Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:22:53 GMT

تولید روزانه ۳۰ دستگاه ونتیلاتور در یک شرکت دانش‌بنیان

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۳۰۳۱

تولید روزانه ۳۰ دستگاه ونتیلاتور در یک شرکت دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به تازگی از تولید روزانه ۳۰ "ونتیلاتور" مراقبت ویژه در یک شرکت دانش‌بنیان خبر داده است. گفته می‌شود شرکت تولید کننده این دستگاه‌ها پس از تامین نیاز داخل، آمادگی صادرات این دستگاه به خارج از کشور را هم دارد.

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری، چند روز قبل با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود از ساخت روزانه ۳۰ ونتیلاتور در یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات مقابله با ویروس کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دستگاه ونتیلاتور چند سالی بود که با واردات و ارائه خدمات پس از فروش به عنوان دستگاه مراقبت‌های ویژه و ماشین بیهوشی از کمپانی MEDEC در ایران خدماتی ارائه می‌کرد اما با تلاش متخصصین داخلی و توسط یک شرکت دانش بنیان "ایران ساخت" این دستگاه با بومی‌سازی دانش در کشور به تولید انبوه رسیده و اکنون ستاری در بازدیدی که از این شرکت دانش بنیان داشته، می‌گوید: «روزانه ۳۰ دستگاه ونتیلاتور تولید و برای استفاده به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارسال می شود.»

افزایش چندبرابری ظرفیت، به زودی

این تعداد دستگاه ونتیلاتور توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی به نام «شرکت احیاء درمان پیشرفت» به عنوان نخستین تولید کننده ونتیلاتور مراقبت‌های ویژه و دستگاه ماشین‌های بیهوشی در ایران انجام شده است و قابل توجه آنکه، به زودی این ظرفیت چند برابر می‌شود.

 در بازدیدی که معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آبان ماه ۹۷ از کارخانه احیا درمان پیشرفته در شهرک صنعتی توس مشهد داشت،  از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و فضای سایت و خطوط تولید دستگاه های تنفسی و تصویربرداری کارخانه و آخرین دستاوردهای صنعتی سازی واحد R&D در بومی سازی دستگاه سی تی اسکن قرار گرفت. ستاری ضمن تجلیل از فعالیت‌های در حال انجام این شرکت، ابرازامیدواری کرده بود که ادامه این مسیر می‌تواند منجر به ایجاد چشم اندازهای جدید در حوزه پیشرفت تجهیزات پزشکی کشور و نیز درعرصه توسعه فناوری شود.

این شرکت ضمن دریافت تاییدیه از مراجع داخلی و همچنین با حمایت‌های همه جانبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص کیفیت مطلوب و مناسب اقدام به تولید این دستگاه کرد. شرکت احیا درمان پیشرفته با دارا بودن سابقه ۱۳ ساله در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و آشنایی با چالش های موثر در زمینه تولید، فروش، ارائه خدمات پس از فروش و نیز صادرات گام بعدی خود را در مسیر تولید دستگاه CT Scan برداشته و با بهره‌گیری از دانش فنی مناسب و متخصصین مجرب خود و همچنین سابقه‌ای خوش نام در زمینه ارائه خدمات پس از فروش دستگاه‌های CT Scan، اقدام به انتقال تکنولوژی تولید این دستگاه از کمپانی Neusoft کرده و موفق به دریافت پروانه مونتاژ این محصول در ایران شده است.

 این شرکت، آمادگی صادرات این دستگاه‏ را به خارج از کشور پس از تامین نیاز داخلی دارد.

ادامه تکمیل زیست بوم اقتصاد دانش بنیان در کشور

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری طی چند سال گذشته، بر موضوع شکل گیری اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان در کشور تاکید فراوان کرده و برای تحقق آن، تلاش‌های بسیاری کرده است. اینک در شرایط ویژه کشور، این اکوسیستم که در حال تکمیل شدن است، نقشی تاثیرگذار به دست آورده است. ستاری در این زمینه، بیان کرده است: «وقتی اکوسیستم شرکت‏‌های خصوصی توانمند دانش ‏بنیان در داخل کشور وجود داشته باشد، این شرکتها در مدت زمان کوتاهی می‏توانند مشکلات کشور را در هر زمینه‏ای مرتفع کنند و با این اتفاق به هر میزان لازم داشته باشیم می‏توانیم دستگاه‌‏ها مراقبت های ویژه و ماشین بیهوشی را تولید کنیم، تا به زودی مشکلات کشور در زمینه تامین دستگاه مراقبت ویژه به پایان برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علمی و فناوری ریاست جمهوری یک شرکت دانش بنیان دستگاه ونتیلاتور روزانه ۳۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دکتر محمدصادق خیاطیان در نشست مشترک با مدیرعامل بانک ملت یکی از برنامه‌های جدی صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۱۴۰۳ را حرکت هدفمندتر و اولویت‌بندی دقیق برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: تعامل و همکاری مشترک ما با شبکه بانکی کشور نیز مبتنی بر این برنامه‌ها خواهد بود. سال ۱۴۰۲ همکاری خوبی را با ۳ بانک در راستای شعار سال و رشد تولید اجرا کردیم. حدود ۷ هزار میلیارد تومان (۷ همت) مصوبات در این حوزه داشتیم که ۳ هزار میلیارد تومان (۳ همت) پرداخت و منجر به ۷۴ هزار میلیارد تومان رشد فروش محصول دانش‌بنیان شد که رقم قابل‌توجهی در راستای کمک به تحقق شعار سال ۱۴۰۳ است.

وی، انتشار اوراق صکوک را یکی از مصادیق مشارکت مردم عنوان کرد و افزود: فرآیند این کار نیاز به تسهیل‌گری دارد و بانک ملت می‌تواند در این حوزه با صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری خوبی داشته باشد.

خیاطیان با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی از سال گذشته موضوع تأمین مالی جمعی را با جدیت پیگیری می‌کند، تصریح کرد: این حوزه نیز یکی از مصادیق بارز مشارکت مردم محسوب می‌شود و اثرگذاری بسیار خوبی در حوزه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقق شعار سال خواهد داشت.

بحث تسهیلات تکلیفی موضوع تبصره ۱۸ و همچنین موضوع سرمایه‌گذاری، از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه این نشست، مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد: همه ما به ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش‌آفرینی مهم این شرکت‌ها در اقتصاد کشور، اعتقاد راسخ داریم. یکی از بخش‌های مورد توجه دولت، توجه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. بانک ملت تلاش می‌کند در راستای سیاست‌های نظام و متناسب با ظرفیت‌های مجموعه بانک، به وظایف خود در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌ها عمل کند.

دکتر فرشید فرخ نژاد افزود: تعامل بسیار خوبی میان بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد و علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های دوجانبه هستیم. امیدواریم با شناسایی دقیق نقاط قوت همکاری مشترک، بتوانیم در سال ۱۴۰۳ اتفاقات خوبی را در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور با همکاری یکدیگر رقم بزنیم. در بحث عمل به تسهیلات تکلیفی (تسهیلات تبصره ۱۸) تلاش می‌کنیم به تعهدات خود عمل کنیم.

وی تصریح کرد: اوراق صکوک و تأمین مالی جمعی نیز از موضوعات مورد توجه بانک ملت محسوب می‌شوند و تلاش می‌‎کنیم در قالب چند تفاهم‌نامه، دامنه فعالیت‌های مشترک در این حوزه‌ها را گسترش دهیم. بانک ملت تلاش می‌کند بیش از پیش از ظرفیت‌های موجود برای کمک به توسعه زیست بوم نوآوری کشور استفاده کند.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست گفت: بازیگران متعددی در حوزه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان نقش‌آفرینی می‌کنند و در این بین، شبکه بانکی کشور نقش بسیار مهمی برعهده دارد.

دکتر روح‌الله ذوالفقاری افزود: همکاری میان صندوق نوآوری و بانک ملت از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و طی دو سال اخیر ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ترجیحی توسط بانک ملت به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است؛ همچنین ۱۰۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای این شرکت‌ها صادر شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌های بسیار خوش‌حسابی در شبکه بانکی کشور محسوب می‌شوند و بخشی از این موضوع به دلیل حساسیت‌هایی است که در انتخاب و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان