Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، علی جاویدی افزود: حدود ۶ هزار هکتار از اراضی زراعی و ۵۲ هزار هکتار از باغ ها و چهار هزار و ۵۰۰ واحد دامداری روستایی استان کرمان از بلایای طبیعی در هفته اول فروردین ۱۳۹۹ خسارت دیدند.
وی افزود: بیش از ۳۰۰ راس دام سبک، یک حلقه چاه، ۲۰ کیلومتر کانال انتقال آب و ۷۰ هکتار از اراضی و باغ های تحت پوشش آبیاری تحت فشار استان کرمان نیز به دلیل جاری شدن سیلاب در استان کرمان خسارت دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: خسارات وارد شده به بخش کشاورز در ابتدای فروردین ماه سال جاری به دلیل بلایای طبیعی اعم از سیل، تگرگ و برف و سرمازدگی بوده است.

افزون بر ۲۰ درصد باغات کشور در استان کرمان قرار دارد.

محصول پسته کرمان از نظر سطح تولید و ارزش اقتصادی رتبه اول و گردو و گل محمدی نیز در جایگاه دوم و سوم قرار دارد.
پنج درصد از اراضی استان کرمان به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد و سطح زیر کشت محصولات زراعی در شمال این استان ۱۱۷ هزار هکتار و در بخش باغی این رقم ۳۱۳ هزار هکتار است.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی وزارت جهاد کشاورزی کرمان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی وزارت جهاد کشاورزی کرمان سیل خبرگزاری جمهوری اسلامی وزارت جهاد کشاورزی کرمان سیل استان کرمان هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کردو بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی یک هکتار از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی