیه شوند اما بیشتر مردم موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند.

مدیر گروه جامعه شناسی دانشگاه بیرجند گفت: از نظر تئوری مردم به دسته‌های مختلف تقسیم بندی می‌شوند از جمله زودباورپذیر، دیرپذیر و بعضی هم هرگز نمی‌پذیرند و کسانی که دیرپذیرند نیازمند توجیه قانع کننده هستند و با منطق و دلیل قانع می‌شوند اما کسانی که هرگز نمی‌پذیرند باید به شکل قهری و قانونی با آنها برخورد کرد.

وی افزود: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باید ابتدا به دنبال توجیه مردم باشیم و اگر کسی خلاف قانون و پروتکل‌ها عمل کرد با وی برخورد شود.

 آخوندی تصریح کرد: اگر این طرح با قاطعیت انجام نشود با مشکل جدی مواجه می‌شویم از طرفی نباید با اظهارات متفاوت و متناقض برخی مسوولان اقداماتی را که دولت و نیروی انتظامی انجام داده، زیرسوال برد بلکه همه مسوولان باید صدای واحد داشته باشند.

تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی روز شنبه نهم فروردین با شناسایی ۱۵ مورد مثبت جدید، به ۲۶۶ نفر رسید.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، بامداد جمعه هشتم فروردین ماه با اعمال محدودیت‌هایی برای تردد خودروها در سراسر کشور آغاز شد.

براساس این طرح که مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و همچنین مورد تایید وزارت بهداشت و کارشناسان است، فقط افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است.

پیش از این در خراسان جنوبی ضمن تعیین ۹ نقطه اصلی در ورودی و خروجی‌های استان و با استقرار تیم‌های مشترک هلال‌احمر، نیروی انتظامی و راهداری در این ۹ ایستگاه، برخی محدودیت‌ها برای ورود مسافران به داخل شهرهای استان اعمال و برای تمامی افراد، معاینات اولیه کنترل سلامت انجام شده است.

همچنین طی روزهای گذشته بسیاری از صنوف و کسبه خراسان جنوبی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند و حضور کارکنان ادارات استان به یک سوم کاهش یافت تا به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بازی خراسان جنوبی قانون نیروی انتظامی ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی طرح فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی پاسخ شیطنت‌های خود را با دفاع مقتدرانه جمهوری اسلامی گرفت

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره به ضرورت رعایت حق‌الناس در جامعه اظهار داشت: باید کسی که مرتکب حق‌الناس شده و اموال مردم را تصاحب می‌کند و یا مرتکب غیبت و دروغ شده و با آبروی دیگران بازی کرده است، تا پیش از اینکه از دنیا برود از دیگران حلالیت خواسته و اگر آنان در دسترس نبودند، از عوضشان به فقرا و نیازمندان کمک کرد.

وی در ادامه نیز با اشاره به مسئله حجاب و عفاف در جامعه تصریح کرد: حجاب یک مسئله شرعی و فطری بوده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تصریح کردند که مسئله شرعی و قانونی است و در این راستا دولت و قوه قضائیه باید به وظیفه خود عمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ماموران انتظامی موظف هستند که در جامعه تذکر دهند و بنابراین مردم نیز برای رسیدن به مطالباتشان باید از آنها حمایت کنند چون برخی به عمد خواهان مخدوش کردن عفت در جامعه هستند که مسئولان مربوطه باید با قدرت و با رعایت تمامی موازین اخلاقی و شرعی، این مشکل را برطرف کنند.

وی در ادامه با اشاره به «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران افزود: نظام ایران پس از اینکه سال‌ها تعددی رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان ایرانی و خلل به امنیت کشورمان را تحمل کرد و اخیرا نیز اسرائیل در تجاوزی آشکار به سفارت ایران در دمشق حمله کرد و تعدادی از سرداران کشورمان را به شهادت رساند، به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی باید تنبیه می‌شد و بنابراین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موشک و پهباد پاسخ دندان‌شکنی به رژیمی داد که 20 کشور جهان او را همراهی می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: بی‌شک این پاسخ مقتدرانه هیچ زمانی از یاد رژیم صهیونیستی نخواهد رفت و جواب شیطنت‌های خود را خواهد گرفت چون گستاخی خود را به آخرین حد خود رسانده بود و بنابراین نظام اسلامی براساس رعایت قوانین بین‌المللی، رژیم صهیونیستی را تنبیه کرد و به این رژیم هشدار داد که اگر این اقدامات ادامه یابد برخوردش شدیدتر خواهد شد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی 40 سال پیش و زمانی که ایران دارای قدرت دفاعی پایینی بود، پیش‌بینی کردند که من آن روزی را می‌بینم که ایران به قدرتی می‌رسد که کسی در ذهن خود نیز نمی‌تواند کشورمان را مورد هجمه قرار دهد و هر کس را که حمله کند مایوس و ناامید می‌کنیم و از حمله خود سرافکنده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی پاسخ شیطنت‌های خود را با دفاع مقتدرانه جمهوری اسلامی گرفت
  • بی حجابی و بدحجابی به استحکام خانواده‌ها آسیب می‌زند
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی