Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@08:28:10 GMT

زنگ خطر کرونا در سیستان و بلوچستان به صدا در آمده است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۲۸۴۰

زنگ خطر کرونا در سیستان و بلوچستان به صدا در آمده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی در نشست با فرمانداران سیستان و بلوچستان که از طریق ویدئوکنفرانس با هدف بررسی وضعیت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی قطع زنجیره انتقال کرونا برگزار شد، اظهار داشت: با وجود اینکه این استان نسبت به جمعیت خودش کمترین آمار ابتلاء به ویروس کرونا را در کشور داشته اما بدلیل عدم توجه برخی افراد به توصیه‌های بهداشتی و انجام مسافرت به استان‌های پرخطر و یا حضور مسافران زنگ خطر شیوع و انتشار این ویروس در منطقه به صدا درآمده و نگران کننده است که باید با اجرای جدی این طرح، از سلامت مردم حفاظت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حفظ جان مردم برای ما بسیار حائز اهمیت است و از آنجایی‌که این بیماری جدی و خطرناک است و امکانات موجود در سیستان و بلوچستان جوابگوی پذیرش بیماران نیست، باید با افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را نادیده می‌گیرند برخورد قانونی جدی کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برآیند اقدامات فرمانداران باید به گونه‌ای باشد که کسانی که موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند، احساس آرامش کنند و برعکس کسانی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند اعمال قانون شوند.

وی افزود: بر اساس تاکید وزارت بهداشت و تصمیم ستاد ملی مدیریت ویروس کرونا کشور، تشکیل هرگونه تجمعات از قبیل مجالس عروسی، عزا، مراسم مذهبی و نمازهای جمعه و جماعت که سلامتی و جان مردم را به خطر می‌اندازد ممنوع است و با متخلفان برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

موهبتی با بیان اینکه بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی، تمامی راه‌های ورودی به پارک‌های جنگلی و مکان‌های تفریحی و گردشگری استان باید بسته شود، تصریح کرد: همچنین تمامی راه‌های فرعی و مبادی ورود و خروج شهرستان‌های استان مسدود و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: به طور کلی رفتار و برآیند این بیماری در کشورهای مختلف شبیه به هم است مگر اینکه کشوری در آموزش و اطلاع‌رسانی پیشگام باشد و در راستای رعایت شرایط بهداشتی اقدامات لازم را انجام داده باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استفاده از ماسک در محیط آزاد الزامی ندارد و تنها در محیط‌های بسته و مکان‌هایی که تجمع بیش از چند نفر اجتناب‌ناپذیر است، نیاز به استفاده از ماسک داریم و این موضوع باید اطلاع رسانی شود.

وی بیان کرد: از امروز تا آخر فروردین در مقابل رفتار قانون شکنانه هرگونه اغماض ممنوع است و باید با افراد هنجارشکن برخورد قانونی لازم انجام شود و مالکان خودروهای متخلف که به مفاد این طرح توجه نمی‌کنند با اعمال جریمه سنگین و توقیف خودرو مواجه خواهند شد.

موهبتی با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه، افزود: یکی از اقدامات پیشگیرانه این بیماری، مدیریت فضای اطلاع رسانی و تبلیغاتی جامعه است تا جایی که شایعاتی مبنی بر تأثیرگذاری مطلوب موادمخدر و الکل بر درمان این بیماری در جامعه انتشار پیدا کرده و متأسفانه موجب مرگ و یا نقص عضو تعدادی از هموطنان شده است.

وی با اشاره به احتمال بارندگی و وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان، توجه به اخطاریه‌ها و هشدارهای لازم هواشناسی به منظور آمادگی همه سطوح از جمله دهیاران، شوراهای اسلامی، شهرداران، دستگاه‌های اجرایی و امدادی را خواستار شد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه تا سه‌شنبه در استان بارندگی داریم و همچنین میزان آب ورودی به منطقه سیستان نیز رو به افزایش است و در نیمه دوم این هفته هم شدت بیشتری خواهد گرفت بایستی مدیران دستگاه‌های اجرایی و امدادی و خدماتی آمادگی لازم را داشته باشند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا دستگاه های اجرایی روابط عمومی سیستان و بلوچستان قانون مرگ بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک میلیون عدد داروی قاچاق توسط مرزداران سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان جانشین فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از یک میلیون و 400 هزار عدد انواع داروی قاچاق توسط مرزداران سیستان و بلوچستان فرماندهی خبر داد.

سرهنگ جواد رفیعی امروز سه شنبه در خصوص این خبر گفت: در راستای مبارزه قاطع و مستمر با قاچاق کالا، ماموران مرزبانی توانستند محموله داروی قاچاق شامل یک میلیون 322 هزار عدد قرص و 86 هزار 600عدد آمپول را کشف کنند.

سرهنگ  رفیعی با تقدیر از همکاری مطلوب مرزنشینان غیور منطقه بیان کرد: مرزداران سیستان و بلوچستان با عزمی راسخ در جهت ارتقاء امنیت پایدار، با هرگونه تجاوز مرزی و به ویژه با پدیده شوم قاچاق قاطعانه و قانونی برخورد می‌کنند.

جانشین فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به لطمات فراوان و جبران ناپذیر قاچاق بر پیکره اقتصادی، اجتماعی و سلامت جامعه گفت: برابر با اعلام کارشناسان، ارزش این محموله‌ قاچاق 5 میلیارد و 374 میلیون ریال برآورد شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سوال مسابقه روز هفدهم «زندگی با آیه‌ها» در سیستان و بلوچستان
  • هشدار سطح زرد جوی هواشناسی سیستان و بلوچستان
  • عید دیدنی متفاوت به سبک رسول خادم
  • تأمین آب شرب باکیفیت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • کشف بیش از یک میلیون عدد داروی قاچاق توسط مرزداران سیستان و بلوچستان
  • ویژه برنامه محافل قرآنی بهار در بهار، در سیستان و بلوچستان
  • شهادت یکی از کارکنان یگان تکاوری در ایرندگان
  • شهادت یکی از کارکنان یگان تکاوری سیستان و بلوچستان
  • دیداری صمیمی با خانواده‌های معظم شهدا در زاهدان
  • کمک‌های نقدی به هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان به ۱۱۲ میلیارد رسید