Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@06:09:02 GMT

تهدید رئیس پارلمان لبنان به کناره‌گیری از دولت

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۳۳۷۲

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان روز گذشته -‌شنبه- تهدید کرد که اگر دولت «حسان دیاب»، نخست‌وزیر لبنان، در زمینه بازگرداندن شهروندان این کشور از دیگر کشورها اقدام نکند، از دولت کناره‌گیری خواهد کرد. 

بری یکی از چهره‌های تاثیرگذار و قدرتمند در لبنان است و در صورت کناره‌گیری او، دولت دچار مشکلات بسیار زیادی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «چنانچه دولا همچنان بر سر موضع خود در قبال لبنانی‌های گرفتار در دیگر کشورها پافشاری کند، ما از حمایت دولت دست می‌کشیم.»

بری همچنین گفت که اگر دولت تا روز سه‌شنبه همین رویه را در قبال لبنانی‌های خارج از کشور در پیش بگیرد، نمایندگی خود را در دولت تعلیق می‌کند. 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نبیه بری حسان دیاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ماکرون با میقاتی در پاریس

رئیس‌جمهور فرانسه با نخست‌وزیر و همچنین رئیس ارتش لبنان در پاریس دیدار کرد.

به گزارش مشرق، کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان اطمینان داد فرانسه هر کاری که بتواند برای جلوگیری از افزایش خشونت و تنش بین لبنان و رژیم صهیونیستی انجام خواهد داد.

به نقل از ب.اف. ام. تی. وی، همچنین در دیدار با «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان، ماکرون تصمیم خود را مبنی بر ادامه ارائه پشتیبانی موردنیاز نیروهای مسلح لبنان ابراز کرد.

بیانیه کاخ الیزه افزود، امانوئل ماکرون به اقدامات خود برای ثبات لبنان ادامه می‌دهد. وی تعهد فرانسه در قبال نیروی موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) را یادآور شد و بر مسئولیت همه در قبال آن تأکید کرد.

ماکرون در این باره گفت: فرانسه با همه کسانی که آماده مشارکت بیشتر هستند، به ویژه شرکای اروپایی خود، در این راستا عمل خواهد کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه که با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز تلفنی گفتگو کرد، بار دیگر از رهبران سیاسی خواست تا سرانجام راهی برای خروج از بحرانی که لبنان را تضعیف می‌کند، بیابند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • اولین قربانی بلندپایه اسرائیلی پس از حمله ۷ اکتبر حماس
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • سرزمین های اشغالی؛ میدان آزمایش قدرت نظامی محور مقاومت
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال
  • درخواست صهیونیست ها برای کناره گیری نتانیاهو
  • رشد بی‌سابقه صادرات نفت ایران همزمان با تهدید تحریم‌های جدید غربی
  •  محکومیت همدستی دولت اردن با رژیم صهیونیستی
  • دیدار ماکرون با میقاتی در پاریس