Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@22:56:53 GMT

کیفی سازی محصولات تولید داخل باید در اولویت باشد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۲۲۵۷

کیفی سازی محصولات تولید داخل باید در اولویت باشد

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: کیفی سازی و توجه به کیفیت محصولات تولید داخل باید در اولویت باشد.

محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح این خبر اظهار کرد: مردم در داخل کشور انتظار دارند که کالا با کیفیت باشد و در خارج کشور نیز کالایی مورد اقبال عموم است که از کیفیت لازم برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت‌ها به منظور بهبود کیفیت محصولات تولیدی، اظهار کرد: سازمان استاندارد نیز باید به وظیفه خودش در این زمینه به درستی عمل کند و اگر قوانین و ضوابطی هستند که نمی‌توانند مشکل را حل کنند، باید تجدید نظر شوند. 

سعیدی، بیان کرد: باید بررسی کرد که اشکال کار کجاست و چرا با وجود سازمانی به نام سازمان استاندارد، همیشه از کیفیت محصولات تولیدی ناله می‌کنیم.

وی، متذکر شد: سازمان استاندارد و وزارت صمت، مسئول مستقیم نظارت بر کیفیت محصولات تولیدی بوده و باید نظارت کرده و به مردم گزارش دهند که مشکل از کجا است.

وی بر ضرورت ورود جدی مجلس، دولت و دستگاه‌های نظارتی به عرصه بهبود کیفیت محصولات تولید داخل و موانع تحقق آن، تاکید کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین شعار جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری برای سال ۹۹ و برخی موانع موجود بر سر راه تولید، گفت: قوانینی در کمیسیون حمایت از تولید داخل با عنوان "قوانین رفع موانع تولید داخل" تصویب شده است که کافی نبوده و باید مجددا ارزیابی شود.

وی، تاکید کرد: خلأهای قانونی باید مشخص شده و موانع هم توسط مجلس و هم دولت بررسی شوند.

وی، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در طول سال‌های گذشته تاکید داشتند که مشکلات و مسایل اقتصادی، بایداولویت اول کشور باشد و سال گذشته نیز به نام "سال حمایت از تولید" نامگذاری و اقداماتی نیز انجام شد.

سعیدی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در سال گذشته چندان مطلوب و در حد انتظار نبود و شرایط کشور ایجاب می‌کرد تا اقدامات و تدابیر بیش از این و چندین برابر باشد تا تولید داخل را به سطحی برساند که هم برای مردم، قابل حس بوده و هم در توسعه کشور و درآمد افراد موثر باشد.

وی، بیان کرد: هدف از نامگذاری سال ۹۸ به نام سال "جهش تولید"، تقویت و سرعت بخشیدن به اقدامات سال گذشته چه ناقص و چه کم اثر، و برطرف کردن موانع و اشکالات سال گذشته و جهش از سکوی آماده شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: ارزیابی اقدامات، تدابیر و برنامه‌ها و باز تعریف اهداف، حرکت چندین برابری و انجام اقدامات موثر نیز از دیگر اهداف تعیین شعار "جهش تولید" در سال ۹۸ است.

وی، با تاکید بر ضرورت توجه به صادرات، نظام بانکی و مالیاتی، اظهار کرد: تسهیلات و حمایت از تولید کنندگان می‌تواند مشکلات فعلی آن‌ها را حل کند.

وی، بدهی‌های بانکی و سرمایه در گردش را عمده مشکلات فرا روی تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: باید موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان را با ارزیابی این دو معضل از میان برداشت.

سعیدی، بیان کرد: نظام بانکی باید با بهره کم از تولید کنندگان حمایت کند و نظام مالیاتی کشور نیز هم همانطور.

وی در بخش پایانی سخنانش، خاطرنشان کرد: مشوق‌های صادراتی نیز باید در نظر گرفته شود، صادر کنندگان ما بدون این مشوق‌ها نمی‌توانند با تولیدکنندگان و صادرکنندگان دیگر کشورها رقابت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهش تولید در سال 99 مجلس شورای اسلامی توليد داخلي حمایت از تولید داخلی کیفیت محصولات تولید تولید داخل سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد

حسام شعبانی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید محصولات آزمایشگاهی تشخیص تقلب‌های غذایی و محصولات ژنتیکی دستکاری‌شده از طریق DNA، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره محصولات تولید شده در این شرکت توضیح داد: درحال حاضر، این شرکت، تنها شرکت دارنده مجوز آزمایشگاه‌های تشخیص برنج تقلبی داخلی و وارداتی با عنوان «ژنوتایپینگ» یا روش تشخیص اصالت برنج از طریق انگشت‌نگاری در جهان است. 

وی به آخرین دستاورد این شرکت دانش‌بنیان در حوزه تولید کیت‌های تخصصی تشخیص تقلب مواد غذایی برپایه DNA، اشاره کرد و گفت: خط تولید کیت‌های تشخیص تقلب موادغذایی، توسط متخصصان این شرکت با هدف استفاده گسترده در کارخانه‌های تولیدکننده موادغذایی، راه‌اندازی شد. 

وی در همین راستا افزود: اما به دلایل گوناگون، ازجمله شرایط اقتصادی، شرایط نظارتی و سیاست‎های کلان، این کیت‌ها در کشور رواج پیدا نکرد. 

شعبانی درباره تولید کیت‌های عفونی پزشکی برای انسان توسط این شرکت توضیح داد: بعد از توقف تولید کیت‌های تشخیص تقلب‌های غذایی براساس دی‌ان‌ای، به دنبال کیت‌های عفونی پزشکی انسانی رفتیم. 

این فناورحوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، توضیحات بیشتری درباره کیت‌های تشخیص تقلب غذایی برپایه DNA ارائه کرد و گفت: نوع دی‌ان‌اِی، براساس کلیدواژه‌هایی که برای هر موجود زنده‌ای دارد برای تشخیص موادغذایی به کار می‌آید.

وی افزود: برای نمونه، جهت تشخیص تقلب‌های غذایی در سوسیس و کالباس از دی‌ان‌ای حیوان خوک، استفاده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به عدم‌تجاری‌سازی این کیت‌های تشخیص‌دهنده تقلب‌های موادغذایی افزود: به دلایل بسیاری از جمله عدم توجه به کیفیت در کشور ما، مشکلات ارزی و برخی قوانین سخت‌گیرانه، رقابت سالم و درستی برای تجاری‌سازی کیت‌های تشخیص دهنده برپایه دی‌ان‌ای داخلی شکل نگرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است
  • اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • اجرای طرح کیفیت بخشی محصولات سنگین، اولویت پالایشگاه بندرعباس است
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است
  • بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست کیفی‌سازی می‌شوند
  • بومی‌سازی کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب در داخل کشور