Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: امدادرسانی به مبتلایان کرونا ویروس با تجهیزات و امکانات حفاظتی خاص انجام می‌شود. تاریخ انتشار: 12:31 - 10 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۸۷۸۶

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به تجهیزات حفاظتی پرسنل فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور گفت: در اوایل اسفندماه که احتمال شیوع بیماری کرونا در ایران مطرح شد، سازمان اورژانس کشور با توجه به اینکه از قبل آمادگی‌های لازم در خصوص بیماری‌های ویروسی در کشور را داشت، تلاش کرد تا در زمینه انتقال افراد مشکوک به بیماری کرونا اقدامات موثر برای انتقال بیماران با سطح ایمنی و حفاظتی بالا را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برای امدادرسانی موثرتر و حفاظت شده خطاب به افرادی که مشکوک به کرونا ویروس اند یا مبتلایانی که پس از قرنطینه همچنان بهبود نیافته اند، تصریح کرد:  مردم عزیز اگر عضوی از خانواده شان مبتلا به کرونا ویروس است، در زمان ارتباط با شماره تلفن ۱۱۵ حتما به کارشناسان اعلام کنند تا عوامل اورژانس با لباس و تجهیزات حفاظتی مخصوص به امدارسانی، به محل اعزام و بیمار را به مراکز درمانی مربوطه منتقل کنند. رعایت این نکته به سرعت عمل در خدمت رسانی در عین رعایت شکست زنجیره کرونا ویروس کمک بسزایی می‌کند.  

بیشتر بخوانید: قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار به زیر ۱۰ هزار تومان رسید

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به اینکه تمام واحد‌های اورژانس در خط مقدم مبارزه با بیماری و انتقال مبتلایان به این عارضه هستند، تاکید کرد: یکی از نگرانی‌های سازمان اورژانس در زمینه افزایش میزان مبتلایان به کرونا به دلیل عدم رعایت برخی و تردد‌های غیرضروری آن‌ها در سطح شهر است. پس تاکید می‌کنیم در خانه بمانیم.

خالدی در پایان رعایت بهداشت فردی را بسیار موثر دانست و گفت: باید دست‌ها را به طور مرتب با آب و صابون شست و از مصرف خودسرانه دارو خودداری کرد. اگر فردی دچار تنگی نفس، سرفه و تب شد به مراکز درمانی یا مراکز جامع سلامت مراجعه کرده و از حضور در بیمارستان‌ها برای  اقدامات درمانی غیر ضروری پرهیز کرد.

برای آگاهی از فعالیت‌های سازمان اورژانس کشور، وب سایت رسمی این سازمان به نشانی www.ems.behdasht.gov.ir در دسترس قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کرونا اورژانس سازمان اورژانس کشور کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس قم به سه هزار ۶۰۰ مسافر نوروزی امداد رسانی کرد

عزت اله بهزادی نیا گفت: طی این مدت ۱۱ هزار تماس با اورژانس برقرار شده و نیرو‌های مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم به چهار هزار و ۲۳۰ ماموریت اعزام شدند.

او اضافه کرد: اورژانس این استان در همین رابطه تاکنون به ۹۶۳ مصدوم تصادفات رانندگی در سطح شهر قم و محور‌های برون‌شهری امدادرسانی کرده‌است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم ادامه داد: بالگرد هوایی اورژانس قم نیز از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون سه مرتبه برای امدادرسانی به مصدومان سه تصادف جاده‌ای استان به پرواز درآمده و ۹ مصدوم سوانح رانندگی را به بیمارستان منتقل کرده‌است.

بهزادی نیا در پایان بیان داشت: موتورآمبولانس‌های اورژانس قم نیز در طرح نوروزی تاکنون به ۳۸۱ ماموریت اعزام شده و به ۳۳۱ مصدوم و مجروح امدادرسانی کرده‌است.

در طرح امداد نوروزی اورژانس ۱۱۵ این استان، ۴۳ پایگاه شهری و جاده‌ای به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

طرح نوروزی اورژانس تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

اورژانس ۱۱۵ استان قم علاوه بر پایگاه‌های شهری، دارای ۱۸ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه هوایی، ۶۱ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • اورژانس قم به سه هزار ۶۰۰ مسافر نوروزی امداد رسانی کرد
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • امدادرسانی به ۲ هزار و ۴۷ حادثه ترافیکی در اصفهان طی ۱۰ روز