Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با تشریح برخی از مصوبات کارگروه ملی مشارکتهای مردمی مقابله با بیماری کرونا، از جمع آوری و ساماندهی کمکهای مالی خیرین برای تهیه امکانات و تجهیز بیمارستانهای کشور بر اساس اولویت های وزارت بهداشت خبر داد و اظهار کرد: وزارت بهداشت مکلف شده است در اسرع وقت از طریق تشکیل کمیته نیازسنجی نسبت به شناسایی نیازهای بیمارستان ها اقدام کرده و با همکاری مجمع خیرین سلامت، کمک های مالی خیرین را به منظور تهیه ملزومات و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها جمع آوری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: تشکل های غیردولتی و سازمان های مردم نهاد برای ایجاد پویش های مردمی به منظور مقابله با ویروس کرونا به صورت فعال کار خود را آغاز کرده اند.
معاون هماهنگی وزارت کشور از همکاری این وزارتخانه با جمعیت هلال احمر بمنظور معرفی موسسات خیریه به عنوان معین هر بیمارستان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بخشی از نیازهای بیمارستان های تهران از طریق موسسات خیریه معین تامین خواهد شد.
سامانی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت به عنوان محور جذب و هماهنگی خیرین استانی تعیین و معرفی شده است، افزود: کمیته ساماندهی محلات در سطح شهر تهران و شهرستانها به منظور برنامه ریزی های لازم برای جذب و هماهنگی خیرین تشکیل خواهد شد.
معاون هماهنگی وزارت کشور اقناع سازی عمومی را عنصر اصلی مشارکت پذیری مردم دانست و تصریح کرد: سمن ها و مجمع ملی جوانان مکلف شده اند با فعال سازی ظرفیت سازمان های مردم نهاد در سطح کشور جهت ایجاد پویش های مردمی به منظور اقناع و توجیه افکار عمومی برای عدم خروج از منازل اقدام کنند.
سخنگوی وزارت کشور یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور هر یک مکلف شدند از ظرفیت هنرمندان، ورزشکاران و سازمان های مردم نهاد و با در اختیار گذاشتن بیلبوردهای شهری به منظور اطلاع رسانی، اقناع افکار عمومی و حمایت از پویش های مردمی «در خانه بمانیم» اقدام کنند.
سامانی با بیان اینکه از سازمان صدا و سیما خواسته شده است نسبت به معرفی خدمات خیرین و سازمان های مردم نهاد اقدام کند، گفت: شهرداری های کشور به خصوص شهرداری تهران موظف هستند نسبت به مدیریت پسماندهای بیمارستانی با رعایت پروتکل های بهداشتی و تفکیک زباله ها به منظور جلوگیری از ادامه چرخه شیوع بیماری کرونا اقدامات لازم را به عمل آورند و همچنین مانع دسترسی کودکان کار به گودال های زباله و محیط های آلوده شوند.
وی تصریح کرد: از آنجا که مردم و بخصوص کادر پزشکی و درمانی در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند و مقابله با این بیماری نیازمند اراده جمعی است، ایجاد انگیزه و تقویت اراده عمومی، اطلاع رسانی و ایجاد پویش های مردمی نقش مهمی در مبارزه با این بیماری ایفا می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معاون هماهنگی وزارت کشور یادآور شد: جلسات کارگروه ملی مشارکتهای مردمی مقابله با بیماری کرونا در راستای اجرای طرح ابلاغی وزیر کشور در خصوص ساماندهی مشارکت های اجتماعی برای مقابله با کرونا و بهره گیری مناسب از ظرفیت گروه های اجتماعی در این زمینه برگزار می شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت کشور سید سلمان سامانی سازمان های مردم نهاد پویش های مردمی بیماری کرونا وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم از لزوم دریافت پروانه ایمنی توسط مراکز خدماتی و عمومی مانند بیمارستان‌ها خبر داد.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: با محوریت اداره کل مدیریت بحران استانداری قم و بر اساس دستورالعمل‌هایی که تنظیم شده است، برخی از مراکز خدماتی-عمومی ملزم به دریافت پروانه ایمنی شدند که از جمله این‌ها بیمارستان‌ها هستند.

وی افزود: جلسات با نظام پزشکی و اداره کل بحران به این نتیجه رسید که اکثر مراکز درمانی قبل از هر اقدامی پروانه ایمنی بگیرند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: در حال حاضر بیمارستان شهید بهشتی، کامکار و آیت‌الله گلپایگانی درخواست پروانه ایمنی کردند و برای گرفتن این پروانه باید سیستم‌های اطفا حریق، سیستم‌های ایمنی و تجهیزات امداد و نجات مورد بررسی قرار می‌گیرد و همین موجب افزایش ضریب ایمنی آن مجموعه می‌شود.

اصفهانیان مقدم ادامه داد: همین نگاه در حال دنبال شدن در بخش اصناف و صنایع است که با همکاری متولیان امر مثل پاساژها و مراکز خرید خودشان اقدام به کسب پروانه ایمنی کنند تا شاهد کاهش حوادث باشیم؛ همچنین بررسی وضعیت ایمنی مناطق هشتگانه نیز با محوریت ستاد مدیریت بحران در سال گذشته دنبال شد.

وی با بیان اینکه در رابطه با انجام فاز اول شناسایی مشاغل و اماکن پر خطر و خطرزا در شهر قم با محوریت سازمان مدیریت بحران و آتش‌نشانی انجام حدود ۸۳۱ مکان در فاز شناسایی قرار گرفتند، گفت: برای این منظور ۱۴ جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری در سطح مناطق هشتگانه در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به تکمیل بیمه‌نامه حوادث باری ۲۳ ساختمان شهرداری قم اضافه کرد: مسئله تأمین سیستم برق اضطراری نیز موضوع دیگری بود که برای ساختمان‌های شهرداری قم در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 745543

دیگر خبرها

  • ساماندهی ظرفیت مردمی و گروه های جهادی اولویت بنیاد مسکن اردبیل
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری، مردمی‌ترین طرح وزارت جهادکشاورزی
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین 
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران / نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد