Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-29@11:20:27 GMT

کرونا موجب کاهش 50 درصدی فروش CNG شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۲۴۳۱

کرونا موجب کاهش 50 درصدی فروش CNG شد

جوهری درباره فروش CNG گفت: به طور میانگین فروش جایگاه‌های سی. ان. جی از ابتدای اسفند ماه حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، «محسن جوهری» رییس هیات مدیره انجمن صنفی سی. ان. جی کشور  با اشاره به خانه‌نشینی مردم و کاهش رفت و آمد به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: به طور میانگین فروش جایگاه‌های سی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان. جی از ابتدای اسفند ماه حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد از جایگاه های سی ان جی در شهرها متعلق به شهرداری‌هاست، ادامه داد: شرکت‌های بهره‌بردار که جایگاه‌های سی ان جی را از شهرداری‌ها و یا سازمان‌های تابعه آنها اجاره کرده‌اند، توان پرداخت هزینه‌های نگهداری و اجاره جایگاه‌ها به شهرداری‌ها را ندارند.

وی گفت: در صورت همکاری نکردن شهرداری‌ها، این شرکت‌ها ورشکسته خواهند شد و عرضه سی ان جی در سال جاری با چالش مواجه خواهد شد.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی سی. ان. جی کشور افزود: این شرکت ها ماهانه باید اجاره جایگاه را به شهرداری ها پرداخت کنند اما به دلیل شیوع کرونا و کاهش شدید تقاضا برای سوخت سی ان جی، برای پرداخت هزینه ها با مشکل رو به رو شده اند.

جوهری با بیان اینکه جایگاهدارانی که با سرمایه خود اقدام به احداث جایگاه‌های سی ان جی کرده‌اند نیز در پرداخت هزینه‌های جایگاه و اقساط وام‌های مربوطه با مشکل مواجه شده‌اند، تاکید کرد: با این حال جایگاه‌های سوخت جزو مشاغل آسیب دیده از کرونا طبقه‌بندی نشده است و الزام ادامه فعالیت برای جایگاه‌ها نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر شرایط بر همین منوال باشد شرکت‌های بهره‌بردار و جایگاه‌داران خصوصی ورشکسته خواهند شد.

جوهری افزود: ادامه این شرایط باعث بیکاری کارکنان جایگاه‌های سی ان جی می شود و در اکثر جایگاه‌ها امکان پرداخت حقوق اسفندماه کارکنان وجود نداشت.

وی افزود: جایگاه‌های سی ان جی در شرایطی درگیر مشکلات ناشی از کرونا شده‌اند که یکی از مهمترین مشکلات این حوزه در سال‌های اخیر عدم تناسب کارمزد با هزینه‌های جایگاه‌ها بوده و درحالی‌که افزایش هزینه‌های سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ با توجه به شرایط مختلفی چون افزایش دستمزدها و افزایش جهشی نرخ ارز و ...، حدودا ۷۰ درصد بود، به طور میانگین ۱۷ درصد درسال ۹۸ به کارمزد این جایگاه‌ها اضافه شده است و متاسفانه علیرغم افزایش هزینه‌ها در سال ۹۹ تاکنون تصمیمی در خصوص افزایش کارمزد جایگاه‌های سی ان جی گرفته نشده است.

انتهای پیام/4141

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا سی ان جی جایگاه های سی ان جی شهرداری ها جایگاه ها هزینه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۳ درصدی فروش آیفون در چین

ایتنا - ​​​​​​​فروش آیفون در چین در فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۳۳ درصد کاهش یافت و افت تقاضا برای این گوشی پرچمدار در مهم‌ترین بازار اپل در خارج از آمریکا، ادامه یافت.

آمار دولتی نشان می‌دهد برندهای خارجی در ماه میلادی گذشته، تنها حدود ۲.۴ میلیون گوشی هوشمند را روانه بازار کرده اند. بخش عمده این فروش، مربوط به اپل است که تنها بازیکن خارجی با سهم بازار قابل توجه است. کاهش فروش در فوریه، دومین کاهش ماهانه متوالی فروش است.

به گزارش ایتنا ار ایسنا، طبق آمار آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، این شرکت در ژانویه، مجموعا حدود ۵.۵ میلیون دستگاه یا حدود ۳۹ درصد کمتر از سال قبل، گوشی فروخت.

سهام اپل در سال میلادی جاری تاکنون، حدود ۱۲ درصد افت کرده و اپل از همتایان خود در حوزه فناوری، فاصله پیدا کرده است.

اپل از زمان معرفی جدیدترین نسل آیفون در سپتامبر، شاهد تقلای پرفروشترین محصول خود در بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان بوده است. بازگشت شرکت فناوری هواوی به عنوان یک رقیب پرقدرت در بخش گوشی‌های رده بالا، سهم اپل را ربوده است و کاهش فروش آیفون باعث شد این شرکت آمریکایی در ژانویه، تخفیف‌های کم سابقه ای را عرضه کند.

نیکول پنگ، تحلیلگر شرکت کانالایز می‌گوید: کانال‌های خرده‌فروشی اپل در چین هنوز محموله‌های سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ را تمام نکرده اند که می‌تواند افت ماه‌های اخیر را توضیح دهد. اما این همچنین نشانه‌ای از روند کاهش فروش در ماه‌های آینده برای اپل در چین است، به‌ خصوص که همتایان چینی این شرکت، به شدت روی مدلهای مجهز به هوش مصنوعی مانور می‌دهند.

فروش کلی بازار گوشی‌های هوشمند چینی در فوریه، تقریبا یک سوم کاهش یافت که نشان‌دهنده بی‌میلی مصرف‌کننده‌ها برای هزینه برای کالاهای مورد علاقه شان است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحلیلگران هنوز رشد فروش را در طول سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌کنند، اما انتظار دارند فروش آیفون همچنان رو به وخامت باشد. تحلیلگران بانک جفریز در یادداشتی در هفته جاری، کاهش بیش از ۲۰ درصدی بازار آیفون در سال میلادی جاری را پیش بینی کردند.

دیگر خبرها

  • افزایش تصادفات منجر به فوت در اصفهان
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت های مهم در کرمانشاه/ کشف سلاح و مهمات ۱۴ درصد افزایش داشته است
  • کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در جاده‌های بوشهر
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • کاهش ۳۳ درصدی فروش آیفون در چین
  • آرژانتین فقیرتر شد
  • تصادف‌های فوتی در استان سمنان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • اعمال قانون بیش از هزار راننده متخلف در مازندران
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی