Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@14:50:30 GMT

تصاویری از حرم علوی همزمان با اعیاد شعبانیه

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۲۷۴۰

تصاویری از حرم علوی همزمان با اعیاد شعبانیه

حرم امیرالمؤمنین (ع) همزمان با اعیاد شعبانیه گل‌آرایی و تزئین شد، اما با توجه به جلوگیری از شیوع کرونا و محدودیت‌های زیارت، شب گذشته همزمان با شب ولادت حضرت عباس (ع) حرم علوی خالی از زائر شد.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حرم امیرالمؤمنین (ع) به منظور جلوگیری از شیوع کرونا هر روز ضدعفونی می‌شود و هم‌زمان با اعیاد شعبانیه خادمان آستان قدس علوی ضریح حرم امام علی (ع) را گل‌آرایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر بام حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) پرچم  «الانوار المحمدیه» نصب و شبستان و ایوان نجف با پرچم‌هایی مزین به نام مبارک مولود هفته اول شعبان حضرت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و حضرت امام سجاد (ع) تزئین شد.

در چنین ایامی که حرم علوی هر ساله مملو از جمعیت بود و زائران بسیاری از شهرها و کشورهای مختلف برای عرض تبریک میلاد این سه مولود ماه شعبان به حرم علوی مشرف می‌شدند، امسال با توجه به جلوگیری از شیوع کرونا و بسته شدن و مرزها و عدم امکان تردد در بین شهرهای عراق، توفیق زیارت برای عاشقان اهل بیت (ع) امکان‌پذیر نیست و حرم علوی بسیار خلوت شده است.

به طوری که شب گذشته هم‌زمان با ولادت حضرت عباس (ع) با وجود بارش رحمت الهی تعداد زائران حرم انگشت‌شمار و حرم بسیار خلوت بود و در ساعاتی حتی حرم امیرالمؤمنین (ع) خالی از زائر شد.

غربت حاکم در حرم علوی آن هم در ایام اعیاد شعبانیه به ویژه زمان بارش رحمت الهی، یادآور دوران صدام و ممنوعیت زیارت در آن ایام بود.

در ادامه تصاویری از خلوتی حرم امام علی (ع) در اعیاد شعبانیه را مشاهده می‌کنید؛

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس اعیاد شعبانیه حرم علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۲۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار

به گزارش پارس نیوز، آیین بدرقه نخستین گروه از زائران عمره گزار ایرانی بامداد امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در پایانه سلام شهر فرودگاهی امام خمینی با حضور سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر عربستان در کشورمان، جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان فرودگاه حضرت امام خمینی و هواپیمایی و جمعی از مسئولان ذیربط برگزار شد.

با تلاش دست اندرکاران حج و زیارت و سایر مسئولان کشورمان، سفر‌های عمره پس از وقفه‌ای ۹ساله از سرگیری شد و نخستین گروه عمره گزاران در قالب دو کاروان ۸۵ نفره (۱۷۰نفر) رهسپار مدینه هستند.

این گروه از زائران کشورمان که از استان‌های کرمانشاه و کردستان هستنند با پرواز‌های هواپیمایی ایران ایر، رهسپار سرزمین وحی می‌شوند و به مدت ۵ روز در مدینه و ۵ روز در مکه مکرمه اقامت خواهند داشت و با زیارت حرم پیامبر اکرم (ص) و ائمه بقیع اعمال و مناسک عمره را انجام خواهند داد.

حدود ۵ هزار و ۷۲۰ نفر تا ۱۳ اردیبهشت و قبل از مناسک حج تمتع به عنوان سفر عمره راهی سرزمین وحی می‌شوند و آخرین گروه ۲۳ اردیبهشت به ایران برمی گردند.

اعزام عمره گزاران از ۱۱ فرودگاه کشور شامل مشهد، زاهدان، اهواز، تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و امام خمینی صورت می‌گیرد.

پرواز‌های عمره مفرده قرار بود که در دی سال گذشته انجام شود که به دلیل برخی موانع فنی، این مهم به تعویق افتاد، اما با تلاش‌های دست اندرکاران حج و زیارت و سایر مسئولان عالی رتبه کشوری این موانع رفع و اعزام‌ها از سرگیری شد.

دیگر خبرها

  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • ز مشرق تا به مغرب گر امام‌ است، امیرالمؤمنین حیدر تمام‌ است
  • آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار