Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@18:27:27 GMT

روایت سفیر لبنان از نیافتن ماسک در نیویورک

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۱۶۹۸

روایت سفیر لبنان از نیافتن ماسک در نیویورک

نماینده دائم لبنان در سازمان ملل متحد، نارضایتی خود را از کمیاب شدن ماسک صورت برای حفاظت در برابر ویروس جدید کرونا در نیویورک، با این جمله نشان داد که "سفرا از این بیماری مصون نیستند".

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ «امل مدللی» شامگاه شنبه در صفحه توئیتری خود با انتشار تصویر کاریکاتوری از شرایط دیپلمات‌های سازمان ملل متحد در نیویورک، نوشت: یافتن ماسک صورت غیر ممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکنون می گویند که آنها حتی برای افراد سالم هم ضروری است. من از فروشگاه اینترنتی آمازون سفارش دادم، نزدیکترین زمانی که آنها می توانند برسند، دوم ماه مه (۱۳ اردیبهشت) است.

نماینده دائم لبنان در سازمان ملل متحد با اشاره به مصونیت سیاسی دیپلمات‌ها اضافه کرد: در این مدت چه کار باید کنیم؟!!! سفیران مصون نیستند.

با شروع کرونا در نیویورک، به سرعت ماسک و مواد ضد عفونی کننده در فروشگاه‌های این ایالت نایاب شد و قفسه‌های مربوطه در همه فروشگاه‌ها خالی بود.

برخی از فروشگاه‌ها هم با این جمله که به دلیل تقاضای زیاد، امکان تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده همچون الکل میسر نیست، از مشتریان خود عذرخواهی کرده‌اند.

بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان یعنی آمازون هم با تاخیر بسیار زیاد این اقلام را ثبت سفارش می‌کند و حتی ممکن است این زمان هم باز طولانی‌تر شود.

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیویورک هم به ماسک و دستگاه تنفس مصنوعی به شدت نیازمند هستند و بارها از دولت فدرال خواسته‌اند برای تامین این لوازم از قانون تولید دفاع ملی استفاده کند.

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا تا این ساعت به ۱۲۴ هزار و ۲۱۷ نفر رسیده است که ۲ هزار و ۱۴۷ نفر آنها جان باخته‌اند و تنها یکهزار و ۷۳ نفر بهبود یافته‌اند.

شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ایالت نیویورک هم ۷۲۵ نفر اعلام شده است.

منبع:ایرنا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نیویورک ویروس کرونا کرونا در آمریکا مواد ضدعفونی کننده کمبود ماسک شیوع کرونا در آمریکا فروشگاه اینترنتی آمازون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چت‌بات Grok فعال می‌شود

«ایلان ماسک»، بنیان‌گذار استارتاپ xAI، مدتی پیش کد منبع مدل هوش مصنوعی Grok را در دسترس عمومی قرار داد. حالا او می‌گوید که این چت‌بات تا چند روز آینده برای تمامی مشترکین پریمیوم شبکه اجتماعی ایکس فعال خواهد شد. پیش‌تر تنها مشترکین پریمیوم پلاس این پلتفرم می‌توانستند از Grok استفاده کنند.

براساس پست ایلان ماسک در ایکس، به‌زودی چت‌بات Grok در دسترس همه مشترکین پریمیوم شبکه اجتماعی ایکس قرار می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد که ماسک می‌خواهد علاوه بر افزایش رقابت با دیگر چت‌بات‌های محبوب مانند ChatGPT یا Claude، قصد دارد تعداد مشترکین ایکس را نیز بیشتر کند؛ چرا که داده‌ها نشان می‌دهند در سال‌های اخیر افراد کمتری از پلتفرم ایکس استفاده کرده‌اند.

فعال‌شدن چت‌بات Grok برای تمامی مشترکین پریمیوم

شبکه اجتماعی توییتر (ایکس فعلی) در سال‌های اخیر، مخصوصاً از زمانی که ایلان ماسک مالک آن شد، با مشکلات زیادی مواجه شده و براساس گزارش NBC، سالانه استفاده کاربران از آن ۱۸ درصد کاهش یافته است. همچنین توهین ایلان ماسک به تبلیغ‌کنندگان ممکن است به چشم‌انداز مالی شرکت نیز آسیب رسانده باشد. مطابق گزارش‌ها، ۷۵ نفر از ۱۰۰ تبلیغ‌کننده برتر ایالات‌متحده در پلتفرم ایکس از اکتبر ۲۰۲۲ (مهرماه ۱۴۰۲) دیگر بودجه تبلیغاتی خود را در این پلتفرم خرج نکرده‌اند.

اکنون ارائه دسترسی به یک چت‌بات هوش مصنوعی ممکن است باعث استقبال بیشتر کاربران از ایکس شود. یکی از رقیب‌های این پلتفرم، یعنی تردز متا، تا سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسید. همچنین حالا کاربران می‌توانند بدون دعوت‌نامه از بلواسکای استفاده کنند که این امر ممکن است کاربران قدیمی ایکس را بیشتر به این پلتفرم سوق دهد.

هوش مصنوعی Grok اولین‌بار در اواسط آبان‌ماه رونمایی شد و سپس این چت‌بات به‌عنوان بخشی از شبکه اجتماعی ایکس در اختیار برخی کاربران پریمیوم این پلتفرم قرار گرفت.

 

منبع : دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • سی و ششمین سالگردشهادت سردار املاکی
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • چت‌بات Grok فعال می‌شود
  • فیلم| بازیکنان فوتبال کاپشن خود را به کودکان دادند
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • ادعای جدید ایلان ماسک ؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا
  • اختراعی که ایلان ماسک را جاودان خواهد کرد
  • روایت‌های ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه