Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@23:56:43 GMT

بهره مندی بیش از ۴ هزار همدانی از آموزش های عمومی قرآن

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۲۴۱۰

بهره مندی بیش از ۴ هزار همدانی از آموزش های عمومی قرآن

سعیدی شکوه گفت: در راستای انعقاد تفاهم نامه این مجموعه با سازمان دارالقرآن کشور، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشوری و اداره تبلیغات اسلامی استان در سال ۹۸، ۴ هزار و ۱۳۵ نفر از آموزش‌های قرآنی بهره مند شدند.

«هاشم سعیدی‌شکوه»، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: این مجموعه در سال گذشته موفق به اجرای برنامه‌های مختلفی در حوزه آموزش قرآن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر عامل اتحادیه موسسات و تشکل های فرهنگی مردمی قرآن و عترت استان همدان افزود: این مجموعه در سال ۹۸، موفق به انعقاد تفاهم نامه‌هایی با سازمان دارالقرآن کشور، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشوری و اداره تبلیغات اسلامی استان شد.


سعیدی شکوه افزود: طی تفاهم نامه این مجموعه با سازمان دارالقران کشور، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش عمومی قرآن در موسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی نمود.


وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن ویژه استعداد‌های قرآنی، برگزاری دوره‌های تربیت کادر تخصصی قرآن، حمایت از جلسات شاخص تفسیر قرآن، حمایت از برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی آشنایی با سبک زندگی اسلامی و قرآنی از دیگر محورهای این تفاهم نامه انعقادی بود.


مدیر عامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآنی استان ادامه داد: حمایت از تشکل‌های قرآنی استان و حافظان قرآن کریم، حمایت از برگزاری محافل انس با قرآن در ماه رمضان و دهه فجر و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران موسسات در شهر اصفهان از دیگر مفاد اجرایی این تفاهم نامه بوده است.


سعیدی شکوه بیان کرد: طی تفاهم نامه منعقد شده با اداره تبلیغات اسلامی استان، اتحادیه در اقدامی، دوره آموزش تخصصی ترجمه و مفاهیم قرآن سطح ۳ و ۴، آموزش تخصصی قرائت قرآن سطح ۴ و ۵ و حمایت از تربیت حافظان قرآن کریم از جمله برنامه‌های اجرایی این مجموعه ذیل انعقاد تفاهم نامه بوده است.


وی ابراز کرد: حمایت از برگزاری دوره‌های آموزش عمومی قرآن در موسسات و خانه های قرآن، برگزاری کارگاه‌ آشنایی با سبک زندگی اسلامی در شهر‌های همدان، ملایر و اسدآباد و برگزاری دوره‌های آ موزشی ویژه مدیران موسسات در شهر اصفهان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سطح استان بر اساس تفاهم‌نامه مذکور بود.


این مقام مسئول گفت: طی تفاهم نامه منعقد شده با اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور نیز تمامی دوره‌ها و برنامه‌های عنوان شده در دو تفاهم نامه قبلی در سطح استان اجرا شد.


وی با بیان اینکه هزینه‌های برگزاری دوره‌ها و برنامه‌های قرآنی در تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با دارالقران و تشکل‌های قرآن و عترت کشور توسط این مجموعه‌ها به استان پرداخت شده است، گفت: در مجموع ۴ هزار و ۱۳۵ نفر در استان ذیل تفاهم نامه های منعقد شده، از دوره های آموزش عمومی قرآن در سطح موسسات و خانه های قرآن بهره مند شده اند.


سعیدی شکوه گفت: تعداد ۲ هزار و ۲۴۵ نفر طی تفاهم نامه این مجموعه با اداره تبلیغات اسلامی استان، ۵۰۰ نفر به واسطه قراردار منعقد شده با اتحادیه قرآن و عترت کشور و ۱ هزار و ۳۹۰ نیز به واسطه تفاهم نامه این مجموعه با سازمان دارالقرآن کشور طی یک سال گذشته از دوره‌های آموزش عمومی قرآن بهره‌مند شده اند.


وی با بیان اینکه اتحادیه موسسات قرآن استان هر ساله بازدید‌هایی از موسسات و خانه‌های قرآن استان به عمل می‌آورد گفت: سال ۹۸ نیز همچون سنوات گذشته از حدود ۶۰ موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی سرکشی به عمل آمد.


سعیدی شکوه با اشاره به اینکه سال گذشته، یک موسسه در روستای گنج تپه به ثبت رسیده است، گفت: در استان همدان ۸۲ موسسه قرآنی ثبت شده و ۱۵۲ خانه قرآن روستایی و ۴۴ خانه قرآن شهری وجود دارد.

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: اداره تبلیغات اسلامی استان دوره های آموزش عمومی قرآن تشکل های قرآن و عترت کشور موسسات و خانه های قرآن برگزاری دوره برگزاری دوره ها طی تفاهم نامه منعقد شده سعیدی شکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین طرح «بشری» در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرشاد کشاورزیان افزود: این طرح با هدف فراگیری آموزش قرآن کریم برگرفته از شیوه پیامبر (ص)، شنیداری، گفتاری، آموزش به روش آکادمیک و ارائه محتوا و مطالب آموزشی استاندارد برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: جلوگیری از اتلاف زمان، قابل درک برای تمامی اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی، ساده سازی یادگیری قرائت قرآن و مهندسی تلاوت از دیگر اهداف این طرح است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از همه مربیان، معلمان و اساتید قرآن در آموزش و پرورش یا طرح‌های امین و صالحین، حوزه علمیه، دانشگاه، حافظان قرآن دعوت کرد تا در این طرح شرکت کنند.

فرشاد کشاورزیان زمان برگزاری دومین دوره طرح بشری را ۹ تا ۱۱ خرداد ماه امسال بیان کرد و افزود: مهلت ثبت نام تا ۷ خرداد ماه است، علاقمندان می‌توانند با ارسال کلمه «بشری» به پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۱۸۷۰۶۸۴۴۹ در این طرح ثبت نام کنند.

دیگر خبرها

  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه
  • برگزاری دومین طرح «بشری» در ملایر
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • بهره مندی بیش از هزار نفر از دوره های آموزشی صنایع دستی