Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@13:28:21 GMT

تداوم تولید با رعایت تمامی ضوابط ایمنی

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۳۳۸۳

تداوم تولید با رعایت تمامی ضوابط ایمنی

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در پی برخی اظهارات مبنی بر ضرورت تعطیلی واحدهای تولیدی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو،  ناصر تقی زاده مدیر عامل کچاد در گفت و گویی با تاکید بر ضرورت تشدید اقدامات پیشگیرانه  برای مقابله با ویروس کرونا در مجتمع های معدنی و صنعتی چادرملو افزود : چادرملو با اتخاذ تدابیر لازم از جمله کاهش تعداد پرسنل در هر شیفت کاری و کنترل و نظارت کامل بر وضعیت جسمی و سلامتی کارکنان، با استقرار تیم های مجهز پزشکی و بهداشتی،  همچنان به روند تولید و فعالیت واحدها ادامه  خواهد داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تقی زاده متوقف کردن خطوط تولید را در شرایطی که کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند کار و تلاش است را جایز ندانست وگفت: حفظ سلامتی  کارکنان از اولویت های اصلی این گروه بزرگ صنعتی است. این روزها بیش از هر زمان دیگری مدیریت بحران نمود پیدا کرده و باید با اتخاذ تدابیر منطقی و بدور از احساسات، هم با این بیماری مهلک مقابله کرد و هم به فکر اقتصاد کشور بود .

وی بار دیگر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و نام گذاری امسال با عنوان سال ( جهش تولید ) گفت : اکنون بسیاری از  واحد های صنفی و تولیدی تعطیل هستند و مشخص نیست این شرایط تا چه زمانی  ادامه خواهد داشت ، بنابر این نباید  به گونه ای عمل کرد که بعد از پایان بحران با بحران دیگری چون رکود اقتصادی مواجه شویم . بحران کرونا دیر یا زود به یاری خداوند متعال و همکاری همه آحاد ملت به ویژه تلاشگران سنگر تولید به پایان می‌رسد اما نمی خواهیم  بدست خودمان بحران  دیگری (اقتصادی) ایجاد کنیم .

مدیرعامل چادرملو در تاکید کرد : ازهنگام شیوع این بیماری شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با تمام توان و امکانات خود عملیات مقابله و نظارت بر کنترل پرسنل و اماکن را آغاز کرد و یکی از مهمترین اقدامات، انجام الزامی آزمایش خون  و معاینات پزشکی  همه کارکنان در محل کار آنها بوده است که خوشبختانه تا کنون موارد جدی آلودگی و سرایت در بین کارکنان مشاهده نشده است و در عین حال کار تولید هم متوقف نگردیده است .

ناصر تقی زاده اذعان داشت: همه پرسنل هنگام بازگشت از مرخصی و پیش از شروع کار مکلف به انجام معاینات پزشکی هستند و در صورت سلامتی کامل اجازه ورود به مجتمع ها را دارند. چنانچه علایم ویروس کرونا در آنها مشاهده شود بدون استثناء با هزینه شرکت تحت درمان قرار خواهند گرفت. تمامی پیمانکاران نیز مکلف شده اند هزینه درمان پرسنل و خانواده آنها را متقبل شوند .

مدیرعامل کچاد در خصوص اقدامات دیگرچادرملو خارج از مجتمع های صنعتی و معدنی خود بیان کرد: ما علاوه بر تجهیز  نقاهتگاه اضطراری شهر اردکان با 100 تخت برای قرنطینه بیماران مبتلا به ویروس کرونا ، از 27 اسفند ماه  هم با تشکیل 15 اکیپ مکانیزه و مجهز به لوازم و وسایل ضد عفونی کننده با هماهنگی ستادهای محلی اقدام به اعزام این گروها به شهرهای اردکان ، عقدا، میبد ، بهاباد و روستاهای مجاور نمودیم  تا نسبت به ضد عفونی کردن اماکن عمومی این مناطق اقدام نمایند. به همین منظور تا کنون با تهیه 13 دستگاه تانکر، 25 دستگاه ماشین آلات مجهز به وسایل ضد عفونی کننده ، 25 تن مواد ضد عفونی کننده مایع و جامد، و دهها هزار عدد ماسک و دستکش و توزیع آن بین شهروندان و پاکسازی اماکن عمومی اقدام کرده ایم که این خدمات رسانی همچنان ادامه دارد .

 تقی زاده در پایان افزود: بالغ بر 33 میلیارد و 200 میلیون ریال کمک  نقدی نیز برای مقابله با کرونا به مراکز نظارتی و پزشکی استان یزد و شهرستان اردکان اهدا شده است .

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بحران اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تداوم تولید مدیرعامل چادرملو تقی زاده ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان را تشریح کرد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت سیلاب در اصفهان اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده برای ورود سامانه بارشی به اصفهان، ۲۷۰ تیم متشکل از مدیریت بحران فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، بخش‌داری‌ها و دهیاری‌ها در سراسر سطح استان مستقر شده بودند و نیروهای آتش‌نشانی، هلال‌احمر، پلیس راه، پلیس راهور و اورژانس نیز در مناطق مختلف استان استقرار یافتند.

وی با اشاره به لغو مرخصی نیروهای امدادی از چند روز قبل در استان افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، طی ۲۴ ساعت گذشته، اردستان ۲۹ میلی‌متر، خوروبیابانک ۳۸ میلی‌متر، کاشان ۱۳ میلی‌متر، شهرضا ۱۹ میلی‌متر، گلپایگان ۲۳ میلی‌متر، نطنز ۱۵ میلی‌متر، خوانسار ۲۱ میلی‌متر، زواره اردستان ۲۹ میلی‌متر، مهاباد اردستان ۲۵ میلی‌متر، بادرود ۲۲ میلی‌متر و دهاقان ۲۰ میلی‌متر، بارش دریافت کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ثبت ۴۰ میلی‌متر بارش در ایستگاه‌های واقع در ارتفاعات استان تصریح کرد: در مبارکه ۱۰ میلی‌متر و در شهرستان اصفهان نیز پنج میلی‌متر بارش به ثبت رسید.

شیشه فروش ادامه داد: بارش‌ها در شمال و شرق استان به صورت رگباری و تگرگ بود که خاصیت بارش‌های بهاری نیز ایجاد رواناب است، در پی بارش‌های رخ داده، بیشترین سیلاب و رواناب جاری شده مربوط به شهرستان‌های اردستان، کاشان و یکی از روستاهای نطنز بود و مناطقی از نائین و خوروبیابانک را نیز در بر گرفت.

وی با بیان اینکه بارش‌ها تا صبح امروز تداوم داشت، گفت: در دشت مهیار شهرضا گزارش رسید مقداری سیلاب و رواناب از منطقه بالادست مهیار به نام تنگه پاپوچی روان شده است و برای ساعاتی طی صبح امروز شاهد روان شدن آب در محور اصلی مسیر شهرضا در محدوده مهیار و کند شدن تردد خودروها بودیم.

ریزش کوه و حاشیه راه جاده انارک

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: با توجه به کند شدن تردد و ایجاد ترافیک سنگین در محور مذکور، امدادرسانی‌ها انجام شد و عوامل مدیریت بحران شهرستان و راهداری در محل حضور پیدا کردند و سیلاب به دشت و بخشی از آن به کانال‌ها هدایت شد.

شیشه فروش با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی‌ها به منظور ایمن‌سازی به راه‌آهن استان فارس در محدوده مهیار نیز انجام شد، افزود: همچنان در منطقه اردستان در بخش مرکزی شاهد آب‌گرفتگی چندین قنات در بعضی روستاها هستیم و قنات تلک‌آباد زواره نیز دچار آسیب شد، ۴۰ رأس گوسفند را آب برد و چند منزل مسکونی قدیمی نیز تخریب شد.

وی با بیان اینکه در بخش مهاباد اردستان شاهد آب‌شستگی پل راه‌آهن بودیم و به راه‌آهن استان یزد اطلاع‌رسانی به منظور ایمن‌سازی انجام شد، تصریح کرد: در روستاهای رحمت‌آباد، دولت‌آباد و جعفرآباد مهاباد نیز شاهد آب‌گرفتگی مزارع بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: در اردستان نیز شاهد وارد شدن خسارت به راه‌ها، مزارع، باغات، قنوات و چند منزل مسکونی بودیم، در جاده انارک شاهد ریزش کوه و حاشیه راه بودیم که نسبت به ایمن‌سازی اقدام شد و اکنون نیز عبور و مرور در حال انجام است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه در خوروبیابانک بارندگی‌ها منجر به آب‌گرفتگی در پل شهر و روستاها و خساراتی به باغات و مزارع وارد شد، گفت: در نطنز نیز شاهد وقوع سیلاب در روستای صالح آباد بودیم که شرایط کنترل شد.

وی با اشاره به وقوع آب‌گرفتگی در جاده قدیم نطنز - کاشان اضافه کرد: مناطقی از جمله باند فرودگاه، شهرک‌های صنعتی جعفرآباد و امیرکبیر، محور امام رضا و میدان رسالت در کاشان درگیر سیل و آب‌گرفتگی شده بود که شرایط کنترل شد.

آب‌گرفتگی ۷۰ منزل مسکونی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در جرقویه نیز در روستای حیدرآباد شاهد نشست جاده بودیم که کنترل ایمنی شد، وقوع صاعقه نیز منجر به مصدوم شدن دو نفر شده بود که از عشایر منطقه جرقویه بودند.

شیشه فروش با اشاره به اینکه در آران و بیدگل نیز شاهد وقوع آب‌گرفتگی در منطقه یحیی‌آباد، روستاهای حسین‌آباد و محمدآباد بودیم، تصریح کرد: به طور کلی شاهد ورود آسیب به جاده‌های شهری و روستایی، قنوات، بخش‌های کشاورزی، معابر و آب‌گرفتگی ۷۰ منزل مسکونی بودیم.

شیشه فروش با اشاره به اعزام تیم‌های تخصصی نظارتی از عوامل مدیریت بحران به مناطق مختلف استان برای کنترل و پیگیری مسائل ادامه داد: به عوامل مربوطه نیز اعلام شده است که در شهرستان‌ها ارزیابی خسارت‌ها را انجام دهند و نسبت به ایمن‌سازی اقدام کنند.

وی گفت: در بخش کشاورزی، تنها راهکار جبران خسارت بیمه است که اعلام شد بانک کشاورزی موارد لازم را بررسی کند و در بخش مسکن نیز بنیاد مسکن باید منازل آسیب دیده را ثبت سامان کند و از محل صندوق حوادث ساختمان طبیعی، موارد را پیگیری کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تحت کنترل بودن شرایط در تمام مناطق استان اضافه کرد: بارش‌ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه به صورت رگباری ادامه خواهد داشت، اما به شدت بارش‌های رخ داده نخواهد بود؛ آمادگی استان در این زمینه خوب ارزیابی می‌شود، بسیاری از سکونتگاه‌ها تخلیه شده و همچنان موارد ایمنی باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 747607

دیگر خبرها

  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • نظام پیشنهادات کارکنان در مسیر توسعه فرآیندهای ایران خودرو
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • اختتامیه نخستین رویداد چادرو ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود
  • تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی