Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:53:09 GMT

خسارت تگرگ و طوفان به باغ‌های جهرم

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۱۸۵۲

خسارت تگرگ و طوفان به باغ‌های جهرم

ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: بارش های بهاره که با تگرگ و طوفان همراه بوده، بیش از۱۴۰۰ میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف کشاورزی این شهرستان وارد کرده است. 

علی جوکار در گفت وگو با ایسنا، افزود: در جریان سیل بخش های باغی و زراعی جهرم خساراتی را تحمیل شده است که آثار آن در تولید آتی این باغ ها و مزارع مشهود خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هشدار های جدی در خصوص پیش بینی وقوع سیل و تگرگ به بهره برداران داده شده بود، اضافه کرد: بیش از 1100 هکتار از مزارع گندم، جو، سبزی و صیفی ها دچار خسارت بیش از ۱۴۰۰ میلیارد ریالی شده است.

وی اضافه کرد: بخش دامپروری نیز از وقوع بارندگی سیل آسا و طوفان مصون نمانده است به طوری که بیش از 30 راس دام سبک در این رخداد تلف شده اند که برآورد میزان آن بیش از 100 میلیون ریال است. 

جوکار با تاکید بر اینکه ترویج و اشاعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی به عنوان تنها راهکار جبران خسارت بهره برداران این حوزه به طور جدی و مستمر در دستور کار مدیریت است، اضافه کرد: بهره برداران کشاورزی جهرم سعی کنند با بیمه کشاورزی آشنایی پیدا کنند و تا بتوانند از شرایط بیمه استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان فارس استانی اقتصادی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

 محمد امین هوت   در بازدید از بخش های کشاورزی آسیب دیده از سیلاب زرآباد  گفت: بارندگی های شدید رگباری در جنوب استان علاوه بر خسارت به موزستان ها به ۱۲۰ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع، ۶۰۰ حلقه چاه و دینام و ۳۰۰ کیلومتر لوله انتقال آب این شهرستان نیز خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: همچنین به ۵۰۰ هزار متر مکعب بندسار و دامداری ها این شهرستان در اثر بارندگی های شدید اخیر خسارات سنگینی وارد شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مدیر جهادکشاورزی زرآباد گفت: این شهرستان به عنوان پایتخت موز کشور دارای پنج هزار هکتار باغ موز هست که از این سطح چهار هزار هکتار آن بارور است و سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تن موز در شهرستان زرآباد برداشت و روانه بازارهای مصرف سطح کشور می‌شود.

هوت گفت: برآورد خسارت بخش کشاورزی این شهرستان در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • هشدار جدی به ۴ استان؛ سیل و طوفان در راه است
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • هشدار جدی هواشناسی به ۴ استان ؛ سیل و طوفان در راه است
  • خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان
  • خسارت باران به مزارع کشاورزی لامرد