Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@22:06:42 GMT

کره شمالی دو پرتابه جدید شلیک کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۱۴۳

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا در حال تجزیه و تحلیل مشخصات این پرتابه ها هستند که هر دو در ساعت ۶:۱۰ صبح امروز یکشنبه از شمال شرقی به سمت شهر ساحلی وونسان شلیک شده اند.

گزارش ستاد مشترک ارتش کره جنوبی می افزاید این موشک ها بعد از ۳۰ کیلومتر ارتفاع حدود ۲۳۰ کیلومتر پرواز در ساحل وونسان فرود آمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است در شرایطی که «جهان درگیر مبارزه با ویروس کرونا است» و تمام دنیا دچار مشکل شده است این نوع اقدامات نظامی کره شمالی بسیار نامناسب است و ما خواستار «توقف فوری» آن هستیم.

این بیانیه می افزاید: ارتش کره جنوبی ضمن حفظ آمادگی کامل، از نزدیک وضعیت را تحت نظر دارد و برای هرگونه واکنشی آماده است.

کره شمالی امسال یک سری آزمایش های تسلیحاتی و رزمایش های شلیک توپخانه انجام داده است به جز رزمایش شلیک توپخانه های کوچک، اعتقاد بر این است که پرتابه های امروز یکشنبه چهارمین آزمایش مهم سلاح های بالتسیک کره شمالی در سال جاری میلادی است.

آخرین آزمایش موشکی کره شمالی ۲۱ مارس (۲ فروردین ۱۳۹۸) انجام شد، هنگامی که پیونگ یانگ دو موشک بالستیک با برد کوتاه شلیک کرد.

مشخص نیست که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بر آزمایش امروز هم نظارت داشته است یا نه، اگرچه خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) گزارش داده است که سه آزمایش قبلی انجام شده در این ماه، تحت نظر وی انجام شده است.

همزمان دفتر «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد از نزدیک وضعیت را تحت نظر دارد و وزارت دفاع و سرویس اطلاعات امنیت ملی در حال مشورت با یکدیگر هستند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کره جنوبی صدور بیانیه ای ویروس کره شمالی رییس جمهوری وزارت دفاع امنیت ملی جهان صدور بیانیه ای کره جنوبی کره شمالی وزارت دفاع کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، علمدار با اشاره به اهمیت پایش‌های مستمر آب، گفت: بیش از ۳۳۱ هزار مورد آزمایش کلرسنجی و کدورت، شش هزار و ۷۷۱ نمونه باکتریولوژی، ۴۲۲ نمونه فیزیک و شیمیایی و ۲۱۰ نمونه فلزات سنگین مورد آزمون و پایش قرار گرفت.    وی افزود: نکته حائز اهمیت مطلوبیت ۱۰۰ درصدی آزمون‌های باکتریولوژی، فلزات سنگین و کدورت سنجی و مطلوبیت ۹۹.۵% کلرسنجی برای خروجی مخازن و شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی استان در سال گذشته بوده است.    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد اظهار داشت: برنامه ایمنی آب برای هفت شهر و شش روستای استان به منظور افزایش اطمینان از سلامت و بهداشت آب اجرا شده است.   وی ادامه داد: استان یزد در زمینه‌ی اجرای برنامه ایمنی آب در کشور، جایگاه نخست را دارد.

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای