Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@08:08:46 GMT

۴۸۶ هزار یزدی علیه کرونا غربالگری شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۱۶۲

۴۸۶ هزار یزدی علیه کرونا غربالگری شدند

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، دکتر محمدرضا میرجلیلی افزود:  در بررسی‌های انجام شده ۶۰ درصد مردم مشکلی نداشتند، به ۳۵ درصد از افراد یزد با توجه به علایم ، مراقبت در منزل توصیه شد و پنج درصد از هم‌استانی‌ها برای بررسی‌های بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به سامانه خود اظهاری وزارت بهداشت ادامه داد:  ۱۲۲ هزار نفر از مردم به این سامانه مراجعه کرده و ۷۸ درصد از افراد نیازمند به بررسی‌های بیشتر توسط همکاران بهداشتی تحت پیگیری قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول تصریح کرد: ۲۲ تیم چهار نفره اضطرار شامل پزشک، کارشناس بیماری ها، کارشناس بهداشت محیط و راننده در سطح مراکز بهداشت شهرستان‌ها تشکیل و آموزش‌های لازم را به اطرافیان بیماران بستری و مشکوک کرونایی و خانواده فوتی‌ها، با حضور در محل سکونت فرد ارائه می‌دهند.

میرجلیلی با اشاره به آمادگی تمام بیمارستان‌های استان در پذیرش بیماران کرونایی اطهار کرد: در حال حاضر ۱۶ بیمارستان با ۷۲۰ تخت عفونی و ۱۲۰ تخت در بخش آی سی یو به بیماران کووید ۱۹ اختصاص داده شده است.

وی  خاطر نشان کرد: بعد از راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیصی کرونا در استان، میانگین طول مدت از زمان تهیه نمونه تا دریافت آزمایش از آزمایشگاه به ۳۶ ساعت کاهش پیدا کرد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: ۱۹ مورد پروانه مربوط به ضدعفونی کننده دست و سطوح در استان صادر شده و از ۱۰ واحد تولید کننده این مواد توسط همکاران معاونت غذا و دارو بازدید به عمل آمده است.

میرجلیلی از شهروندان خواست تا در هنگام خرید مواد ضدعفونی کننده هوشیار باشند و به برچسب مندرج بر روی محصولات توجه و از مجاز بودن محلول برای مصرف ضدعفونی دست یا سطوح، اطمینان داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

تاکنون در استان یک هزار و یک نفر بر اساس آزمایش به این ویروس مبتلا و ۱۰۴ نفر هم فوت کردند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا پزشک دارو دانشگاه علوم پزشکی روابط عمومی ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۲۳۶۷ مورد واکسن هاری از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون

محمد دادرس رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت:  ۱۲۵۵ مورد واکسن فلج اطفال در مرز‌ها و ۲۳۶۷ مورد تزریق واکسن هاری توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از ابتدای طرح سلامت نوروزی تزریق شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای طرح سلامت نوروزی ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا پنج فروردین ۱۴۰۳ در فعالیت‌های مراقبت‌های بهداشتی مرزی بالغ بر ۳۶۷ هزار و ۸۶۵ غربالگری سندرومیک، ۱۵۳۶ تست کرونا، ۲۸۶ تست مالاریا، ۳۸۹ تست وبا و ۹۲ مورد واکسیناسیون سرخک انجام شده است. 

دادرس افزود: در بخش فعالیت‌های مراقبت بیماری‌های واگیر در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز در این مدت ۹۴۱ مورد بازدید، ۲۳۶۷ مورد واکسیناسیون هاری، ۴۸۳ مورد نمونه گیری و ۲۱۴۵ مورد تست کرونا انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • درمان بیش از ۸۰ درصد بیماران به صورت سرپایی
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • مشارکت ۷۵۰ هزار کردستانی در پویش غربالگری دیابت و فشار خون
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد رشد داشته است
  • تعرفه‌های پزشکی چند درصد افزایش پیدا کرد؟
  • تکذیب افزایش ۵۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی
  • تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد افزایش می‌یابند
  • تزریق ۲۳۶۷ مورد واکسن هاری از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون