Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:40:56 GMT

پلمب 71 واحد صنفی متخلف در راستای پیشگیری از کرونا در دهدشت

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۲۹۸

پلمب 71 واحد صنفی متخلف در راستای پیشگیری از کرونا در دهدشت

رئیس اداره صمت کهگیلویه گفت: با همکاری دستگاه‌های نظارتی بازار 71واحد صنفی متخلف در دهدشت پلمب شد.

احمد حکیم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: از آغاز اجرای طرح پیشگیری از شیوع کرونا تا امروز 71 واحد صنفی متخلف در دهدشت پلمب شده است.

رئیس اداره صمت کهگیلویه گفت: این واحدها بنا به دستورالعمل شورای سلامت تهدید علیه سلامت بوده و اجازه فعالیت نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیم افزود: پنج گروه از بازرسان صمت، شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات و اتاق اصناف بر صنوف نظارت دارند.

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از گسترش زنجیره انتقال کرونا اظهار داشت: هفت هزار صنف از سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده تحت مدیریت صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه قرار دارد که از این تعداد قریب به یکهزار و 800 صنف مجوز فعالیت با رعایت موارد بهداشتی دارند.

حکیم با بیان اینکه برای حفظ سلامتی مردم با کسی تعارف نداریم، گفت: از فعالیت واحدهای صنفی پرتردد که تهدید علیه سلامتی مردم است جلوگیری می‌شود. ضمن اینکه تعدادی نیز با وجود محدودیت فعالیت اما پروتکل بهداشتی را رعایت نکردند.

وی با بیان اینکه سه هزار و 500 واحد صنفی شهرستان کهگیلویه به خاطر قطع زنجیره انتقال کرونا تعطیل شده است، افزود: در مجموع فعالیت پنج هزار واحد از شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده تعطیل است.

حکیم اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود یکهزار و 800 واحد از صنوف ضروری که به عرضه مایحتاج مردم مشغول‌اند به شرط رعایت موارد بهداشتی اجازه فعالیت دارند که در صورت تمرد از قانون نسبت به پلمب آنها اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶

منبع: فارس

کلیدواژه: پلمب واحد صنفی کرونا فارس کهگیلویه واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان

سید مهدی قویدل گفت: با هدف اجرای قوانین مربوطه مبتنی بر الزام واحد‌های صنفی املاک و خودرو بر گذراندن دوره‌های تخصصی و دریافت پروانه تخصصی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز ۱۷ دوره ۳۲ ساعته برای متقاضیان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه محتوای این دوره ها، آشنایی با قواعد و اصول قرارداد نویسی براساس قانون مدنی، قانون ثبت و تعزیرات و... می‌باشد، در خصوص آمار شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی بیان داشت: تعداد  شرکت کنندگان در دوره‌های  آموزشی اخذ پروانه تخصصی در حوزه  املاک و خودرو، هزار و ۳۰۳ نفر بوده است که تعداد ۷۴۰ نفر از پذیرفته شدگان مشاورین املاک و خودرو موفق به اخذ پروانه تخصصی شدند که برای صدور پروانه به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان معرفی شدند.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان افزود: طی ۲ سال گذشته  و با هدف نظارت از واحد‌های صنفی املاک و خودرو با تشکیل یک کارگروه نظارت با حضور نماینده دادستان، نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و نمایندگانی از سایر ادارات شامل: تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن و اتاق اصناف از بیش از ۲۰۰ واحد صنفی بازرسی به عمل آمد که تعداد ۶۵ واحد به دلیل نداشتن پروانه کسب، تخلفات قانونی و صنفی پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج