Web Analytics Made Easy - Statcounter

عین الله صالحی مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش عمده تجهیزات نیروگاه‌ها از جمله توربین‌ها در داخل کشور تولید و بازسازی می‌شوند، گفت: در سال ۹۸ افزایش تحریم‌ها و محدودیت ارتباطات بین‌المللی امکان تامین برخی مواد و تجهیزات موردنیاز این حوزه را از خارج کشور دچار مشکل کرده بود؛ اما با تلاش متخصصان داخلی قطعات بسیار مهم و شاخصی در داخل کشور طراحی، بازسازی و با مهندسی معکوس بازتولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ تعداد زیادی پره و تجهیزات توربین‌های بخار و گاز تولید و تحویل داده شده است، ادامه داد: در حال حاضر ساخت توربین در انحصار شرکت‌های بسیار محدودی است، ولی با تلاش متخصصان صنعت برق هم اکنون قطعات و تجهیزات سه توربین در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره به اینکه شفت‌های توربین‌های بخار برای نخستین بار توسط این شرکت بازطراحی و ساخته شده است، عنوان کرد: در طی سه ماه اخیر حدود ۲۲ روتور توربین بخار، گاز و ژنراتور‌ها بازسازی و ارسال شده است و بخش دیگری از این تجهیزات نیز در مرحله بالانس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی در حوزه آب و برق ایجاد شد

صالحی با بیان اینکه در حال حاضر ترانسفورماتور‌های زیادی در حال بازسازی هستند، گفت: هم اکنون در ۱۲ سایت و نیروگاه تعمیرات اساسی به صورت همزمان در حال انجام است؛ به تعبیری  به صورت همزمان معادل چهار هزار مگاوات توربین در دست تعمیرات است و در تلاشیم تا پیش از شروع پیک تابستان  تمامی این واحد‌ها آماده بهره‌برداری شوند.

وی شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران را نخستین مجموعه تخصصی تعمیرات و نگهداری نیروگاه در منطقه برشمرد و افزود: بسیاری از فعالیت‌های فنی و تعمیراتی در این شرکت برای نخستین بار در کشور به انجام رسیده و بومی‌سازی شده است و این مجوعه امروز توان تعمیرات اساسی انواع توربین‌های گازی و بخار و ساخت بسیاری از قطعات و تجهیزات مهم و استراتژیک نیروگاهی را داراست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو توربین گازی شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران توربین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سعید پرشی گفت: ساخت و بازسازی قطعات در چند ساله اخیر روند رو به رشدی را داشته است و متخصصان این امور ضمن کسب آموزش‌های لازم و نیز  به دست آوردن تجربیات جدید توانمندی خوبی را در زمینه ساخت و بازسازی قطعات مورد استفاده این نیروگاه بدست آورده اند.  


وی تعداد تفکیکی قطعات ساخته شده را ۱۷۵ قطعه و تعداد بازسازی شده را ۸۱ قطعه عنوان کرد و افزود: در مجموع این نیروگاه ۲۵۶ قطعه را در یک ماه گذشته مورد ساخت و بازسازی قرار داده است.

دیگر خبرها

  • چرا صادرات خدمات سدسازی و نیروگاهی مهم است؟
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • رئیسی به سریلانکا رفت + عکس و فیلم
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • قطعی گاز منطقه‌ای در رشت
  • ۵۰۰میلیون دلار پروژه توسط متخصصان ایرانی در سریلانکا اجرا شده است
  • تنش آبی در ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای خراسان رضوی