Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@08:07:16 GMT

پلمب یک ماهه در انتظار مغازه‌های متخلف کرمانشاهی است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۲۶۲

پلمب یک ماهه در انتظار مغازه‌های متخلف کرمانشاهی است

رضا سلیم ساسانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا پراکندگی صنوف در کل بازار کرمانشاه را یکی از مشکلات کنترل بازار دانست و گفت: با اینکه مجبور به پلمب کردن برخی از مغازه ها شده ایم اما باز عده ای اقدام به باز کردن پلمب کرده اند.

وی از بسته شدن ۷۰ درصد بازار و ۹۰ درصد پاساژها از جمله پاساژ ارگ با ۴۲۰ مغازه خبر داد و گفت: قاعدتا صنوفی که با معیشت مردم سر و کار دارند بسته نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نان برنجی فروشی ها، قنادی ها و رستوران ها تعطیل

رییس اتاق اصناف کرمانشاه در ادامه از اضافه شدن نام نان برنجی فروشی ها به صنوفی که باید بسته شوند اشاره کرد وگفت: همچنین قنادی ها و رستوران ها نیز باید کار و کاسبی شان را در این ایام تعطیل کنند.

هرچند ساسانی در خصوص دستورالعمل بسته شدن رستوران ها انتقادی داشت و گفت: طبق دستورالعمل غذاهای بیرون بر تعطیل نیستند اما رستوران ها باید تعطیل باشند که به این بهانه رستوران ها تعطیل نمی کنند و ادعا می کنند که فقط غذا به بیرون می فرستند.

وی در خصوص مجوز باز بودن مراکز تعمیر خودرو نیز انتقاد داشت و گفت: وقتی مطابق دستورالمعمل مغازه های لوازم یدکی خودرو باید تعطیل باشند دیگر باز بودن مراکز تعمیر خودرو معنایش را از دست می دهد و لازم است این مراکز نیز به لیست ممنوعه اضافه شوند.

مشکل دست فروشان بازار مسکن و دولت آباد

ساسانی در ادامه با گلایه از وضعیت بازار دست فروشان آخر مسکن و دولت آباد بیان داشت: وظیفه نظارت بر دست فروشان از عهده اتاق اصناف خارج و بر عهده شهرداری است که لازم است برای این افراد تصمیم گیری و مکان خاصی برای آنها تعیین شود.

رییس اتاق اصناف استان با اشاره به بسته بودن بازار اسلامی نیز گفت: انصافا بیشتر اصناف به صورت خودجوش مغازه هایشان را تعطیل کرده اند و در این خصوص جزو استان های پیشرو در کشور هستیم.

هرچند ساسانی  استفاده از قوه قهریه و پلمب مغازه ها را آخرین راهکار عنوان و بر خودجوش بودن جو روانی بازار تاکید کرد؛ اما نسبت به آن عده از افراد که در برابر قانون ایستادگی می کنند نیز هشدار داد که پلمب کردن مغازه ها با کمک نیروی انتظامی از امروز شروع شده است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی اتاق اصناف و پراکندگی بازار، اولویت رسیدگی به موضوع را بر اساس گزارشات مردمی عنوان کرد و افزود: بسته شدن پلاستیک فروشی های خیابان جلیلی و نیز مغازه های خیابان خیام در  دستور کار قرار گرفته اند.

پیشنهاد مشوق معافیت مالیاتی

رییس اتاق اصناف استان  در خصوص مشوق های در نظر گرفته شده برای اصناف در ایام تعطیلی بازار نیز گفت: هنوز به طور قطعی مشخص نشده است اما باید دقت کنیم که ۴۵ روز است که بازار درگیر تعطیلی است و به خصوص بازار زرگرها، املاک، نمایشگاه های اتومبیل، فروش فروشی ها و غیره لذا طبیعی است که این افراد از پرداخت مالیات در این مدت معاف باشند.

ساسانی در پایان از همکاری اداره اماکن، یگان امداد و اجراییات شهرداری نیز تشکر کرد.
به گزارش ایرنا، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون ۲۰۷ نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که ۲۶ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تاکنون ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع ۲ هزارو ۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۱۱ هزار و ۶۷۹ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی دی ماه رستوران ها شهرداری قانون بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رستوران ها اتاق اصناف مغازه ها فروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند دار شدن هزار باب از مغازه‌های بازار کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرماندار شهرستان کاشان با اشاره به صدور سند تک برگی برای این واحد‌ها پیش بینی کرد: این سند‌ها تا ۶ ماه آیند برای تمامی واحد‌ها صادر شود.
محمد شریف زارعی جلو گیری از تصرف غیر مجاز و زمین خواری را از اهداف این طرح برشمرد و افزود: این بازار تاریخی به طول سه کیلومتر شامل هزار باب مغازه، چند تیمچه (بازارچه)، بازار میانچال، آب انبار، مسجد و مدرسه، راسته اصلی و راسته‌های فرعی، امامزاده، کاروانسرا و حمام است.
وی با اشاره به اینکه این بازار از خیابان بابا افضل تا دروازه دولت امتداد دارد، گفت: بنای قدیمی بازار کاشان در دوره آل‌بویه و سلجوقی ساخته شده است، اما اوج شکوه و زیبایی آن به دوره صفویه باز می‌گردد.
مجموعه تاریخی بازار کاشان با معماری ایرانی - اسلامی در ۸ شهریور ۱۲۸۸ با شماره ۱۲۸۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید است.

دیگر خبرها

  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • از کشف موتورسیکلت سنگین قاچاق تا پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در فارس
  • پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در سرچهان
  • پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز
  • پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در مراغه
  • پلمب ۸ واحد صنفی متخلف در لامرد
  • از دستگیری قاچاقچی مواد مخدر تا پلمب واحد‌های صنفی متخلف در فارس
  • پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در فریمان
  • سند دار شدن هزار باب از مغازه‌های بازار کاشان