Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سهم رسانه‌ها را در برابر کرونا آگاهی بخشی و اقناع افکار عمومی در شرایط بحرانی دانست و افزود: چنانچه مردم شرایط را درک کرده و به هشدارها توجه کنند جلوی بسیاری از اتفاقات ناگوار در جامعه گرفته خواهد شد.
وی بر هم افزایی و مشارکت دولت، رسانه و شهروندان در حل بحران کرونا تاکید کرد و افزود: این بیماری یک بحران عمومی است که باید مثلث حاکمیت، مردم و رسانه‌ها در کنار هم با همدلی برای مواجه با آن تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسماعیلی با بیان اینکه رسانه‌ها حلقه اتصال حاکمیت با مردم به شمار می‌روند، ادامه داد: اگر یکی از این اضلاع مثلث به درستی کار نکند مطمئنا نمی‌توان در مواجه با بحران‌های عمومی موفق عمل کرد و به نتایج مثبتی دست یافت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: مسوولیت اجتماعی رسانه‌ها و شهروندان برای مقابله با بیماری کرونا و مدیریت این بحران موثر است و در این شرایط باید در کنار تمهیدات پزشکی، برنامه ریزی ارتباطی و اجتماعی و اطلاع رسانی دقیق در مقابله با ویروس کرونا صورت گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به تاثیرگذاری فعالان رسانه و مطبوعات بر جامعه، افزود: رسالت اصلی رسانه‌ها در شرایط بحرانی علاوه بر اطلاع رسانی هشدارهای بهداشتی و  امنیتی، کاهش استرس‌های روانی و امیدآفرینی در جامعه است.
اسماعیلی با اشاره به جو روانی ایجاد شده ناشی از این بیماری و ترس فزاینده مردم، تاکید کرد: انتشار اخبار نادرست و شایعات مختلف در این خصوص موجب افزایش التهاب روانی، استرس و ناامیدی مردم می‌شود که این خود بدتر از ابتلا به این بیماری است.
وی تصریح کرد: رسانه‌ها در شرایط فعلی باید دقت کنند تا اطلاعات دقیق و واقعی را منتشر نمایند زیرا انتشار گمانه زنی و شایعات می‌تواند مردم را سردرگم و نگران کند.
اسماعیلی با بیان اینکه بحران اجتماعی کرونا از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: باید رسانه‌ها دقت بیشتری در ارائه اخبار و اطلاعات و همچنین بازنشر آنها داشته باشند چون یک خبر نادرست و بدون منبع می‌تواند یک معضل بزرگ برای مردم و خسارت جبران ناپذیری را برای جامعه ایجاد کند.
این مسوول خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکثر رسانه‌های استان از ابتدای شیوع کرونا در کنار مردم و مسوولان بوده و با آگاهی بخشی از مخاطرات این بیماری، مسوولیت اجتماعی خود را به خوبی ایفا کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.
این مسوول افزود: امیدواریم که با این همبستگی ملی بتوانیم این بحران را پشت سر گذاشته و آینده‌ای سرشار از شادی و نشاط داشته باشیم.
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان تاکنون به ۸۷۳ مورد و آمار جان باختگان نیز به ۱۱۰ نفر رسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان قزوین استرس شادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به شایعه جدایی چند ستاره
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به شایعه دریافت پیشنهادات خارجی برای برخی بازیکنان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • اصحاب رسانه وظیفه سنگینی در تحقق شعار سال برعهده دارند
  • نشست اعضای شورای اطلاع رسانی استان با دستور کار تبیین شعار سال