Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به تعطیلی تماشاخانه‌ها و مراکز هنری به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در ایام تعطیلات نوروزی و لزوم در منزل ماندن اکثر مردم پیشنهاد می‌شود علاقه مندان تئاتر و هنرهای نمایشی برای پر کردن اوقات فراغتشان به دیدن فیلم-تئاترهای مختلف بنشینند که در همین راستا دیدن فیلم-تئاتر «متاستاز» به کارگردانی عیل اصغر دشتی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر نمایشی که شیوه اجرایی آن مستند - فیزیکال است به موضوع همپایان بیماران مبتلا به سرطان و ابعاد عاطفی این همراهی می‌پردازد.

متاستاز اثری مستند با ساختاری روایی است که بر اساس ورک شاپ‌های کارگردان با هنرجویانش شکل گرفته است؛ نمایشی که به مبحث سرطان و خانواده‌های بیماران سرطانی می‌پردازد و بیشتر درباره افرادی است که درگیر بیماری یکی از اعضای خانواده‌ خود بوده یا هستند که از آنها به عنوان «همپا» یاد می‌شود.

در راهنمای این نمایش، ذکر شده بود: «به ازای هر بیمار مبتلا به سرطان، حداقل سه نفر به شکل مستقیم درگیر هستند و از این سه نفر، یک نفر تمام وقت و قوای خود را وقف بیمار می‌کند. بر اساس آمار، در حال حاضر ۴۰۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در ایران وجود دارد و اگر برای هر بیمار، سه همپا در نظر بگیریم در نتیجه حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار ایرانی، همپای بیماران مبتلا به سرطان هستند. با توجه به افزایش سالانه ۹۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در ایران، سالانه ۲۷۰ هزار همپا به جمع همپاهای بیماران مبتلا به سرطان اضافه می‌شود.»

شیما مهدوی، ایلناز شعبانی، یاسمن ادیبی، مهتاب پرنیان، فاطمه صادقی و با همراهی ملیکا روح‌انگیزی در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند.

این اثر نمایشی تولید سال ۱۳۹۴ است که روی پوستر آن نوشته شده بود: «این یک تئاتر نیست!»

فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب‌ها، فروشگاه‌های فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و بعضی کتاب‌فروشی‌های معتبر قابل خرید هستند همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با خرید اینترنتی و تماشا در وی‌اودی‌های مختلف این محصولات را با هزینه مناسب‌تری تماشا کنند.

کد خبر 4867671 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اصغر دشتی فیلم تئاتر تعطیلات نوروزی تئاتر ایران ویروس کرونا تئاتر ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فیلم سینمایی موسیقی ایرانی فیلم تئاتر فیلم بازی در نوروز 99 نوروز برنامه تلویزیونی برنامه رادیویی موسیقی پاپ سازمان صداوسیما تعطیلی سینماها سریال پایتخت مبتلا به سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رامبد جوان: با تماشای «دُشمنِ خدا» از ته دلم خندیدم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «دُشمنِ خدا» به نویسندگی عمادالدین رجبلو و کارگردانی مجید ‌عراقی دور سوم اجرای خود را شب‌گذشته (یکشنبه ۲۶ فروردین) با حضور رامبد جوان (بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون ایران) و آرش نوذری (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران) در تئاتر هامون آغاز کرد.

گروه نمایش «دشمن خدا»، در پایان اجرای این اثر نمایشی و در جمع مخاطبان اعلام کردند که این نمایش را به رامبد جوان برای امیدها و خنده‌هایی که به مردم این سرزمین بخشیده، تقدیم می‌کنند.

رامبد جوان که مهمان شب اول این اثر نمایشی بود، روی صحنه آمد و گفت: «حتما و حتما باید تئاتر کار کرد؛ ما که کار کمدی انجام می‌دهیم باید در شرایط سخت همراه مردم باشیم و امید را به جامعه بدهیم.» او ادامه داد: «خوشحالم که «دشمن خدا» را دیدم و با عشق از ته دلم خندیدم.»

علی ‌غریب، مجید ‌عراقی، سیده‌اسوه صادقی، امیرمحمد درویش و حامد ‌فعال در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند. همچنین نفس جافری و ضحا رجایی‌فر، بازیگران نه‌ساله «دشمن خدا» هستند. علی ‌غریب همچنین به‌عنوان تهیه‌کننده و سعید سیادت به‌عنوان مجری طرح در این پروژه حضور دارند.

نمایش «دشمن خدا» در دو اپیزود دبستان دخترانه و پادگان نظامی روی صحنه می‌رود. اپیزود اول این نمایش، روایت دعوای دو دختر کوچک بر سر برگه انشا در دفتر ناظم دبستانی دخترانه است و اپیزود دوم نیز دعوای دو سرباز در دفتر فرمانده پادگان را به نمایش می‌گذارد؛ اینجاست که ما باید قضاوت کنیم که چه کسی دروغ می‌گوید؟ عمادالدین ‌رجبلو (مشاور کارگردان)، عطیه جنگی، سیده‌دریا صادقی (دستیار کارگردان)، مجید ‌عراقی (طراح نور و لباس)، موسی‌الرضا ‌مازندرانی (مدیر صحنه)، عطیه جنگی (منشی صحنه)، سمیرا سرچاهی (طراح صحنه)، آنتونیو سانچز (موسیقی انتخابی)، آرشام آریانی و آروین آریانی (تدارکات)، پوریا ‌خوش‌بین و احمد مدیری (دستیاران تهیه)، شهریار ‌مکاری و آرین ‌دباغی (ساخت تیزر و متریال تبلیغاتی) و علی ‌کیهانی (مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل نمایش «دشمن خدا» هستند. این اثر نمایشی در دور اول اجرای خود در عمارت نوفل‌لوشاتو و در دور دوم در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه رفت که در مجموع با ۴۰ اجرا توانست بیش‌ از سه‌هزار مخاطب داشته باشد. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی که هرشب ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه می‌رود، می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند. عکس: سجاد رازیان

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895485

دیگر خبرها

  • ۹۲ بیمار هموفیلی تحت پوشش کانون هموفیلی چهارمحال و بختیاری
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • رامبد جوان: با تماشای «دُشمنِ خدا» از ته دلم خندیدم
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان
  • ۵ سپر مقاوم خوراکی در برابر سرطان
  • جمع آوری ۱۰ میلیارد ریال زکات فطریه برای بیماران سرطانی دزفول
  • میزبانی پردیس تئاتر شهرزاد از ۱۰ نمایش در سال جدید
  • قطب‌الدین صادقی و ۴ پروژه تئاتری
  • قطب‌الدین صادقی و ۴ پروژه تئاتری/ از کاخ سعدآباد تا کانون