Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@15:48:27 GMT

بارش‌ها در خراسان جنوبی شدت می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۲۳۰۸

بارش‌ها در خراسان جنوبی شدت می‌گیرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جواد نخعی یکشنبه ۱۰ فروردین افزود: در این مدت رگبار و رعدوبرق شدید دور از انتظار نیست و در مناطق مستعد بارش تگرگ و برای دوشنبه‌شب تا سه‌شنبه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی احتمال بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: این سامانه تا اواخر روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها در این مدت پیش‌بینی می‌شود و اختلال در سفرهای درون و برون‌شهری از دیگر مخاطرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخورد صاعقه در مناطق مرتفع پیش‌بینی می‌شود. اجتناب از سفرهای غیر ضرور و رعایت قوانین و مقررات رانندگی، خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها از مهم‌ترین توصیه‌ها در این مدت است.

نخعی گفت: دامداران در این مدت از چرای دام و صعود به ارتفاعات  خودداری کنند و احتمال خسارت در اثر وزش باد شدید به سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، سقف و پوشش گلخانه‌ها وجود دارد.

سامانه بارشی هفته گذشته نیز در خراسان جنوبی فعال بود و میزان بارش باران در برخی نقاط استان به بیش از ۵۰ میلی‌متر رسید.

بارندگی شدید در برخی مناطق خراسان جنوبی سبب جاری شدن روان آب و سیلاب شد و خسارات مالی بر جا گذاشت.

با ورود سامانه بارشی جدید ۱۳۸ تیم امدادی در خراسان جنوبی به حالت آماده‌باش درآمدند.

طبق اخطاریه سازمان مدیریت بحران کشور بارندگی‌ها امروز یکشنبه و فردا بسیار سنگین است.  

کد خبر 496237 برچسب‌ها مدیریت بحران استان خراسان جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مدیریت بحران استان خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

سارا حکمی کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این پدیده در مناطق بادخیز خراسان رضوی همراه با خسارت خواهد بود.

وی ادامه داد: افزایش دما نیز یکی دیگر از پدیده‌های جوی است که از روز گذشته در استان خراسان رضوی آغاز شده و تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: هم اکنون آسمان در استان صاف است و به جز برخی بارش‌های پراکنده خفیف در مناطق کوهستانی، پدیده خاص دیگری وجود ندارد.

حکمی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس و داورزن با بیشینه دمای ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۲۴ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۱۵ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۱ تا ۲۶ درجه در نوسان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به فارس
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد
  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • بارش باران استان زنجان را فرا می گیرد
  • احتمال وقوع سیل بر اثر تشدید بارش‌ها در سه استان کشور 
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از نیمه جنوبی
  • بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است