Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از گمرک ایران، مهدی میر اشرفی با بیان این مطلب گفت : متاسفانه در جریان انجام امور گمرکی و ترخیص کالاها و اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا ، تعداد ۱۰ نفر از همکاران خدوم و مجرب ما در رده های مختلف کاری گرفتار کرونا شده اند،  که عمدتا این درگیری کاری سبب شده به این بیماری مبتلا شوند و از خداوند می خواهیم هر چه زودتر سلامتی خود را به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل گمرک ایران در ادامه افزود : اقلام بهداشتی وارداتی برای مقابله با کرونا به صورت ۲۴ ساعته و با حداقل اسناد از داخل هواپیما پس از انجام تشریفات گمرکی ترخیص و به وزارت بهداشت ارائه می شود.

 میراشرفی ضمن تشکر از همکاران گمرکی در گمرکات کشور که در این شرایط سخت در حال خدمت هستند و به صورت ۲۴ ساعته اقلام بهداشتی را ترخیص می کنند، گفت: همکاران وزارت بهداشت نیز در کنار همکاران گمرکی حضور دارند تا بتوانیم کالاهای وارداتی را  پس از تایید آنان در کمترین زمان ترخیص کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: تاکنون کمک هایی از ۳۰  کشور دنیا و صلیب سرخ جهانی برای مقابله با بیماری کرونا وارد کشور شده که در کمترین زمان ترخیص و تحویل وزارت بهداشت و هلال احمر شد که ترخیص سریع این اقلام یک رکورد محسوب می شود و انجام این اقدامات در سریع ترین زمان ممکن سبب شد وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای از همکاران گمرکی تقدیر کند.

رئیس کل گمرک ایران افزود: در بین اقلام وارداتی مبارزه با کرونا، چندین دستگاه ساخت ماسک هم با حداقل اسناد  ترخیص و وارد شده است که می تواند ظرفیت تولید ماسک در کشور را چند برابر کند. همچنینن از سوی شرکت های دانش بنیان، قطعات ساخت ونتیلاتور نیز در حال وارد شدن به کشور و ترخیص است. میر اشرفی گفت: گمرک ایران در واردات اقلام بهداشتی رکورد شکنی کرده و برای ترخیص کالا‌های بهداشتی تنها به یک مجوز آن هم تنها از وزارت بهداشت مبنی بر تایید سلامت این اجناس بسنده کرد. دستگاه‌های تولید ماسک که به کشور وارد شده اند در روز‌های آتی به سیستم تولید کشور متصل می‌شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران تجهیزات پزشکی صلیب سرخ گمرک گمرک ایران اقلام بهداشتی وزارت بهداشت گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی شهرستان ۳۰ درصد افزایش یافته گفت: اائه خدمات داندانپزشکی مانند معاینات، ترمیم سطحی دندان و کشیدن در مراکز جامع سلامت شبکه بهداشت و درمان به جز ویزیت رایگان جهت جمعیت گروه هدف (کودکان زیر ۶ سال – کودکان ۶-۱۲سال – خانم‌های باردار) با تعرفه دولتی جهت سایرین انجام می‌شود.


حسن ذبیحی با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون در این شهرستان افزود: با تلاش کارکنان بهداشت تاکنون ۸۴ درصد جمعیت شهرستان اردستان خطرسنجی شدند که بیش از ۱۶ درصد جمعیت شهرستان اردستان که حدود ۳۹۵۹ نفر می‌شوند، مبتلا به دیابت و تقریبا ۳۰ درصد جمعیت که حدود ۶۹۳۸ نفر می‌شوند، دچار فشارخون هستند.


وی اردستان عامل مرگ و میر در شهرستان اردستان را بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: به طور کلی فشار خون، مصرف دخانیات، کم تحرکی، چاقی و اضافه وزن و مصرف چربی‌های مضر مهم‌ترین علت بروز این بیماری است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • تشریفات گمرکی ۴۱ هزار مسافر در مازندران انجام شد