Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی بهزیستی استان،«زهرا امینی» افزود: مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی استان مرکزی در تماس افراد برای ساماندهی فرد مشکوک به کرونا با همکاری مرکز بهداشت محله اعزام و اقدامات پزشکی و مشاوره‌ای را انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: بهزیستی استان مرکزی از طریق خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار، مراکز مداخله در بحران و پایگاه‌های خدمات اجتماعی آماده ارایه خدمات اجتماعی به خانواده‌ها در شبانه‌روز  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: خدمات این مرکز محدود به تماس در خصوص کرونا نیست و مددجویان بهزیستی و افراد عادی می‌توانند مسایل روحی و فشارهای روانی و دیگر آسیب‌های اجتماعی خود را با این مرکز درمیان بگذارند. 
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: متخصصان مشاوره و روانشناس در این مراکز حضور دارند و در زمینه کاهش استرس بیماری کرونا و همچنین راه‌های نگهداری و مدیریت افراد در منزل مشاوره رایگان را به‌صورت تلفنی ارایه می‌دهند.
امینی افزود: مشاوره کاهش استرس کرونا به مددجویان بهزیستی با افزایش نگرانی و بار سنگین روانی پیرامون ابتلا به ویروس کرونا است تا بتواند جامعه هدف بهزیستی که از اقشار آسیب پذیر هستند را راهنمایی کند.
وی ادامه داد : مشاوره کاهش استرس از طریق شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی است که به‌صورت ۲۴ ساعته  به ارایه خدمات روانشناسی می‌پردازند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: با حضور خودروهای سیار اورژانس در سطح شهر و شناسایی کودکان کار در بخش اورژانس اجتماعی ۱۲۳، آموزش‌هایی نیز  به این کودکان داده می‌شود و بسته های بهداشتی شامل ماسک و دستکش در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

امینی افزود : اورژانس اجتماعی یکی از خدمات پیشرو سازمان بهزیستی برای حمایت‌های روانی و اجتماعی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی مانند کودکان و زنان در معرض خشونت یا آزار دیده و همچنین برای موارد معلول آزاری و سالمند آزاری و اقدام کنندگان خودکشی است.

 کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان مرکزی به یکهزار و ۵۰ نفر رسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آسیب های اجتماعی استان مرکزی روابط عمومی روانشناسی سرماخوردگی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بهزیستی استان مرکزی اورژانس اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی

 سرهنگ یاوری  معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد در جلسه هماهنگی اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: طرح ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، با اولویت ۳۳۰ محله آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین در سراسر کشور و در یزد با اولویت سه محله و با محوریت کوپ‌ها و با مشارکت، حمایت، هدایت و نظارت مستقیم معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد اجرا خواهد شد.

وی هدف از تشکیل جلسه را هماهنگی بین دستگاه‌ها در خصوص اجرایی کردن این طرح عنوان کرد و گفت: عمده مشکلات این سه محله باید توسط معتمدان محل و مشاوران کلانتری‌ها بررسی و احصا شود.

سرهنگ یاوری در پایان خاطر نشان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری تعامل خوب و سازنده بین دستگاه‌های اجرایی است، در پایان مقرر شد محل اجرای طرح با هماهنگی رئیس کلانتری و معتمدین محل مشخص و اطلاع رسانی کامل زمان و مکان اجرای طرح از طریق نصب بنر، نصب اطلاعیه، ارسال پیامک، فضای مجازی و... انجام و نیز مشکلات هر منطقه احصا و نیز هماهنگی لازم با سایر دستگاه‌ها جهت اجرای طرح انجام و مشخصات نماینده هر دستگاه جهت شرکت در جلسات قبل و حین اجرای طرح اعلام شود.

جلسه هماهنگی اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و مردم نهاد از جمله استانداری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، آستان قدس رضوی، موسسه نسیم اسکان یزد و... در سالن جلسات شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی معاونت اجتماعی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • ثبت بیش از ۹۳ هزار مأموریت توسط اورژانس استان مرکزی
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • بانک مرکزی: پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی در ۶ بانک کلید خورد
  • ◄ اجلاس اکو همزمان با نمایشگاه ریلی/ نمایشگاه یازدهم کلید خورد
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد