Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@18:12:17 GMT

توزیع روزانه ماسک بین شهروندان هیدجی

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۲۷۹۴

توزیع روزانه ماسک بین شهروندان هیدجی

ایسنا/زنجان سرپرست شهرداری هیدج گفت: روزانه ۵۰۰ عدد ماسک تولیدی شهرداری هیدج بین شهروندان توزیع می‌شود.

ناصر مرسلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ماسک‌های تولیدی شهرداری پس از چند مرحله توزیع در بین رانندگان تاکسی‌های درون‌شهری، برون‌شهری، آژانس‌ها، برخی ادارات و ارگان‌های شهر، این بار در بین شهروندان توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در همین راستا روزانه ۵۰۰ عدد ماسک تولیدی شهرداری به صورت کاملا بهداشتی، قابل شست‌وشو و رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

سرپرست شهرداری هیدج با اشاره به برگزاری مستمر ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا ویروس در هیدج، ادامه داد: طبق مصوبه این ستاد مبادی ورودی این شهر از سمت جنوب، ابتدای جاده روستایی شویر و از سمت شمال، جاده ترانزیت تحت کنترل و محدودیت‌های ترددی بوده و این ماموریت مهم سلامت با همکاری شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و نمایندگی ورزش و جوانان با تب‌سنج‌هایی که در اختیار دارند، کنترل‌های لازم را انجام داده و تاکیدات بهداشتی و خودمراقبتی را به مسافران و همشهریان گوشزد می‌کنند.

مرسلی یادآور شد: در ایست بازرسی‌ها کنترل سلامت، افرادی که دارای علائم بیماری نظیر دمای بالای بدن، تنگی نفس و سرفه‌های مکرر و ... باشند با دستور و مجوزهای موجود به مراکز درمانی هدایت و در صورت لزوم قرنطینه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید به این باور برسند که حضور آنان در خانه، مهم‌ترین مولفه در پیشگیری از گسترش و شیوع ویروس کرونا است و در این راستا صمیمانه از مردم درخواست می‌کنیم جز در موارد اضطراری، از منزل خارج نشوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماسك زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع بیش از ۱۲ هزار ‌مورد حیوان‌گزیدگی در خوزستان در سال گذشته

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وقوع بیش از ۱۲ هزار مورد حیوان‌گزیدگی در سال گذشته، از افزایش ۳۰ درصدی این موارد در استان خوزستان خبر داد.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: سال گذشته ۱۲ هزار و ۴۶۸ مورد حیوان‌گزیدگی در ۲۳ شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد حیوان‌گزیدگی‌ها، گازگرفتگی سگ است، افزود: در این مدت  تعداد کل موارد سگ‌گزیدگی ۱۰ هزار و ۷۲ مورد بوده است که ۲ هزار و ۳۹۰ مورد از این تعداد مربوط به گزش سگ‌های بلاصاحب بوده است.

بختیاری‌نیا بیان کرد: همه موارد حیوان‌گزیدگی به عنوان مورد مشکوک به هاری در نظر گرفته می‌شود و اقدامات سرم‌تراپی و واکسیناسیون برای آن‌ها انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هاری یک نوع عفونت ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی و قابل انتقال بین حیوان و انسان است و معمولا به دلیل گزش، خراش و حتی لیسیدن حیوانات از جمله سگ و گربه به انسان منتقل می‌شود و در صورت بروز علائم بیماری در انسان، متاسفانه همیشه صددرصد کشنده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با وجود میزان بالای کشندگی این بیماری، در صورت انجام مراحل پیشگیری مانند شست‌وشوی صحیح محل گزش با آب و صابون و تزریق سرم و واکسیناسیون به موقع و کامل، می‌توان از ابتلا به هاری پیشگیری کرد.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب مصوب سال ۱۳۸۷ و متعاقبا ویرایش آن در سال ۱۴۰۱ (استفاده‌ از روش زنده‌گیری)، تهیه‌شده در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، شهرداری‌ها در مناطق شهری و دهیاری‌ها در مناطق روستایی مسئول کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب هستند و ریاست کمیته کنترل سگ‌های بلاصاحب در سطح شهرستان‌ها با فرماندار بوده و دبیر جلسه، شهرداری همان شهرستان است.

بختیاری‌نیا گفت: با توجه به اینکه اجرای این دستورالعمل مستلزم احداث واحد یا مرکز موقت نگهداری سگ‌های زنده‌گیری (سایت زنده‌گیری) است، استانداری خوزستان تعدادی از شهرداری‌ها را به عنوان قطب خدمات‌دهی در سطح استان معین کرد که برخی از شهرداری‌ها، نسبت به انجام تعهدات محوله اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: طبق آمار دریافتی از شهرستان‌ها سال گذشته در مجموع ۱۳ هزار و ۶۵۳ قلاده سگ زنده‌گیری شدند. با وجود اقدامات انجام‌شده باید بقیه سایت‌های زنده‌گیری به وسیله شهرداری‌ها مربوطه احداث و عملیات زنده‌گیری تقویت شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به برخی دیگر از علل نامطلوب بودن وضعیت کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب گفت: عدم آگاهی عموم مردم از عواقب ناشی از غذادهی و نگهداری از حیوانات بلاصاحب یکی از علل نامطلوب بودن وضعیت کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب است؛ این این عدم آگاهی ضمن دخالت در حیات وحش، منجر به ایجاد خطر برای افراد ناآگاه و اطرافیان آن‌ها می‌شود به نحوی که با یک گزش ساده یا تماس ساده، انسان می‌تواند به بیماری‌های مشترک انسان و حیوان مبتلا شود.

وی افزود: مدیریت نامطلوب پسماند و نخاله‌های ساختمانی نیز موجب جلب حیوانات بلاصاحب به محل‌های دپوی زباله می‌شود. رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در کنار جوامع انسانی یا عدم جمع‌آوری و دفع بهداشتی پسماند موجب جلب، تغذیه و لانه‌گزینی حیوانات بلاصاحب و موذی مبتلا به بیماری‌ها خطرناک مانند هاری می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد و تامین شبکه برق مستقل برای واحد‌های صنعتی شهرستان تبریز
  • اعتبارات کافی برای تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی تخصیص یابد
  • توزیع روزانه پیاز در میدان مرکزی به ۳۵۰ تن رسید
  • کنترل و مبارزه با آفات و بیماری های فضای سبز شهر یزد
  • روزانه ۴۰ هزار زنجانی از اتوبوس استفاده می‌کنند
  • هوشمندسازی و کنترل پذیری ۱۰۰ درصدی مشترکین کشاورزی آذربایجان غربی
  • افزایش ۳۰ درصدی حیوان‌گزیدگی در استان خوزستان
  • وقوع بیش از ۱۲ هزار ‌مورد حیوان‌گزیدگی در خوزستان در سال گذشته
  • آغاز طرح توزیع تقویم روز شمار برای جمع آوری پسماند خانگی
  • پیشرفت در بخش هوشمندسازی و کنترل‌پذیری بار‌های مصرفی