Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش آموزان بعد از تعطیلات نوروز به کلاس‌های درس مجازی خود در شبکه اجتماعی شاد می‌روند.

به گزارش تسنیم، مهدی شرفی، سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ورود به شبکه اجتماعی دانش‌آموزان "شاد" سه مرحله دارد، مرحله نخست مربوط به ورود مدیران، مرحله دوم ورود معلمان و مرحله سوم ورود دانش آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدیران مدارس از هفته گذشته کار را شروع کرده‌اند و پیام‌رسان مدرسه انتخاب شده است، کلاس‌های درس دانش آموزان نیز بعد از تعطیلات نوروز در این فضا برگزار می‌شود، معلمان و دانش آموزان می‌توانند از طریق پیام رسان انتخاب شده و با استفاده از کد ملی خود که قبلاً توسط مدیران مدارس به سامانه سناد وارد شده است، وارد بخش اختصاصی خود شوند و در کلاس مجازی با نظارت مدیر مدرسه حضور داشته باشند.

شرفی گفت: تمام مدارس کشور می‌توانند به شبکه اجتماعی "شاد" وصل شوند و تاکنون حدود 90 هزار مدرسه امکان دسترسی به این شبکه را دارند، وزارت ارتباطات نیز کمک‌هایی را در بخش زیرساخت انجام داده است و امیدواریم مدارس مناطق محروم را تجهیز کنند تا دانش‌آموزان این مناطق نیز بتوانند به آموزش‌های مجازی دسترسی داشته باشند،پیشنهاداتی نیز برای ارائه ابزارهای هوشمند مانند تبلت به دانش‌آموزان مناطق محروم مطرح شده است.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در شبکه اجتماعی "شاد" تمام پیام رسان‌های داخلی حضور دارند و فضایی ایجاد شده است تا آموزش دانش‌آموزان از طریق این پیام رسان‌ها انجام شود، وزارت ارتباطات هم قول داده است تا زمان بازگشایی مدارس اینترنت مورد استفاده در این فضا رایگان باشد.

وی تصریح کرد: استفاده از شبکه‌ اجتماعی "شاد" برای آموزش مجازی دانش‌آموزان یک برنامه بلندمدت است تا هر زمان و به هر دلیلی مدارس تعطیل شدند آموزش تعطیل نشود البته محتواهای مورد نیاز برای آموزش الکترونیک باید توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تولید شود تا در مرحله بعد به این شبکه اجتماعی اضافه شود و کارها در حال انجام است.

شرفی در پاسخ به این پرسش که آیا تدریس در این فضا به آموزش معلمان نیاز دارد؟ مطرح کرد: هر کدام از معلمان که با پیام رسان‌های داخلی کار کرده باشند می‌توانند آموزشهای مجازی را در این شبکه اجتماعی ارائه دهند، آموزش دانش‌آموزان در این فضا به صورت تعاملی است یعنی معلم تدریس کرده و تکالیف را ارائه می‌دهد و دانش آموزان می‌توانند سوالات خود را به بپرسند و پاسخ آن را بگیرند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 روز پاسدار جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی شاد شبکه اجتماعی دانش آموزی کروناویروس نوروز 99 روز پاسدار جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی شبکه اجتماعی دانش آموزان پیام رسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   درآیین نمادین که به این مناسبت   با حضور مدیر آموزش وپرورش، معاون هماهنگ کننده سپاه، رئیس دانشکده علوم پزشکی و جمعی از مسئولین شهری در آموزشگاه سید صدر محمد سیدی برگزار با نواختن زنگ سلامت برنامه‌های هفته سلامت در خوی آغازشد.

 محمد پورمدیر آموزش و پرورش خوی در آیین نواختن زنگ سلامت در مدارس گفت:از جمله شاخص های مهم و موثر توسعه یافتگی جامعه و کشور، سلامت شهروندان، امید به زندگی وتوسعه ارتباطات بوده وسلامت مقدم بر همه چیز است.

وی افزود: ارتقای سطح سواد سلامت جامعه از الزامات اساسی است و در این راستا توجه به سلامت جسمی و روانی و ارتقای سواد سلامت در بین دانش آموزان دارای اهمیت ویژه است.

 مدیر آموزش و پرورش خوی گفت :مشارکت دانش آموزان در امور آموزشی و پرورشی نقش مهمی در انتقال مفاهیم و آموزش ها از جمله ارتقا شاخص های سلامت دارد.

 وی تصریح کرد:هم افزایی و تعامل سازنده نهادهای مرتبط در امر ارتقا سلامت خصوصا در بین مدارس مهم و دارای اثر خواهد بود.

همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت نخستین خانه بهداشت مجهز مدرسه در مدرسه خبرساز محمد سیدی افتتاح شد.

 

 

دیگر خبرها

  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!
  • سرانجام معلم بلاگرها چه شد؟
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان خوی
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • تصویب یک ماده واحده درباره معلم بلاگرها | تعرض به حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان ممنوع
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق