Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، صدرالدین علیپور با اشاره به برخی از اقدامات این سازمان برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس در کشور، سازمان مدیریت پسماند حکم به توقف تفکیک پسماند در مناطق و مجتمع آرادکوه داد. قرار بود این توقف با پرداخت حقوق حدود ۳ هزار کارگر تا نیمه فروردین ماه ادامه داشته باشد، اما با توجه به تمدید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی دولت تا ۲۰ فروردین ماه، ممنوعیت تفکیک پسماند هم تمدید می‌شود و تا بازگشت به شرایط عادی این روند ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته از آن جا که این موضوع بار مالی و قراردادی دارد، این هفته در مورد زمان دقیق ممنوعیت تصمیم گیری خواهد شد.

وی درباره پرداخت حقوق کارگران در صورت تمدید ممنوعیت توضیح داد: افرادی که در حوزه تفکیک پسماند مشغول هستند کارمند شهرداری تهران محسوب نمی‌شوند و از طریق پیمانکار با سازمان ارتباط دارند. در یک ماه گذشته حقوق کارگران بیکار شده را پرداخت کردیم و در صورت تمدید ممنوعیت تفکیک هم سعی می‌کنیم از محل‌های دیگر کمک‌هایی را برای این قشر در نظر بگیریم، همان طور که با همکاری بنیاد مستضعفان در اواخر اسفندماه کارت هدیه به پاکبانان شهر تقدیم کردیم.

علیپور تصریح کرد: با این حال، مسئولیت پرداخت حقوق این کارگران با پیمانکاران است و در آینده دولت و شهرداری باید در مورد بسیاری از مشاغل از جمله این مورد که مشمول ضرر و زیان شده‌اند تصمیم‌گیری کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه انتشار ویروس کرونا در کنار تمامی معایبی که با خود به همراه داشت، بار دیگر ضرورت تغییر در شیوه جمع آوری پسماند را یادآور شد، گفت: برای جلوگیری از انتقال ویروس در یک ماه گذشته زباله‌گردی ممنوع شد، اما در صورت گذر از مرحله پیک شیوع، هیچ تضمینی وجود ندارد که ویروس دیگر در محیط وجود نداشته باشد. این یعنی ماه ها پس از عبور از مرحله بحران همچنان زباله گردی می تواند تهدیدی برای جان زباله گردها و سایر شهروندان باشد.

علیپور ادامه داد: درست در همین نقطه است که ما با مشارکت فراگیر شهروندان باید تهدید ویروس کرونا را به فرصت تبدیل کرده و روش‌های غیراستاندارد تفکیک گذشته را کنار گذاشته و اجرای گسترده‌تر طرح های علمی همچون «کاپ» را در پیش بگیریم.

او توضیح داد: سازمان مدیریت پسماند در راستای تغییر در شیوه جمع‌آوری پسماند، در ماه های گذشته اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) را با جدیت در بسیاری از مدارس، مجتمع های مسکونی و ادارات آغاز کرد و توانست میزان تولید زباله را از روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن به حدود ۴ هزار و ۹۰۰ تن کاهش دهد. در این طرح اصل بر تفکیک پسماند از مبدا و آموزش شهروندان است. حال در نظر داریم از ابتدای اردیبهشت ماه با استفاده از ظرفیت پیمانکاران و اپلیکیشن‌هایی که طراحی شده این طرح را به شکل گسترده‌تر اجرا کنیم.

به گفته علیپور؛ سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مصمم است طرح‌هایی همچون «شنبه‌های بدون پسماند» را برای جلوگیری از گسترش پدیده مذموم زباله‌گردی، کاهش میزان تولید پسماند و حفظ سلامت شهروندان در پایتخت با جدیت اجرا کند.

علیپور در پایان با بیان اینکه علیرغم ابتلای بسیاری از اقشار به ویروس کرونا، خوشبختانه هیچ یک از پاکبانان تاکنون به این ویروس مبتلا نشدند، خاطرنشان کرد: این امر بیانگر آن است که سازمان تمامی پروتکل‌های بهداشتی را به درستی رعایت کرده است. از امروز نیز دور جدید غربالگری تمامی پاکبانان در مناطق آغاز می‌شود تا وضعیت سلامت این افراد به درستی رصد شود.

کد خبر 496275 برچسب‌ها كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران سازمان مدیریت پسماند تفکیک پسماند ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا برزگر گفت: روزانه ۳۰۰ الی ۳۳۰ تن پسماند خانگی در شهر یزد تولید می‌شود که حدود ۷۰ درصد پسماند‌های تولیدی، پسماند‌تر (مواد آلی) است و فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی در مبدأ تفکیک می‌شود.


وی گفت: سرانه هر شهروند یزدی در حدود ۵۵۰ الی ۶۰۰ گرم نفر در روز است.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در مورد میزان زباله‌های استان یزد به تفکیک نوع آنها، بیان کرد: به‌طور میانگین ۶۷ الی ۷۰ درصد پسماند‌های تولیدی، پسماند‌تر (مواد آلی) و حدود ۳۰ درصد پسماند خشک است.


برزگر با اشاره به اینکه پسماند‌ها به دو بخش قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت تقسیم می‌شوند، ادامه داد: تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک به سه روش در حال انجام است.


وی تصریح کرد: یکی از روش‌های جمع‌آوری پسماند‌های خشک، روش سنتی بوده که هفته‌ای یک مرتبه با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می‌گیرد.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: جمع‌آوری پسماند خشک به‌صورت هوشمند از طریق منظومه خدمات یکپارچه یزد من و برنامه بازپس یکی دیگر از روش‌ها است و همچنین جمع‌آوری در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر و ایستگاه گلماند یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری پسماند‌های خشک است.


برزگر عنوان کرد: در حدود ۳ درصد از پسماند خشک در طرح تفکیک از مبدأ جمع‌آوری صورت می‌پذیرد.

دیگر خبرها

  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند