Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان راضیه شهاب اظهار کرد: شهرداری‌های استان سمنان با تمام توان برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا تلاش کردند و روابط عمومی شهرداری سمنان نیز با اطلاع‌رسانی دقیق در زمینه آگاهی رسانی بخوبی عمل کرد.

وی افزود: شهرداری‌ها، دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و سمن‌ها از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا در استان سمنان، اقدام به نصب اطلاعیه‌های شهری برای آگاهی دادن به شهروندان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای سمنان عنوان کرد: ستادهای استانی و شهرستانی مقابله با شیوع کرونا تشکیل شد و شهرداری‌ها با تمام امکانات به عنوان یکی اعضای اصلی و اثرگذار آن، فعالیت می‌کنند.

شهاب افزود: شهردار سمنان پس از اعلام سرایت ویروس کرونا به استان سمنان، درخواست تشکیل ستاد بحران کرد و تاکنون شهرداری یکی از پیشگامان مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده است.

وی تصریح کرد: تاکنون سه جلسه در خصوص مبارزه با شیوع ویروس کرونا با شهرداران استان برگزار شده که دو جلسه به صورت ویدئو کنفرانس و یک جلسه حضوری بوده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای سمنان با اشاره به توزیع ماسک رایگان بین تمامی کارگران شهرداری، خاطرنشان کرد: ضدعفونی روزانه ایستگاه‌ها و اتوبوس‌های شهری از دیگر اقدامات مهم شهرداری‌های سراسر استان سمنان است.

شهاب گفت: در شهرستان سمنان هشتمین مرحله گندزدایی و ضدعفونی معابر انجام شده است و در شاهرود نیز هر شب به صورت مستمر از اواخر شب تا ساعت چهار بامداد معابر ضدعفونی می‌شود.

46

کد خبر 1370299

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان ویروس کرونا استان سمنان شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۲ مصوبه برای مقابله با تخریب سیل در «رضوان کالپوش»

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه علل و عوامل سیل جدید در شهر رضوان و تکرار این حادثه در ماه‌های اخیر در نشست مدیریت بحران مورد ارزیابی قرار گرفته است، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی عضو در این نشست طرح‌های خود را ارتباط ارائه کردند.

وی افزود: این نشست دارای ابعاد و مصوباتی بود که یکی از آنها تهیه طرح و نقشه‌های آب‌های زیرزمینی شهر رضوان است تا با احداث و طراحی خیابان جدید در خط القعر مسیر روان آب‌ها بتوانیم شاهد کاهش خسارات به این منطقه باشیم این موضوع در طرح هادی نیز گنجانده شده و طراحی آن به تصویب رسیده است.

معاون عمرانی استاندار سمنان همچنین بیان کرد: طرح هدایت آب‌های سطحی شهر رضوان دیگر موضوعی است که مطالعه آن در دو ماه آتی به تصویب رسید تا بتوانیم مسیر روان آب‌ها را در شهر رضوان اصلاح کنیم.

حمیدی افزود: متأسفانه خیابان اصلی شهر رضوان در خط القعر مسیر مسیل قرار دارد و در نتیجه بارندگی‌ها در این منطقه سبب بروز سیلاب می‌شود لذا باید تصمیمی برای این منطقه گرفته شود تا شاهد تکرار این حوادث نباشیم.

وی با بیان اینکه آب منطقه‌ای استان سمنان همچنین در این نشست موظف شد که مطالعات جریانات سطحی و حوزه آبخیز مسیر گیو شهریار که از مطالبات جدی مردم منطقه نیز محسوب می‌شود را انجام دهد، بیان کرد: در نهایت تصمیم بر آن شد که در دو مسیر مذکور یعنی احداث خیابان جدید و آبخیز گیو شهریار، پروژه‌هایی انجام شود تا بسیاری از مشکلات منطقه گرفته شود و بتوانیم جلوی سیلاب‌های مشابه را بگیریم.

معاون استاندار سمنان در ادامه بیان کرد: یکی از مشکلاتی که رضوان دارد این است که ارتفاعات شرق و غرب این شهر سابقاً دارای پوشش گیاهی بود که متأسفانه این پوشش گیاهی به دلیل تخریب اراضی و شخم زدن بابت بهره برداری کشاورزی از بین رفت و در نتیجه روان آب‌ها دیگر جذب نمی‌شود از سوی دیگر شیب زیاد این اراضی هم سبب می‌شود تا سیلاب‌ها سرعت گرفته و قدرت تخریب بیشتری در شهر رضوان داشته باشد.

حمیدی در خاتمه خواستار همراهی بیشتر مردم با مسئولان شد و گفت: در کنار این موضوعات ما شاهد تغییر اقلیم و افزایش کمی میزان بارندگی‌ها هستیم که سبب بروز سیلاب‌ها می‌شود و لذا تثبیت پوشش گیاهی دیگر موضوعی است که باید در رضوان صورت گیرد و در این ارتباط نیاز است که همراهی مردم را نیز داشته باشیم.

کد خبر 6063653

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • تصویب ۲ مصوبه برای مقابله با تخریب سیل در «رضوان کالپوش»
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • طرح‌های شهری با دید کارشناسی اجرا شوند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • هشدار دامپزشکی درباره خطر شیوع تب کریمه کنگو؛ سمپاشی دام و اماکن دامی اصلی‌ترین روش‌ کنترل
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره