Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@23:20:32 GMT

قیام یزدی‌ها در دهم فروردین سبب سرعت پیروزی انقلاب‌ شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۱۴۲۴

قیام یزدی‌ها در دهم فروردین سبب سرعت پیروزی انقلاب‌ شد

حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان این روز در شهر یزد به عظمت و نقش این قیام در تاریخ انقلاب اشاره کرد و افزود: مردم همیشه در صحنه با قیام خونین خود علیه رژیم ستم شاهی برگ زرینی در تاریخ افتخار این استان افزودند.  

وی ادامه داد: باید قیام دهم فروردین را روزی ماندگار، تعیین‌کننده و اوج ولایتمداری ، بصیرت، ایستادگی مردم مسلمان این دیار و نقطه عطفی در تاریخ تحول کشور و استان بدانیم که نقشی بی‌بدیل در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ۲۲ بهمن به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد اظهارکرد: مردم فداکار در این روز سرنوشت‌ساز با رهبری‌های حضرت امام‌خمینی ( ره) و هدایت‌های مدبرانه سومین شهید محراب آیت‌الله صدوقی (ره) با حضور و اجتماع باشکوه خود در مسجد حظیره،  انزجار خود را از شاه ابراز کردند.

فخرالدینی با بیان اینکه بزرگداشت مناسبت‌ها و ایام‌الله در فرهنگ‌سازی ارزش‌های انقلاب در بین مردم و نسل جوان از اهمیت زیادی برخوردار است،  تبیین ابعاد این قیام توسط نهادهای فرهنگی و آموزشی و همکاری رسانه‌ها را خواستار شد.

وی بیان کرد: باید مردم به خصوص نسل جوان را به نحو مناسبی در جریان تاریخ انقلاب  و نقش مردم یزد در پیروزی نظام  قرار دارد تا این روزهای تاریخ ساز هیچگاه از ذهن مردم و جوانان محو نشود.

مردم یزد دهم فروردین ۱۳۵۷ به مناسبت چهلم قیام مردم تبریز در اعتراض به رژیم ستم شاهی به خیابان‌ها آمدند و رضا نامداری، شهریار مرادی، مهدی قدکفرشان و حسین پارساییان از سوی ماموران رژیم به شهادت رسیدند.

در این روز ، حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی به یاد چهلم شهدای قیام تبریز در مسجد روضه محمدیه(حظیره) سخنرانی کرد و  مردم بعد از این سخنرانی از مسجد تا چهار راه امیرچقماق تظاهرات کردند و شعارهای درود بر خمینی (ره) و مرگ بر شاه سر دادند.

ماموران رژیم، تظاهرات مردم را به گلوله بست و چهار نفر به شهادت رسیدند و از آن سال به بعد یزدی‌ها هر سال در دهم فروردین مراسمی به یاد چهار شهید این روز و قیام مردم برگزار می‌کنند که امسال به خاطر بیماری کرونا این آیین لغو شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر جمعیت سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا انقلاب حضرت امام خمینی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مرگ مسلمان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دهم فروردین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان، با حضور در دانشگاه کراچی، در اجتماع جمعی از نخبگان، فرهیختگان، فعالان اقتصادی و علمای مذهبی این شهر، دیدارها و رایزنی‌های صورت گرفته میان مقامات دو کشور در اسلام‌آباد را در راستای توسعه روابط اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و فناوری میان دو کشور سودمند و مفید توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط دو کشور فراتر از همسایگی، در تاریخ، تمدن، فرهنگ و اعتقادات مشترک دو ملت ریشه دارد و پیوندی ناگسستنی میان دو ملت ایجاد کرده است، افزود: ارادت دو ملت به شخصیت نامدار و نام‌آوری چون امام خمینی (ره) ناشی از روحیه خداخواهی، ضداستکباری و ضد استعماری ایشان است و مردم دو کشور امام راحل را مظهر خداخواهی، عدالت‌خواهی و شخصیتی می‌دانند که در مقابل زیاده‌خواهی نظام سلطه ایستادگی کرده و ملت بزرگ ایران را به پیروزی رسانده است.

حجت الاسلام رئیسی همچنین اقبال لاهوری را شخصیتی با روحیه ضداستعماری، ضداستکباری، عدالت‌خواه، استقلال‌طلب و مورد احترام جهان اسلام و مردم کشورهای ایران و پاکستان توصیف و تصریح کرد: شخصیتی چون محمدعلی جناح نیز به دلیل برخورداری از همین روحیات و خصوصیات به نماد استقلال‌خواهی و ظلم‌ستیزی مردم پاکستان تبدیل شد و مانند سایر شخصیت‌های ضداستکباری و عدالت‌خواه مورد احترام و توجه مردم دو کشور و ملل مسلمان بوده و خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، از جمله آزادی و استقلال‌خواهی گفت: با وجود گذشت 45 سال از پیروزی انقلاب، مسئله آزادی قدس و احقاق حقوق ملت فلسطین همچنان مورد توجه و تاکید مردم ایران قرار دارد.

رئیسی با بیان اینکه تصور و تلاش آمریکا و برخی کشورهای غربی در راستای امنیت‌آفرینی برای رژیم صهیونیستی با عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای منطقه با شکست راهبردی مواجه شده است، افزود: اساس رژیم صهیونیستی بر ظلم و تجاوز قرار دارد؛ اشغال و تجاوز بر اساس هیچ کدام از نظامات بین‌المللی برای اشغالگر و متجاوز مشروعیت و مالکیت ایجاد نمی‌کند، چه اشغال یک روز باشد و چه 75 سال، به تصریح همه معاهدات بین‌المللی و نظامات حقوقی محکوم است و اشغالگر باید سریعا اخراج، محاکمه و مجازات شود.

رئیس جمهور مقاومت و ایستادگی را در برابر سازش و تسلیم، راهبردی به ثمر نشسته دانست و با اشاره به دستاوردهای مقاومت در برابر نظام استکبار و تجاوز و جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: راه‌حل رفع مشکلات جهان اسلام و جلوگیری از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و ظلم‌های نظام سلطه وحدت و انسجام در امت اسلامی و پرهیز از تفرقه و جدایی است.

رئیسی با اشاره به راهبرد امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات جهان اسلام از طریق وحدت، انسجام و مقاومت، از شکوه برگزاری راهپیمایی روز قدس امسال در همه امت اسلامی و همینطور گسترش آن به کشورهای غیر اسلامی و مشارکت انسان‌های آزاده گفت و افزود: رژیم صهیونیستی با وجود حجم بی‌سابقه جنایاتش در غزه تا امروز به طور کامل شکست خورده، زیرا نتوانسته است به هیچ یک از اهداف اعلامی‌‌اش برسد و در مقابل این مردم مظلوم و مقاوم غزه هستند که با مقاومت خود پیروزی را در این میدان نصیب خود کرده‌اند.

رئیس جمهور جنایت رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه را ناشی از همین شکست و استیصال دانست و افزود: ملت ایران با پاسخ قاطع خود رژیم صهیونیستی را به شکل موثری تنبیه کرد.

دکتر رئیسی در ادامه با اشاره به بی‌عملی و ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی مدعی دفاع از حقوق بشر و امنیت در جهان گفت: تلاش‌های برخی کشورها برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به توقف جنایاتش در غزه، بارها با حق وتوی آمریکا بی‌اثر شده و امروز سوال ملت‌های آزاده این است که آیا نباید نظامی عادلانه جایگزین این ساختار ناعادلانه شود که توانایی دفاع از مظلوم و نشاندن ظالم سر جای خود را ندارد!

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تردید نداریم که نظمی عادلانه جایگزین نظم فعلی خواهد شد، افزود: اراده و خواست ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواهان جهان تحت لوای انسجام و یکپارچگی برای آزادی قدس و پیروزی فلسطین حتما محقق خواهد شد.

حجت الاسلام رئیسی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به توافقات صورت گرفته میان ایران و پاکستان برای گسترش روابط در سطوح مختلف و هدف‌گذاری برای رسیدن حجم تبادلات تجاری به 10 میلیارد دلار در قدم اول، مرز بیش از 900 کیلومتری دو کشور را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران با وجود همه تحریم‌ها و فشارها، پیشرفت‌های بزرگی در عرصه‌های علمی، فناوری و اقتصادی داشته است، ایران امروز را کشوری پیشرفته و فناور توصیف کرد که می‌تواند با به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های متقابل با پاکستان گام‌های بلندی در تامین منافع و پیشرفت دو طرف بردارد.

رئیسی با تاکید بر اینکه تجارت غیر رسمی بین دو‌کشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را نیازمند همکاری صمیمانه همه فعالان اقتصادی و تجار دو کشور دانست و از فعالان اقتصادی و تجار دو کشور خواست تلاش خود را برای بالفعل کردن ظرفیت‌های متقابل مضاعف کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • پروژه فیبر‌نوری منازل و کسب‌وکارها؛ بزرگترین پروژه تاریخ ارتباطات آذربایجان غربی
  • یزد ـ مهریز پرترددترین محور در فروردین ماه
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن ۴ تا قرن ۸ هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن 4 تا قرن 8 هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • اهدای ۱۴۴ جهیزیه ایرانی به نوعروسان یزدی
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم
  • شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از افتخارات سپاه