Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@13:21:53 GMT

نظامیان آمریکا منبعی برای گسترش ویروس کرونا شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۱۸۷۱

نظامیان آمریکا منبعی برای گسترش ویروس کرونا شده‌اند

رویداد۲۴ ‌"جو لمباردو" عضو گروه آمریکایی "ائتلاف متحد ملی ضد جنگ""( The United National Antiwar Coalition) روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: کرونا دقیقا نقطه ضعف نظام درمانی آمریکا را به چالش کشیده است و مردم را نسبت به هزینه‌های سرسام آور نظامی کشور حساس می‌کند.

وی با بیان اینکه ۶۴ سنت از هر دلار مالیات، به بخش نظامی اختصاص می‌یابد، ادامه داد: سازمان نظامی ما همچون یک زندان بزرگی است که افراد را در کنار هم گرد می آورد و آنها به یکدیگر آلودگی ویروس را منتقل خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال صلح آمریکایی اضافه کرد: ما به عنوان جنبش ضد جنگ خواستار بازگرداندن سربازان هستیم تا در خانه خود از شر ویروس در امان باشند. همین‌طور بازگشت آنها، از پخش کردن کرونا در جهان می کاهد.

پویش ضد تحریمی

ایرنا از این فعال صلح درباره فعالیت گسترده نخبگان آمریکایی برای برداشتن تحریم‌های اقتصادی ضد ایرانی در زمان شیوع کرونا پرسید که پاسخ داد: ترامپ به چیزی جز افزایش فشار به ایران نمی اندیشد و بحران ویروس کرونا تاثیری بر عقل و قلب وی برای کاستن از تحریم ها نخواهد داشت. تا زمانی که با فشار واقعی روبرو نشود، ترامپ تغییر مسیر نخواهد داد؛ وی چنین شخصیتی است.

لمباردو خاطرنشان کرد: با این حال بسیاری در آمریکا حساس شده‌اند و ناراحت هستند و برای همین هم پویش‌هایی برای برداشتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و دیگر کشورها به جریان افتاده است. گروه ضد جنگ کدپینگ در این خصوص نقش‌آفرینی و امضاهای بسیاری را جمع آوری کرده است. ما یک وبینار سراسری برای برداشتن تحریم‌ها داشتیم که بر روی شبکه‌های اجتماعی ما هزاران بار مشاهده شده است.

وی عنوان کرد: یک موج به وجود آمده است که باید دید تاثیری بر ترامپ خواهد داشت یا خیر اما من خوش‌بین نیستم.

بخش عظیم بسته حمایتی در جیب ابر شرکت‌ها

ایرنا از این فعال آمریکایی پرسید که گروه‌های ضد جنگ چه نقشی در این مرحله استثنایی و شرایط مبارزه با ویروس کرونا می توانند داشته باشند؟

عضو گروه "ائتلاف متحد ملی ضد جنگ" پاسخ داد: ما از یک‌سو روش کار خود را تغییر داده‌ایم و همه چیز را به صورت تلفنی و مجازی انجام می‌دهیم. ما وبینارهای خود را زیادتر کرده‌ایم. هچنین به آگاهی بخشی درباره سیاست‌های دولت ترامپ که پول مالیات دهندگان را به جیب ابرشرکت‌ها ریخته و هزینه‌های نظامی گزافی برای کشور می‌تراشد، ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: شمار جان‌باختگان ویروس کرونا در آمریکا ظرف ۴۸ ساعت دو برابر شد

لمباردو تصریح کرد: در این میان ترامپ می‌گوید که باید مراکز اقتصادی و تجاری را بازگشایی کرد. یک بسته عظیم مالی ۲ تریلیون دلاری ارئه شده است که بخش اعظم آن به جیب ابرشرکت ها خواهد رفت.

وی افزود: از سوی دیگر هزار دلار به هر فرد خواهند داد تا به نوعی حق السکوت درباره منابع مالی عظیم اختصاص داده شده به ابرشرکت ها باشند. هزار دلار شاید هزینه یک ماه اجاره خانه در برخی مناطق باشد، اما سهم اصلی این بسته را ابرشرکت‌ها به جیب خواهند زد.

این فعال صلح آمریکایی گفت: ما شاهد تکرار سناریوی سال ۲۰۰۸ هستیم که پس از بحران مالی، حجم عظیمی از پول دولت به بانک ها داده شد تا از ورشکستگی نجات یابند و دوباره سود ببرند. دولت‌های ما، دولت‌های ابرشرکت‌های ثروتمند است و ما بار دیگر می بینیم که همان سیاست‌ها در حال پیاده شدن است. اکنون مردم عادی و کسب و کارهای کوچک باید به فکر چاره برای خود باشند.

لمباردو تصریح کرد: این شرایط به آنجا منجر خواهد شد که تعداد بیشتری به مشکلات ساختار نظام درمانی آمریکا پی ببرند. این اپیدمی فشار سنگینی خواهد بود که این مشکلات را بیش از پیش آشکار خواهد کرد. ما به عنوان سهم خودمان، تلاش خواهیم کرد که درباره این مشکلات آگاهی بخشی کنیم.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا نظامیان آمریکا ویروس کرونا ابرشرکت ها تحریم ها ضد جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!

فرارو- عضو شورای انقلاب فرهنگی چهارشنبه شب در برنامه جریان که از شبکه یک پخش شد گفت: ترامپ به عنوان رقیب جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۳۶ پرونده تجاوز جنسی دارد. یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!

به گزارش فرارو، حسن رحیم پور ازغدی با بیان اینکه جو بایدن گفته که من یک صهیونیست هستم و ترامپ هم گفته بود من صهیونیست‌ترم و اگر من بودم ایران جرأت نمی‌کرد به اسرائیل حمله کند، اظهار کرد: ایران برای اولین بار زمان ترامپ جرأت کرد و به عین الاسد آمریکا موشک زد.

وی خطاب به دونالد ترامپ گفت: تا قبل از تو که ایران جایی را نزده بود، تو خیلی خوش قدم بودی، حالا دوباره هم اگر بیایی بهتر است. این ترامپ اینقدر احمق است که اگر بخواهیم آمریکا نابود شود باید ترامپ رئیس جمهور آن شود.

رحیم پور ازغدی افزود: علامت سقوط آمریکا این است که رأس قدرت افتاده بین دو تا دیوانه. سقوط امپراطوری‌ها اینجوری معلوم می‌شود. یه وقتی تو آمریکا کی‌ها بودند و حالا کی‌ها هستند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی این یارو]بایدن که روزی سه بار می‌خوره زمین و تو هوا با جن‌ها دست می‌دهد. اصلا از این مسخره‌تر می‌شود؟ این کار‌هایی که بایدن می‌کند: می‌دود، از پله‌ها سه بار می‌خوره زمین، با هوا دست می‌ده، برمی‌گرده حرف می‌زنه، این دیوانه کامل است. اگر رئیس یک کشور درجه سه این کار را بکند چه می‌شود؟ بعد تازه این عاقلشه. ترامپ که رقیب این است ۳۶ تا پرونده تجاوز جنسی دارد. یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه! این شده رئیس جمهور، اصلا سقوط یک امپراطوری از همین‌جاش معلوم می‌شود. رقابت بین دو احمق، دو فاسد.

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • واشنگتن: ما به دنبال ممانعت از گسترش مناقشه در منطقه هستیم
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد