Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی بهزیستی استان،«زهرا امینی» افزود: مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی استان مرکزی در تماس افراد برای ساماندهی فرد مشکوک به کرونا با همکاری مرکز بهداشت محله اعزام و اقدامات پزشکی و مشاوره‌ای را انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: بهزیستی استان مرکزی از طریق خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار، مراکز مداخله در بحران و پایگاه‌های خدمات اجتماعی آماده ارایه خدمات اجتماعی به خانواده‌ها در شبانه‌روز  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: خدمات این مرکز محدود به تماس در خصوص کرونا نیست و مددجویان بهزیستی و افراد عادی می‌توانند مسایل روحی و فشارهای روانی و دیگر آسیب‌های اجتماعی خود را با این مرکز درمیان بگذارند. 
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: متخصصان مشاوره و روانشناس در این مراکز حضور دارند و در زمینه کاهش استرس بیماری کرونا و همچنین راه‌های نگهداری و مدیریت افراد در منزل مشاوره رایگان را به‌صورت تلفنی ارایه می‌دهند.
امینی افزود: مشاوره کاهش استرس کرونا به مددجویان بهزیستی با افزایش نگرانی و بار سنگین روانی پیرامون ابتلا به ویروس کرونا است تا بتواند جامعه هدف بهزیستی که از اقشار آسیب پذیر هستند را راهنمایی کند.
وی ادامه داد : مشاوره کاهش استرس از طریق شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی است که به‌صورت ۲۴ ساعته  به ارایه خدمات روانشناسی می‌پردازند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: با حضور خودروهای سیار اورژانس در سطح شهر و شناسایی کودکان کار در بخش اورژانس اجتماعی ۱۲۳، آموزش‌هایی نیز  به این کودکان داده می‌شود و بسته های بهداشتی شامل ماسک و دستکش در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

امینی افزود : اورژانس اجتماعی یکی از خدمات پیشرو سازمان بهزیستی برای حمایت‌های روانی و اجتماعی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی مانند کودکان و زنان در معرض خشونت یا آزار دیده و همچنین برای موارد معلول آزاری و سالمند آزاری و اقدام کنندگان خودکشی است.

 کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان مرکزی به یکهزار و ۵۰ نفر رسیده است.

برچسب‌ها کرونا استان مرکزی اورژانس اجتماعی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استان مرکزی اورژانس اجتماعی کرونا استان مرکزی اورژانس اجتماعی بهزیستی استان مرکزی اورژانس اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان

مدیرکل بهزیستی استان کردستان، گفت: در حال حاضر ۳۶ هزار خانوار با جمعیت ۷۰ هزار نفر در کردستان تحت پوشش این نهاد هستند. - اخبار استانها -

حسین رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، از خدمات‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی در استان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 36 هزار خانوار با جمعیت 70 هزار نفر در کردستان تحت پوشش و حمایت این نهاد هستند. اگر چه ارائه خدمات به مددجویان را یک وظیفه دانسته، اما از شناسایی خانواده‌های دارای معلول و نیازمند نیز ناراحت هستیم و ای کاش معلولی در جامعه نبود.

وی گفت: خدمات‌رسانی به جامعه هدف سازمان بهزیستی در استان در قالب 54 مأموریت شاخص و بیش از 120 طرح و برنامه است که بیش از 30 فعالیت بهزیستی مربوط به حوزه توانبخشی و ارائه خدمات مختلف به جامعه معلولان در این سرفصل است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از ارائه خدمات به 32 هزار و 535 معلول کردستانی خبر داد و افزود: این تعداد جامعه تحت پوشش به صورت مستمر و غیرمستمر از خدمات این سازمان بهره می‌گیرند. بیش از 47 درصد از معلولان استان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید بوده که نیازمند مراقبت و توجه ویژه هستند.

وی بیان کرد: بهزیستی ماهانه سه میلیون و 500 هزار تومان بابت حق نگهداری از معلولان را به مراکز و دو میلیون و 500 هزار تومان حق پرستار در منزل شخصی به جامعه هدف در استان پرداخت می‌کند و تمام تلاشمان رفع دغدغه‌های این عزیزان است.

رسولی بیان کرد: بنده معتقدم اگر میزان حق پرستاری از دو میلیون و 500 هزار تومان به 6 میلیون تومان هم افزایش یابد، باز به نفع دولت است، چرا که هزینه نگهداری یک معلول در مراکز بسیار بالا و کاری سخت است.

وی با اشاره به اینکه قانون افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان از شش ماهه دوم سال گذشته در استان نیز اجرایی شد، تصریح کرد: البته این میزان مستمری پاسخ‌گوی هزینه‌های زندگی خانواده‌های تحت پوشش نیست و می‌توان به عنوان کمک هزینه در نظر گرفت. در کنار این مستمری؛ مددجویان از تسهیلات اشتغال‌زایی، مسکن و سایر خدمات همچون کمک هزینه تحصیلی، دانشجویی، پزشکی و معیشتی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان در پاسخ به این سؤال که آیا اکنون افراد پشت نوبتی دریافت مستمری داریم، عنوان کرد: هم‌ اکنون هیچ معلول پشت نوبت دریافت مستمری در استان نداریم، کسانی که درخواست تحت پوشش و بهره‌مندی از خدمات این نهاد را ارائه دهند، پس از بررسی فرایند و امور اداری، تحقیقات میدانی و صحت‌سنجی که یکی و 2 طول می‌کشد، در صورت صحت، مستمری برای آنان ایجاد خواهد شد.

رسولی در پاسخ به سؤالی دیگر که در مجموع ماهانه چه میزان مستمری به جامعه هدف و مراکز تحت پوشش بهزیستی در استان پرداخت می‌شود؟ گفت: از آنجا که میزان اعتبار اختصاصی به مستمری‌بگیران و مراکز تا پایان فروردین‌ماه هر سال است، در حال جمع‌بندی آمار این دو حوزه بوده که در اختیار خبرنگار این رسانه قرار خواهم داد.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن
  • آرزوهای مددجویان و نیازمندان را برآورده کنید!
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • اضطراب اجتماعی، اضطراب جمعیت و راه‌های مقابله با آن
  • ۸۶۱ خدمت توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر ارائه شد
  • ارائه ۸۶۱ خدمت تخصصی توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر
  • سامانه «تصمیم»؛ مشاوره تخصصی برای کاهش طلاق‌های توافقی