Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات اجرایی مرمت خانه قدیمی سرکاراتی تبریز با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.

 حمزه زاده افزود: خانه سرکاراتی یکی از خانه‌های قدیمی و شاخص درطراحی و معماری تبریز قدیم است که در سال ۱۳۹۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه آخرین مراحل مرمت و ساماندهی خانه سرکاراتی تبریز از سال ۹۷ آغاز شده است، به اقدامات انجام گرفته در این مرحله از پروژه نیز اشاره و افزود: طی این مراحل اقداماتی نظیر اجرای سر در دیوار‌ها با سنگ لاشه، پله چوبی به طبقه دوم، سقف شیروانی در چهار بخش، سقف و تیر ریزی و تخته کوبی، غرقابی تمام چوب‌های مصرفی با روغن بزرک و مرمت پنجره‌های چوبی و ارسی انجام گرفته است.

حمزه زاده گفت: این پروژه هم زمان با مرمت و ساماندهی خانه‌های تاریخی ناصح زاده، سلطان القرائی، فتح الله‌یف و عمارت اربابی روستای لیقوان یا داش عمارت از سوی معاونت میراث فرهنگی استان در قالب یک پروژه مشارکتی در حال اجرا است.

او گفت: اعتباری قریب به ۶ میلیارد ریال برای مرمت خانه سرکاراتی تبریز تخصیص یافته که مرحله مرمتی آن با پیشرفت ۷۰ درصدی همراه است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: بخش تکمیلی مرمت خانه تاریخی سرکاراتی طی سال جاری تداوم خواهد داشت.

کلان شهر تبریز بیش از ۴۰۰ خانه تاریخی شناسایی شده و همین تعداد نیز خانه تاریخی شناسایی نشده در کوچه پس کوچه‌های این شهر تاریخی دارد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانه تاریخی میراث فرهنگی و گردشگری مرمت خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ کهن شهر تاریخی بلقیس به عنوان دومین بنای خشتی و گلی کشور از یادگار‌های عصر ساسانی در اسفراین خراسان شمالی است که این روز‌ها نه تنها کاوش‌های باستان شناسی‌اش متوقف شده بلکه بخشی از دیوارش نیز به دلیل مرمت‌های غیراصولی در اثر بارندگی‌های اخیر فرو ریخته است.
رحمانی مدیر پایگاه شهر تاریخی بلقیس گفت: به زودی مرمت این با شروع می‌شود.
شهر تاریخی بلقیس اسفراین پس از ارگ بم، بزرگترین بنای خشتی ایران است.

{$sepehr_media_11036795_600_350 }

دیگر خبرها

  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می‌یابد
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می یابد