Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@14:29:48 GMT

افزایش ۶ درصدی کشت گندم در مزارع کشاورزی استان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۱۶۹۲

افزایش ۶ درصدی کشت گندم در مزارع کشاورزی استان قزوین

مجید اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال جاری ۱۵۴ هزار و ۴۵۶ هکتار از راضی کشاورزی استان به کشت گندم آبی و دیم رفته است که نسبت به سال زراعی قبل ۶ درصد رشد داشته است.

همچنین طی کشت محصول جو ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد که امیدواریم در تولید غلات در استان با جهش تولید مواجه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: قیمت گندم برای امسال ۲۵۰۰ تومان اعلام شده که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد قیمت داشته که در سال جهش تولید؛ اولین گام پایداری تولید محسوب می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت بارندگی در سال زراعی جاری خاطر نشان کرد: تاکنون ۲۷۶ میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش بارش در استان داشته ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر در سطح ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار تقریباً ۳۰ درصد مزارع آبی استان مبارزه با علف‌های هرز انجام شده و مبارزه و پایش با سن گندم در حال انجام است.

به گفته‌ی وی؛ امسال مبارزه با سن مادر در سطح ۴۷ هزار هکتار و پوره در سطح ۷۰ هزار هکتار انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر وضع مزارع گندم و جو بسیار خوب است و انشاا… با مبارزه بموقع با سن مادر محصول خوبی تولید خواهیم کرد.

به گفته‌ی اسماعیلی؛ همچنین با توجه شرایط جوی مبارزه با ملخ در سطح ۵۱ هکتار در کانون‌ها ی ملخ در بخش طارم سفلی با جدیت در حال انجام است.

وی اضافه کرد: امسال تلاش زیادی انجام شده تا کودهای مورد نیاز کشاورزان استان به موقع تأمین شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: در استان در زمینه تولید محصولات زراعی، باغی، حفظ نباتات و مکانیزاسیون اقدامات خوبی انجام شده است.

کد خبر 4888174

منبع: مهر

کلیدواژه: مجید اسماعیلی جهاد کشاورزی قزوین گندم ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام گرگان ماسک طبی سال جهش تولید سیلاب شهرکرد ضدعفونی بارش باران طرح غربالگری نوروز کشاورزی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امیدواریم با پیشبرد این برنامه‌ها شاهد افزایش تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی باشیم که البته بخش قابل توجهی از آن با مشارکت بخش خصوصی محصص خواهد شد.

وی اضافه کرد: گفتمان مشارکت مردم جز سیاست‌های و اولویت‌های اصلی و مهم بخش کشاورزی استان قزوین است که امیدواریم با ورود سرمایه گذار به این بخش شاهد افزایش تولیدات کشاورزی باشیم.

این مسئول ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکیدات و توجه خوبی به دشت قزوین داشته اند تا اینکه در اردیبهشت ۱۴۰۱ و تاکید مجدد بر اهمیت دشت قزوین و پیگیری این دستور توسط رییس جمهور، وزیر جهادکشاورزی و استاندار، ستاد احیا و پایدار سازی دشت قزوین تشکیل شد.

عطایی شبکه آبیاری دشت قزوین را یک فرصت بسیار مهم در استان برشمرد و بیان کرد: شبکه آبیاری دشت قزوین به وسعت ۶۰ هزار هکتار بزرگترین شبکه کشور است که متاسفانه در چند سال اخیر برای تامین این میزان اراضی با مشکل مواجه شده ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ۲۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و ۱۳۰ هزار هکتار اراضی دیم در استان زیر کشت قرار دارد، یادآور شد: اقدامات جهش تولید در کشاورزی استان قزوین از دهه ۴۰ آغاز شده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز گسترش پیدا کرده است.

استان قزوین در تولید ۱۶ محصول کشاورزی رتبه یک تا ۶ کشور را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم