Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@23:05:23 GMT

بیش از ٥٠ درصد مردم یزد غربالگری شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۳۶۹۵

بیش از ٥٠ درصد مردم یزد غربالگری شدند

میرجلیلی گفت: تاکنون با بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مردم استان تماس گرفته شده، موارد مشکوک نیز شناسایی و تحت غربالگری قرارگرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمدرضا میرجلیلی» امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شناسایی و غربالگری مبتلایان به کرونا گفت: تاکنون با 486 هزار نفر از هم استانی ها از طریق سامانه 4030 تماس گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده، 60 درصد مردم مشکلی نداشتند، به 35 درصد از افراد یزد با توجه به علائم، مراقبت در منزل توصیه شد و پنج درصد از هم استانی ها برای بررسی های بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سامانه خوداظهاری وزارت بهداشت ، افزود: 122 هزار نفر از مردم یزد به این سامانه مراجعه کرده و 78 درصد از افراد نیازمند به بررسی های بیشتر، توسط همکاران بهداشتی تحت پیگیری قرار گرفته اند.

میرجلیلی تصریح کرد: هم چنین 22 تیم چهار نفره اضطرار شامل پزشک، کارشناس بیماری ها، کارشناس بهداشت محیط و راننده در سطح مراکز بهداشت شهرستان ها تشکیل و آموزش های لازم را به اطرافیان بیماران بستری و مشکوک کرونایی و خانواده ی فوتی ها، با حضور در محل سکونت فرد ارائه می دهند.

وی با اشاره به آمادگی تمام بیمارستان های استان در پذیرش بیماران کرونایی، افزود: در حال حاضر 16 بیمارستان با 720 تخت عفونی و 120 تخت در بخش آی سی یو به بیماران کووید 19 اختصاص داده شده است.

میرجلیلی خاطر نشان کرد: بعد از راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی کرونا در استان، میانگین طول مدت از زمان تهیه نمونه تا دریافت آزمایش از آزمایشگاه به 36 ساعت کاهش پیدا کرد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: 19 مورد پروانه مربوط به ضدعفونی کننده دست و سطوح در استان صادر و از 10 واحد تولید کننده مواد ضدعفونی توسط همکاران معاونت غذا و دارو بازدید به عمل آمده است.

میرجلیلی از شهروندان خواست تا در هنگام خرید مواد ضدعفونی کننده هوشیار باشند و به برچسب مندرج بر روی محصولات توجه و از مجاز بودن محلول برای مصرف ضدعفونی دست یا سطوح، اطمینان داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد شبستان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، به طور کلی کلمه عبارتی از رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی انسان و سلامت جسمی که شامل همه قابلیت‌های جسمی و بدن است می‌شود.همانطور که سازمان جهانی بهداشت هم عقیده دارد سلامتی نبود بیماری جسمی در بدن نیست بلکه نداشتن هیچگونه مشکل روانی، اجتماعی و همچنین جسمانی برای هر شخص است.

کسی که بخواهد جسم و روحی سالم داشته باشد باید با برنامه ریزی مشخص، پیروی از قواعد سلامت و پیگیری همه جانبه به این هدف‌خودبرسد.
معمولا هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با یک شعار آغاز می‌شود که شعار امسال «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» است. این درحالیست که هر روز با هدفی متفاوت و در راستای شعار آغاز می‌شود تا فرهنگسازی سلامت به درستی و با جزئیات دقیق نهادینه شود. روز نخست هفته سلامت ۱۴۰۳ به «سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی» روز دوم «سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی» روز سوم «سلامت خانواده و سلامت زمین» روز چهارم «سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی» روزپنجم «سلامت خانواده و فرهنگ سلامت» روز ششم «سلامت خانواده و جوانی جمعیت» و روز هفتم «سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی» نامگذاری شده است.

همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند

در همین خصوص فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری انا در رابطه با هفته ملی سلامت اظهار کرد: مفاهیم بنیادین سلامت بر اساس اولویت‌های ملی در هفته سلامت تبیین می‌شود. در همین جهت مردم، سازمان‌های مختلف کشور و وزارت بهداشت که در شکل‌گیری سلامت نقش دارند در جریان اولویت‌های سلامت قرار گرفته و گفتمان سازی شکل می‌گیرد. روز اول این هفته به نام سلامت خانواده حق و مسئولیت همگانی شکل گرفته است. سلامتی نه تنها حق آحاد ملت است بلکه تک تک افراد در شکل گیری آن مسئولیت فردی و اجتماعی دارند.

وی ادامه داد: برنامه‌های سلامت خانواده و نظام ارجا به عنوان جدید‌ترین برنامه وزارت بهداشت تعریف شده است که در راستای برقراری عدالت و دسترسی همگانی به خدمات با کیفیت سلامت بدون دغدغه‌های مالی به ویژه در کلان شهر‌ها است.

مردم در برابر چالش‌های سلامت تنها نیستند

سرپرست دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت افزود: در این برنامه پزشکان به بیمار نگاه فوق تخصصی نداشته بلکه از یک بعد جامع و کاملی از ابعاد مختلف سلامت نگاه می‌کنند. هرفردی دارای یک مراقب سلامت خواهد شد و پزشک خانواده او را تحت پوشش خدمات قرار می‍‌دهد. به عبارت دیگر مردم در برابر چالش‌های سلامت تنها نیستند.

رضایی مطرح کرد: نگاه برنامه سلامت خانواده نگاه صرفا درمان نگر و بالینی نیست بلکه نگاهی به سبک زندگی سالم، سواد سلامت، توانمند‌سازی مردم، ایجاد سلامتی در بدن و نگاه پیشگیرانه است.

وی گفت: در شکل گیری سلامت، نقش مردم از درون خانواده تا محل کار و زندگی روزانه آنها در شکل گیری سلامت که هم سلامت جسمی و هم سلامت ذهنی است تاثیر دارد. معقوله فرهنگ سلامت، موضوع دیگری است که به آن پرداخته می‌شود و فرهنگ سلامت به عنوان لایه‌ای از جامعه در همه ابعاد سلامت تاثیر گذار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئال رونمایی می‌کند: لبه فناوری برای چمن مخملی
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • ۱۱ مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در یزد به بیمارستان منتقل شدند
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند