Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@02:26:14 GMT

بازداشت روزنامه‌نگار مستقل الجزایری

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۱۵۸

بازداشت روزنامه‌نگار مستقل الجزایری

سازمان خبرنگاران بدون مرز از بازداشت روزنامه‌نگار مستقل در الجزایر خبر داد که از روز چهارشنبه برای انجام تحقیقات دستگیر شده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دومین بار در ماه مارس است که خالد درارنی، روزنامه‌نگار مستقل الجزایر از سوی دستگاه قضایی این کشور بازداشت می‌شود.

سازمان خبرنگاران بدون مرز که درارنی خبرنگار این سازمان در الجزایر است، در توییتی نوشت، روز جمعه درارنی رسمابازداشت شد و در برابر دادگاه الجزایر حاضر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان بهره‌برداری خجالت‌آور دولت الجزایر از کرونا ویروس برای تصفیه حساب با روزنامه‌نگاران مستقل را محکوم کرد.

درارنی هفتم مارس زمانی که در حال پوشش دادن تظاهرات مردمی علیه دولت الجزایر بود، بازداشت و به تحریک برای تجمع و آسیب رساندن به وحدت کشور متهم شد اما دهم مارس آزاد و زیر نظر قضایی قرار گرفت.

همچنین معاون سازمان خبرنگاران بدون مرز در خاورمیانه و شمال آفریقا در توییتی نوشت، تظاهرات مردمی الجزایر به دلیل شیوع کرونا متوقف شده اما هنوز دولت سرکوب‌گری خود را متوقف نکرده است.

درارنی موسس سایت الکترونیکی "القصبه تریبون" و خبرنگار کانال "تی وی ۵ موند" فرانسه است.

با وجود توقف تظاهرات مردمی به دلیل شیوع کرونا ویروس، دستگاه قضایی الجزایر همچنان به پیگرد فعالان این تظاهرات ادامه می‌دهد و روز سه‌شنبه دادگاه تجدیدنظر الجزایر برای کریم طابو، یکی از سردسته‌های تظاهرات و مخالف دولت حکم یک سال حبس صادر کرد و تعدادی از فعالان هم همچنان بازداشت هستند.

مقامات الجزایر اعلام کردند، در پی شیوع کرونا ویروس تاکنون ۲۶ تن جان باخته و ۴۰۹ تن مبتلا هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الجزاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت فرانسویان از فلسطین

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، تظاهرات حمایت از فلسطین در پاریس این هفته پس از کش و قوس فراوان و مخالفت اولیه دولت فرانسه، سرانجام برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نشریه مدیا پارت درباره موضع دولت فرانسه نوشت: علیه همبستگی با فلسطین. حمایت از فلسطین در فرانسه جرم محسوب می‌شود. مک کارتیسمی به سبک فرانسوی.

منظور این نشریه از مک کارتیسمی به سبک فرانسوی اشاره به عوام فریبی، سانسور و احضار مخالفان صهیونیسم و طرفداران مقاومت در روز‌های اخیر است.

مخالفت با نژاد پرستی، اسلام هراسی و خشونت پلیس عنوان پوششی تظاهرات این هفته حمایت از فلسطین در پاریس بود.

برگزارکنندگان این تظاهرات همچنین خواستار منع حضور رژیم صهیونیستی در بازی‌های المپیک پاریس و تحریم محصولات و شرکت‌های اسرائیلی و نیز شرکت‌هایی که با این رژیم کار می‌کنند، شدند.

اظهارات:
مصاحبه اول: یک شهروند فرانسوی
مصاحبه دوم: از مسئولان برگزارکننده تظاهرات ضدصهیونیستی


دیگر خبرها

  • سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسراییلی دردانشگاه تگزاس/بازداشت۲۰دانشجو
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • اجرای حکم یک روزنامه‌نگار
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • روزنامه دولت علیه ایران خودرو : اشک مردم را درآورده اید
  • روزنامه دولت علیه ایران خودرو: اشک مردم را درآورده اید
  • ادعاهای اسرائیل درباره آنروا در گزارشی مستقل رد شد
  • حمایت فرانسویان از فلسطین