Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، محمدجواد اشرفی اظهار داشت: این تصمیم در راستای کنترل و مهار بیماری کرونا، قطع زنجیره انتقال و جلوگیری از ازدحام شهروندان در مناطق تحت مدیریت و تفرجگاه‌های طبیعی اتخاذ شده و در این راستا از ورود افراد به مناطق حفاظت شده، پناهگاه‌های حیات وحش، تالاب‌ها و اثر طبیعی ملی تا اطلاع ثانوی جلوگیری می‌شود و هیچگونه مجوزی برای ورود به این مناطق تحت مدیریت صادر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هر سال با شروع فصل بهار علاقه‌مندان به طبیعت و گردشگران زیادی از مناطق تحت مدیریت استان بازدید می‌کردند، افزود: به دلیل شرایط ویژه پیش آمده و شیوع ویروس کرونا ورود به مناطق تحت مدیریت تا اطلاع ثانوی به ویژه در ۱۳ نوروز ( روز انس با طبیعت) ممنوع خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی استان، گفت: پرسنل محیط ‌زیست استان به عنوان مدافعان طبیعت تلاش‌های این عزیزان را فراموش نکرده و در راستای کمک به این عزیزان آماده هرگونه همکاری هستند.

وی به شهروندان توصیه کرد: بهترین کمک به کادر درمانی کشور این است که به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی آن‌ها توجه کنند و در این شرایط در خانه بمانیم تا زنجیره این بیماری هرچه زودتر قطع شود.

مناطق تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان شامل تالاب بین‌المللی شادگان، تالاب هورالعظیم، تالاب میانگران، پارک ملی دز، پارک ملی کرخه، منطقه حفاظت شده شالو و منگشت در ایذه، منطقه حفاظت‌شده شیمبار در اندیکا، منطقه حفاظت شده هفت شهیدان در مسجدسلیمان، منطقه حفاظت شده کرایی شوشتر، منطقه حفاظت شده دیمه در رامهرمز، منطقه حفاظت شده میشداغ (مشداخ) در دشت آزادگان، منطقه حفاظت شده چهل پا در اندیمشک، منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب در دزفول، منطقه شکار ممنوع کوه بدیل در بهبهان، منطقه شکار ممنوع شو و لندر است.

گفتنی است، ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به حدود ۲۰۰  کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی خوزستان مناطق تحت مدیریت منطقه حفاظت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، صادق پورسالم بیان کرد: از سوم تا نهم اردیبهشت هفته زمین پاک نام‌گذاری شده است. در این هفته برای افزایش آگاهی مردم و ترویج فرهنگ حفاظت از زمین، برنامه‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آنها توزیع کیسه‌های پارچه‌ای بین مردم و فروشگاه‌ها است.

وی از آغاز توزیع هزار کیسه پارچه‌ای بین نانوایی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در استان خبر داد و افزود: کیسه‌های پلاستیکی با منشاء نفت از پلیمر‌هایی تشکیل شده‌اند که به‌سختی تجزیه می‌شوند و ماندگاری آنها در طبیعت ۴۰۰ سال است، اما کیسه‌های پارچه‌ای دارای بافت‌های گیاهی هستند که بعد از ۴ تا ۵ ماه در طبیعت تجزیه می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر تولید کمتر زباله، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، کاهش هزینه و مقاومت بیشتر را از مزایای کیسه‌های پارچه‌ای عنوان کرد.

وی با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت با هدف مصرف کمتر کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها و حفاظت از محیط‌زیست، گفت: به فروشگاه‌های زنجیره‌ای ابلاغ شده تا از دادن کیسه پلاستیکی رایگان به مشتریان خودداری کنند.

پورسالم یادآور شد: این کار در بسیاری از کشور‌ها اجرا می‌شود و در کاهش مصرف پلاستیک نقش موثری داشته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند