Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@03:51:36 GMT

مرمت ۴۱ اثر تاریخی استان در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۲۱۳

مرمت ۴۱ اثر تاریخی استان در سال ۹۸

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، «مهدی جمال» امروز در گفت و گویی افزود: این آثار با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی تأمین و انجام شده اند.

جمال گفت:« مرمت آثار تاریخی در یک فاز به اتمام نمی رسند و در فازهای بعدی انجام می‌شوند.»

وی گفت: « بناهای مرمت شده شامل: مرمت خانه حشمت اللشکر سرخه، مرمت و ساماندهی مجموعه چشمه علی دامغان، مرمت بازار تاریخی شاهرود، مرمت امام زاده علویان سمنان، مرمت مسجد جامع فرومد، مرمت امام زاده علی اکبر آرادان و  .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... هستند. »

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت:« بناهای تاریخی به‌عنوان میراث ارزشمند گذشته می‌توانند موجب جذب گردشگران و رونق اقتصادی شوند، حفاظت از بناهای تاریخی در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.»

46

کد خبر 1370297

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از بناهای تاریخی قشم

   ابراهیم رستم گورانی گفت: به مناسبت فرارسیدن روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، بازدید عمومی از غار خربس و قلعه تاریخی قشم روز پنجشنبه۳۰  فروردین ۱۴۰۳ رایگان است.  وی گفت: در نوروز امسال برای قلعه تاریخی قشم بالغ بر ۶۰۰۰ بازدید ‌و غار خوربس ۲۳ هزار بازدید گردشگران ثبت شد. گورانی گفت: برنامه های لازم برای توسعه صنعت گردشگری جزیره به ویژه و مرمت آثار تاریخی قشم و فرهنگی جزیره در دست اقدام است و همزمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی از فعالان و پیشکسوت های این عرصه تقدیر به عمل می آید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • بازدید رایگان از بناهای تاریخی قشم
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • پیشگیری از تعرض به حریم بناهای تاریخی البرز با ثبت ملی
  • بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین
  • مطالبه بسطامی‌ها از دولت؛ تامین آب پایدار تا ثبت جهانی آثار تاریخی
  • مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • تقدیر از استادکاران و مرمتگران/آسیب شناسی نشانه ضعف نیست
  • مراسم بزرگداشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی