Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مجدهاشمی با بیان اینکه برای معرفت به خدا انسان باید نعمات الهی را هم بشناسد، گفت: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان بهترین زمان برای تزکیه نفس و تقرب به سوی خداوند است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید جلال مجدهاشمی» شامگاه شنبه، ۹ فروردین به مناسبت ماه شعبان در مسجد جامع غدیرخم به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: از جلمه رسالت‌های بسیار مهم پیامبران الهی یادآوری نعمت های الهی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برای معرفت الهی انسان باید نعمات الهی را هم بشناسد، تصریح کرد: اگر انسان‌ها به نعمات الهی توجه کنند معنویت و خداشناسی در جامعه رشد می‌کند.

 

وی با بیان اینکه اکثر انسان‌ها نعمات الهی را فراموش می‌کنند اما پیامبران با یادآوری نعمات برای مردم آنها را از غفلت خارج می‌کنند، گفت: برای شناخت و نهادینه شدن محبت الهی در قلب انسان باید نعمات عطا شده به او یادآوری شود.

 

حجت الاسلام والمسلین مجدهاشمی ادامه داد: مومنان حقیقی خود به شناسایی نعمات الهی پرداخته و آن را به دیگران هم یادآوری می‌کنند؛ شناخت نعمت الهی بهترین استفاده کردن از آن است آنگونه که رضای الهی به دست آید.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عمر از جمله نعمات بزرگ الهی است، اظهار کرد: عمر انسان محدود است بنابراین باید از آن در راستای کسب معارف و فضایل اخلاقی و الهی بهره ببرد که استفاده درست و مورد رضای الهی را کرده باشد.

 

وی با بیان اینکه ماه‌های رجب، شعبان و رمضان بهترین زمان برای تزکیه نفس و تقرب به سوی خداوند است، گفت: پیامبر(ص) درباره فضیلت ماه شعبان فرمودند: شعبان ماه من است از این ماه بهترین بهره را ببرید تا از شما راضی شوم.

 

حجت الاسلام والمسلین مجدهاشمی با استناد به روایتی از پیامبر(ص) درباره امام حسین(ع) بیان کرد: مقام، شخصیت و درخشنگی امام حسین(ع) در بین آسمانیان درخشنده‌تر از اهل زمین است؛ زیرا اهل آسمان نسبت به شخصیت حضرت(ع) شناخت بیشتری دارند.

 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: بر عرش الهی نوشته شده امام حسین(ع) مصباح نجات و خورشید درخشان هدایت است؛ امام حسین(ع) عامل اصلی هدایت بشریت در طول تاریخ است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: «حسین(ع) از من و من از حسین(ع) هستم»؛ اگر قیام و نهضت امام حسین(ع) نبود از دین و مکتب اسلام نام و اثری به دست ما نمی‌رسید.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: اهمیت ماه شعبان امام حسین ع سبک زندگی اسلامی امام حسین ع نعمات الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در حال ارتکاب «نسل کشی» در اردوگاه نور شمس در کرانه باختری اشغالی است

یکی از مقامات سازمان آزادیبخش فلسطین روز شنبه گفت که رژیم صهیونیستی برای سومین روز متوالی در حال ارتکاب به "نسل کشی" در اردوگاه نور شمس در طولکرم در کرانه باختری است که شهدای بسیاری بر جای گذاشته است. 

مؤید شعبان رئیس کمیته مقاومت در برابر دیوار و شهرکسازی به خبرگزاری آناتولی گفت:محاصره از عصر پنجشنبه ادامه دارد. ارتش اسرائیل از هر طرف اردوگاه را محاصره کرده است. هیچ کس نمی‌تواند وارد آن شود یا از آن خارج شود. وضعیت به تمام معنا فاجعه بار و دشوار است.

شعبان خاطرنشان کرد: «نظامیان ارتش اسرائیل خانه‌های فلسطینی‌ها را با بمب‌های «انرگا» بمباران کردند که دو شهید برجای گذاشته است.

وی افزود: گمان می‌رود تعدادی از شهدا در خیابان هستند و نه آمبولانس و نه حتی شهروندان می‌توانند به آنها برسند.

جمعیت هلال احمر فلسطین روز جمعه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی همچنان از ورود آمبولانس‌ها به اردوگاه نورشمس در طولکرم در کرانه باختری جلوگیری می‌کند و در نتیجه مانع از انتقال مجروحان می‌شود.این مقام فلسطینی گفت ارتش اسرائیل ده‌ها تن از ساکنان این منطقه را دستگیر می‌کند.

شعبان از جامعه جهانی خواست تا برای نجات ساکنان این اردوگاه فوری مداخله کند و به تیم‌های پزشکی اجازه دهد تا برای تخلیه مجروحان وارد کمپ شوند.

شعبان گفت: همه ساکنان اردوگاه بدون غذا و برق گروگان گرفته شده اند و به دلیل محاصره و عملیات نظامی ادامه دار ارتباط با دنیای خارج قطع شده است.

اواخر روز پنجشنبه، رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که ارتش بدون مشخص کردن هدف یا مدت زمان، اجرای «عملیات نظامی گسترده» را در اردوگاه پناهندگان نور شمس آغاز کرد.

گردان‌های شهدای الاقصی وابسته به حزب فتح و گردان‌های بیت‌المقدس، بازوی نظامی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که در حال مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند.

به موازات ادامه جنگ علیه غزه از ۷ اکتبر، ارتش اسرائیل حملات و بازداشت‌ها را در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی افزایش داده است.

بر اساس داده‌های فلسطینی و بین‌المللی، جنگ ویرانگر غزه منجر به شهید شدن بیش از ۳۴۰۰۰ نفر، که بیشتر آنها کودک و زن هستند، شده است.

اسرائیل با وجود قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر آتش بس فوری به این جنگ ادامه می‌دهد. تل آویو همچنین با اتهام ارتکاب «نسل کشی» در دادگاه بین المللی دادگستری مواجه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • (ویدئو) بهترین اتفاقی که این روزها می‌توانست در اصفهان بیفتد!
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • سفارش غذای شرکتی آنلاین در کترینگ دنا
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • آیت‌الله العظمی جوادی آملی: بسیاری از مردم غرب خودشان را به تاراج گذاشته‌اند/ همان طوری که قرآن توانست جاهلیت کهن را از بین ببرد، می تواند جاهلیت جدید را هم از بین ببرد و ما دیگر شاهد جریان غزه و امثال غزه نباشیم
  • اسرائیل در حال ارتکاب «نسل کشی» در اردوگاه نور شمس در کرانه باختری اشغالی است
  • جنایت در غزه نتیجه جاهلیت مدرن است