Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@04:25:49 GMT

بخش بهداشت اسپانیا در آستانه فروپاشی

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۲۶۱۰

بخش بهداشت اسپانیا در آستانه فروپاشی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نخست وزیر اسپانیا با هشدار به کشور‌های اتحادیه اروپا اعلام کرد اگر برای مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا متحد نشوند آینده این اتحادیه به خطر می‌افتد.

این مطلب را شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی اعلام کرد و افزود از طرف دیگر تصاویر پخش شده از اسپانیا و مراکز بهداشتی و درمانی این کشور نشان می‌دهد این بخش در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، پدرو سانچز ضمن هشدار به کشور‌های اروپایی از آن‌ها خواست برای کمک به کشور‌هایی که بیشتر از شیوع کرونا آسیب دیده اند، طرح جدیدی اجرا کنند. تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا و اسپانیا بیش از دیگر کشور‌های جهان است.

زهره الطود، گزارشگر شبکه با اشاره به این که اسپانیا به اوج گسترش ویروس کرونا نزدیک می‌شود افزود: کرونا در این کشور همچنان قربانی می‌گیرد و این کشور را از نظر تعداد جان باختگان به سبب ابتلا به این ویروس در جایگاه دوم جهانی قرار داده است. تصاویر پخش شده از اسپانیا و مراکز بهداشتی و درمانی این کشور نشان می‌دهد این بخش در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. تعداد بیماران به قدری زیاد شده که بسیاری از آن‌ها در راهرو بیمارستان‌ها بستری شده اند و در انتظار تجهیزات پزشکی به سر می‌برند به امید آن که از چنگال این ویروس جان به در ببرند.

مدیر یکی از بیمارستان‌های مادرید می‌گوید: «اوضاع خیلی وخیم است و در حال وخیم‌تر شدن هم هست. تعداد بیماران در حال افزایش است و ما با کمبود تجهیزات و تخت روبرو هستیم.»

در ادامه گزارش آمده است: وخامت اوضاع باعث شده مقامات مادرید تدابیری اتخاذ کنند که مهمترین آن‌ها تجهیز بیمارستان‌های صحرایی و سیار برای کاستن از فشار بر مراکز درمانی است. در بحبوحه خبر‌های ناامیدکننده‌ای که این روز‌ها منتشر می‌شود، مقامات اسپانیا از کاهش روند روزانه ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا مرگ و میر اتحادیه اروپا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • روایت روزنامه عبری از فروپاشی بازدارندگی اسرائیل
  • تب دنگی جان بیش از هزارو ۶۰۰ برزیلی را گرفت
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران