Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:43:11 GMT

کازرون و تمهیدات بهداشتی مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۲۸۷۴

کازرون و تمهیدات بهداشتی مقابله با کرونا

رییس  شبکه  بهداشت  و درمان کازرون شهرستان کازرون روز یکشنبه اعلام کرد : علی رغم تلاش  پزشکان در بیمارستان این شهر متاسفانه یکی از بیماران مبتلا به کرونا جان سپرد.

دکتر بندر برامکی افزود: فرد مبتلا به بیماری کرونا ، خانمی  ۵۴ ساله بود که قبلا به  بیماری های  زمینه ای مبتلا  بوده است.

رییس شبکه  بهداشت و درمان کازرون با تاکید بر اینکه شهروندان باید با در خانه بودن به قطع زنجیره گسترش کرونا کمک کنند اضافه کرد: تاکنون آزمایش  ۱۷  نفر  در این شهرستان برای تشخیص بیماری  کرونا مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با تاکید بر پرهیز از آمد و شدهای غیر ضروریگفت: نیروهای مراقبت بهداشت و سلامت در این شهرستان آماده  پاسخگویی به شهروندان  از طریق  تلفن ۴۰۳۰ هستند.

معاون بهداشت  شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون نیز  از انجام غربالگری ۱۷۲ هزار و ۶۸۴  نفر جمعیت شهرستان نسبت به کرونا تا پایان هفته اول فروردین سال جاری خبر داد.

زهرا طهماسبی با اشاره به لزوم اجرای طرح ملی غربالگری کرونا برای تمام افراد خانوار و ثبت در سامانه یکپارچه بهداشتی (سیب)، گفت: غربالگری کرونا  برای ۸۰ درصد از کل تعداد جمعیت ۲۱۶ هزار و ۸۰۴  نفری شهرستان از سوی مراقبان سلامت و بهورزان انجام و آموزش های پیشگیری و مقابله با این بیماری نیز به این جمعیت ارایه و در سامانه سیب ثبت شده است.

او افزود: این طرح از هفته پایانی اسفند سال گذشته آغاز شد و مراقبان سلامت و بهورزان در ساعات اداری و غیر اداری و ایام تعطیل نسبت به غربالگری کرونا برای سرپرست و افراد خانوار تحت پوشش خود اقدام کردند.

طهماسبی با بیان اینکه غربالگری کرونا برای سرپرست و افراد خانوار انجام می شود، اضافه کرد: در شهرستان کازرون از کل تعداد ۵۶ هزار و ۶۰۷  نفر سرپرست خانوار تا کنون برای ۴۸ هزار و ۴۸۵  نفر، غربالگری کرونا انجام و میزان غربالگری هر دو شاخص سرپرست و افراد خانوار در ۷ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی این شهرستان، به ۱۰۰ درصد ارتقا یافته است.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون ضمن قدردانی از تلاش اعضای تیم سلامت در اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، به شهروندان توصیه کرد: به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ضمن در خانه ماندن و پاسخ به تماس های تلفنی سامانه ۴۰۳۰ در خصوص غربالگری ، برای ارزیابی سلامت خود به صورت الکترونیکی به سامانه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به آدرس salamat.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات درخواستی و آگاهی از وضعیت سلامت خود اقدام کنند.

با شناسایی ۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شمار مبتلایان در این استان به  ۶۶۹ نفر افزایش یافت.تاکنون ۲۷ نفر در این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. همچنین ۲۵۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و ۲۰۲ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۴۱ کیلومتری جنوب غرب شیراز در استان فارس قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کازرون بهداشت و سلامت فارس پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کازرون بهداشت و سلامت فارس ویروس کرونا کازرون بهداشت و سلامت فارس غربالگری کرونا شهرستان کازرون افراد خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه گفت: با اجرای طرح سلامت نوروزی در شهرستان فیروزه بیش از ۲۸۶۱ بازدید بهداشتی توسط بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط در سطح شهرستان صورت گرفت که با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، ۶۶۵ مورد بازرسی از مساجد و اماکن متبرکه فیروزه انجام شده است.

محبوبه مهماندوست افزود: در این ایام برای متصدیان مراکز و اماکن غیر بهداشتی ۳۲۵ مورد اخطاریه کتبی صادر شده که ۱۰۹ مورد به دلیل عدم رفع نواقص اعلام شده به مراجع قضایی و سازمان‌های مسئول معرفی شده اند که ۱۱ مورد آن پلمب شدند.

وی گفت: در این طرح بازرسیان بهداشتی هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم کردند ، ۱۰۸۵ مورد بازدید سنجش پرتابل مواد غذایی و هزار و ۸۹۴ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی، ۱۳۹ مورد نمونه برداری آب آشامیدنی، ۲۸ مورد نمونه گیری مواد غذایی انجام دادند.

دیگر خبرها

  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • تمهیدات ستاد بحران سراوان برای مقابله با سیلاب احتمالی اتخاذ شد
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • تمهیدات لازم مقابله با سیل در جنوب کرمان اندیشیده شده است
  • آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی