Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@09:58:55 GMT

هشدار جدی سیل به ساکنان شرق و شمال هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۳۸۷۹

هشدار جدی سیل به ساکنان شرق و شمال هرمزگان

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی جدید در استان از مردم تقاضا داریم ضمن رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای لازم، از حضور و تجمع در اطراف رودخانه های استان به ویژه در شهرستان هاى شرق و شمال استان با توجه به احتمال سر ریز شدن سدهای این منطقه پرهیز کنند زیرا احتمال سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد و حریم رودخانه برای حضور مردم امن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالحمید سعدینی پیش از ظهر امروز اظهار کرد: با توجه به فعالیت بیشتر سامانه بارشی در استان‌های همجوار احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق شرقی و شمالی استان دور از انتظار نخواهد بود،لذا توصیه می شود از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق اعلام هواشناسی استان، تاثیر موج بارشی، طی امروز در استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می شود و تا ساعات ظهر در استان بارش باران و طی ساعاتی رگبار و رعد وبرق خواهیم داشت که شرایط بارشی در مناطق شمالی و شمال شرقی مناسب‌تر خواهد بود.

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: با یک وقفه بارشی مجددا از اواخر امشب با تقویت موج بارشی در استان، شرایط بارشی مناسب خواهد شد.

سعدینی تاکید کرد: فردا دوشنبه، شدت بارش در نیمه شرقی  و شمالی استان خواهد بود که این موج بارشی تا ساعات بعدازظهر روز دوشنبه در مناطق شرقی استان ماندگار خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: طی امروز تا ظهر دوشنبه در مناطق دریایی به ویژه جزایر خلیج فارس و تنگه  هرمز وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی در محدوده 50 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: از بعدازظهر دوشنبه تا روز سه شنبه با خروج موج بارشی از مناطق غربی استان و  تغییر سوی باد به شمال غرب شرایط نامساعد دریایی تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/۳۲۶۴

منبع: فارس

کلیدواژه: هشدار سیل هرمزگان بندرعباس موج بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیلاب در ۴ استان کشور

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو، با توجه به صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر پیش‌بینی وقوع بارش‌های قابل توجه از روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ فروردین تا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ اطلاعیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: هوای تهران گرم می‌شود

بر اساس این اطلاعیه با توجه به هشدارهای هواشناسی صادره، استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان و یزد مستعد وقوع سیلاب خواهند بود که عمده سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان پیش‌بینی می‌شود؛ البته جزایر هرمزگان نیز در کانون‌های بارشی قرار دارند.

بر این اساس، اکیداً توصیه می‌شود ملاحظات زیر توسط دستگاه‌های ذیربط و مردم عزیز مورد توجه قرار گیرد:

خودداری از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها

عدم حضور مسافران و گردشگران در مناطق پست و بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق ساحلی

عدم عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی

آمادگی حداکثری همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی و تجهیز گروه‌های عملیاتی

پاکسازی و بازگشایی کامل مجاری آبی، رودخانه‌ها و سازه‌های تقاطعی به‌ویژه در مراکز جمعیتی

تخلیه اماکن و مراکز جمعیتی در معرض و مسیر سیلاب

توقف هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های مستعد سیلاب

انتهای پیام/

کد خبر: 1227163 برچسب‌ها سیل

دیگر خبرها

  • هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و رگبار شدید باران
  • هشدار/ پیش‌بینی وقوع سیل در برخی استان‌های کشور
  • هشدار وقوع سیلاب در ۴ استان کشور
  • رگبار، رعد و برق و بادهای شدید در راه هرمزگان است
  • هرمزگان بارانی می‌شود
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور
  • نفوذ سامانه بارشی به کشور
  • نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور
  • هشدار سطح زرد هواشناسی کشاورزی در استان کرمان/ احتمال سرمازدگی محصولات